NUFFNANG

Thursday 4 September 2014

TERKINI ! PAS TOLAK ISTERI ANWAR & HANTAR 3 NAMA PEMIMPIN PAS UNTUK MB SELANGOR

TERKINI ! PAS TOLAK ISTERI ANWAR & HANTAR 3 NAMA PEMIMPIN PAS UNTUK MB SELANGOR ..

Keputusan terbaru PAS yang mengejutkan dan sudah pasti akan menghampakan Anwar Ibrahim anak beranak, PKR dan DAP !



The STAR melaporkan Hadi Wants Selangor MB Post For PAS . Di antara terjemahan laporan tersebut :
Krisis Menteri Besar Selangor telah mengambil twist baru - PAS dipercayai telah mengemukakan nama tiga ahli majlis eksekutif untuk jawatan itu. 

Surat dari Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah dihantar sebelum tarikh akhir September 3 diberikan untuk mengemukakan "lebih daripada dua nama" untuk jawatan berikut pemecatan Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim dari PKR, menurut sumber-sumber negeri. 

Mereka berkata Hadi secara peribadi menandatangani surat pihak istana, menamakan tiga ahli exco parti dalam pentadbiran negeri sebagai calon. 

Tiga adalah Iskandar Abdul Samad, Sallehin Mukhyi dan Ahmad Yunus. Ahli PAS lain dalam exco Khalid ialah Dr Halimah Ali. 

Apabila The Star dihubungi seorang pembantu kanan Hadi untuk komen beliau, pembantu itu tidak menafikan surat itu telah dikemukakan, dengan berkata terpulanglah kepada kepimpinan parti untuk membuat kenyataan mengenai perkara itu. 

"Ini adalah perkara-perkara yang sulit dan oleh itu, saya tidak boleh membincangkannya," katanya. 

Surat itu akan dilihat sebagai satu penghinaan kepada konsensus yang dipersetujui oleh lain sekutu Pakatan Rakyat - PKR dan DAP - yang telah bersetuju untuk mengemukakan hanya presiden PKR nama Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail ke istana untuk dipertimbangkan. 

PAS menegaskan bahawa lebih dua nama yang hendaklah dikemukakan mengikut permintaan istana - sumber
Kita tunggu dan lihat respons kesemua pemimpin PAS, DAP dan PKR selepas ini. Apakah hujah, putar belit dan penafian mereka?

Tambahan pula, sebelum ini sudah ada laporan berita yang membongkar komplot dalaman yang mahu menjatuhkan Abdul Hadi Awang, Presiden PAS : KLIK SINI

source : dr mim

No comments: