NUFFNANG

Monday 8 September 2014

TERKINI ! SULTAN SELANGOR DUKACITA KERANA PKR & DAP BIADAP & DERHAKA !

TERKINI ! SULTAN SELANGOR DUKACITA KERANA PKR & DAP BIADAP & DERHAKA !

Laporan terkini tentang krisis perebutan jawatan MB Selangor.

Sila baca : 


Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah dukacita dengan tindakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP yang ingkar terhadap titah baginda apabila hanya menyenaraikan satu nama untuk calon menteri besar yang baharu.

Tindakan kedua-dua parti itu menggambarkan mereka biadab kepada institusi raja dan merupakan satu perbuatan derhaka kepada baginda - UM
Sultan Selangor sudah menyatakan dukacita dek kebiadapan dan perbuatan derhaka PKR dan DAP kepada baginda. Sepatutnya, seluruh rakyat Selangor mesti bangkit menyokong baginda Sultan dan sama-sama mengutuk keras tindakan biadap DAP dan PKR.


Perkara ini bukan remeh temeh tetapi satu kemestian untuk disuarakan oleh seluruh rakyat Selangor.

Malah, Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan seluruh kepimpinan PKR dan DAP patut meminta maaf kepada baginda.

Tetapi bukan itu sahaja. DAP dan PKR patut diajar dengan menolak calon-calon mereka jika berlaku Pilihanraya negeri dan pada PRK 14 yang akan datang.

Dan jika rakyat Selangor sayangkan Sultannya, PKR dan DAP patut ditolak habis-habisan sebagai pengajaran supaya hormat dengan Sultan Selangor.
  

8 comments:

  1. korang memang tau kan, china mana hormat kat raja melayu. Anwar pulak korang jangan layan sangat, kesian dia, dia kan gila.
    Reply
  2. Kedaulatan raja-raja,hak istimewa orang Melayu dan kedaulatan Islam hanya boleh di pertahankan jika Melayu Islam bersatu.Tapi keadaan sekarang menunjukan ianya sesuatu yg sukar di capai,Penokong Umno0 dan Penyokong Pas masih seronok berbalah,mereka sering mengetawakan dan mempermainkan pihak mana yg di timpa masalah dan musibah,tiada simpati dan tidak ada persaan salim memahmi antara satu sama lain.Sebab tiu walau pun Pakatan berpecah,ianya tidak memberi apa-apa menfaat untuk orang Melayu,selain hanya seronok melihat musuh agak lemah buat seketika.
    Reply
  3. Kita kena hati hati. Kalau dun bubar yang akan menang besar dap. Silap silap dia orang yang tubuh kerajaan. Umno nak harap siapa? Mca dah bungkus. Hanya kerjasama dengan pas saje ada harapan sikit.
    Reply
  4. MANA ANJING2 AL-JUBURI & DAPigs ???? TAK MENYALAK KA HARI NI???
    Reply
  5. mcm ni perangai rasis cauvinis DAPig yg kita semua tahu… Cina2 DAPig ni mana ada hormat sama Sultan Melayu… kurang ajaq ada la.

    Mana RBA DAPig ???
    Reply
  6. hanya satu cara sahaja mengajar pkr dan dap selangor erti hormat kepada institusi raja dengan menasihatkan dun dibubarkan. aku nampak gelombang penolakan rakyat terhadap pkr dan dap sudah semakin kuat di selangor. walaupun ada dun yang menjadi kerusi tetap dap, kemungkinan pkr akan hilang semua kerusi sangat besar. biar mereka belajar memahami dan menghormati undang-undang tubuh kerajaan negeri selangor.
    Reply

    Replies


    1. Yang penting sekali..PDRM harus sumbat Nuar Aljuburi dlm penjara..keputusan mahkamah dah buat...masa tunggu rayuan tu sumbat la dulu...kalau penyokong LEMBU nak perang lawan PDRM...kita lawan la..jgn bagi muka lagi.
    2. Sokong...kami bekas PDRM dan ATM sentiasa bersiapsiaga untuk dipanggil jika kecemasan untuk lawan dgn LEMBU LEMBU pembangkang
    3. Reply
      source : dr mim

No comments: