NUFFNANG

Tuesday 16 September 2014

KETUM HANGIT! PKR DAH MULA MENIKAM BELAKANG PAS DI PANGKALAN KUBOR!

KETUM HANGIT! PKR DAH MULA MENIKAM BELAKANG PAS DI PANGKALAN KUBOR!

Dasyat game PKR kat PRK N01 Pangkalan Kubor ni, depa dah mula sabotaj PAS wei. Ini semua pasal kenyataan Haji Hadi tempohari yang berbunyi sebegini:

'Haji Hadi cakap masa pertemuan dengan Ketua Pemuda PAS-DAP-PKR di HQ PAS pagi 12 Sept,jalan keluar isu MB ialah KEKALKAN TS KHALID

Lepas tidak berapa lama kemudian keluar pulak kenyataan Ketua Pemuda Nik Nazmi seperti dibawah:

UPDATE-Ketua AMK PKR Nik Nazmi Ahmad,juga ADUN Seri Setia beritahu dalam satu kenyataan media sebentar tadi.Anggap pandangan Hadi merisaukan-Agendanews

Seperti yang telah aku agak, PKR mesti akan buat kacau di sana. Kat bawah ni pendedahan kerja sabotaj yang dikepalai oleh Saifuddin 'jerawat batu' Nasution yang telah aku petik dari Buletin 247:

Setiausaha Agung PKR meangkap bekas Ahli Parlimen Machang, Saifuddin Nasution telah melancarkan kempen malukan Hadi Awang dan PAS untuk membalas dendam setelah Hadi Awang terus bertegas dan mempertahankan Khalid Ibrahim selain enggan memberikan sokongan kepada Wan Azizah sebagai satu-satunya calon Menteri Besar Selangor sepertimana yang dirancangkan oleh Anwar Ibrahim.

Daripada maklumat beberapa orang pemimpin PKR setempat sendiri yang enggan nama mereka disiarkan, Saifuddin Nasution telah memberikan arahan kepada sanak saudara dan para penyokong PKR di Pengkalan Kubor agar menguburkan PAS dengan memberikan undi kepada calon BEBAS.

Tujuannya tidak lain dan tidak bukan adalah untuk memalukan Hadi Awang dan PAS. Menurut Saifuddin Nasution, sekiraya calon BEBAS dapat undi lebih berbanding semasa PRU alu, maknanya PAS aan tahu bahawa itu adalah suara akar umbi PKR yang menyanggah penghinaan Presiden PAS kepada Presiden PKR.

Melihat kepada perkembangan kempen di Pengkalan Kubor pun, PKR nampaknya langsung tidak membantu sebaliknya banyak maklumat yang memperkatakan tentang bantuan-bantuan senyap yang diberian oleh PKR kepada calon BEBAS termasuklah kewangan dan kempen!

House PK: Cilaka punya PKR, selama ini sikit punya banyak ke PAS bantu depa, last-last depa nak sabotaj PAS dengan menyokong calon bebas. Yang PAS pun bebal, dah tau tak boleh nak cerita pasal ROYALTI sebab masih dalam kes mahkamah dan dikhabarkan kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Kelantan dah capa persefahaman. Pun masih lagi nak cerita pasal tu. 
 
Wei PAS bebal! Tu PKR yang nak bunuh korang bukan UMNO la wei. Jangan terlampau teruja nak belasah UMNO nanti takut kena tikam dari belakang tanpa disedar. Al maklumla, bab tikam belakang ni PKR memang PAKAR beb. 

No comments: