Thursday, 20 November 2014

APA HARGA PETROL KAT BRUNEI LEBIH MURAHHHH??? ...DEY MACAI HANGPA BIAQ BETUI!!!

APA HARGA PETROL KAT BRUNEI LEBIH MURAHHHH??? ...DEY MACAI HANGPA BIAQ BETUI!!!


Memang menjadi perangai semula pencacai Anwar Berahim tak pernah dan tak akan bersyukur apabila mendapat nikmat. Apatah lagi berterima kasih kepada pihak kerajaan jika mendapat sesuatu rahmat.

Contohnya bila kerajaan umumkan harga RON 97 turun 20 sen dari RM2.75 seliter kepada RM2.55 seliter, bukan nak memuji tapi mengeji kerajaan kononnya masih lagi zalim kerana hanya menurunkan minyak untuk golongan kaya jer.

Dan bertambah bodoh tapi nak jugak nama ialah si Rapussy yang kantoi dalam isu 1MDB. Ada jugak perangai nak jadi hero kononnya kerana desakan beliau, Anwar dan rakyat pencacai maka kerajaan UMNO turunkan harga menjelang Persidangan Agung UMNO 2014.

Apa ke baghalnya ko Pussy meroyan merepek merapu nih...???

Malah lebih bangang lagi bila ada puak pencacai pakatan kata harga minyak di Brunei lebih murah cuma RM1.37 sen atau BR Dollar 0.53 sen jer. (lihat rajah perbandingan harga di atas)

Hakikatnya Brunei antara negara yang mengamalkan sistem dwi-harga terhadap penjualan petrol RON 97 nya.

Kereta bernombor plat Brunei yang ingin mengisi petrol di pam-pam stesen negara itu dikehendaki menunjukkan kad pengenalan Brunei dan direkod dalam sistem pembelian. Mereka diberikan harga BR 0.53 sen.

Macai-macai PR sekalian... ini adalah negara Brunei Darussalam yang bersempadan dengan Sabah dan Sarawak. Ramai pelancong kedua-dua negara mengunjungi satu sama lain. Tapi harga minyak di Brunei untuk warganegaranya lain harga, warga asing pula lain harga...macai sekalian adilkah sistem ini???
Macai PR sekalian...ini peta negara Singapork di selatan Malaysia yang korang dan DAP selalu banggakan. Rakyat negara Singapork ini begitu rakus mengisi minyak bersubsidi setiap kali ke Malaysia yang banyak merugikan rakyat negara ini.   
Sementara kenderaan-kenderaan asing yang kebanyakkannya dari Malaysia seperti berplat Sabah, Sarawak atau Labuan mesti kena bayar harga penuh iaitu BR1.18 bersamaan RM3.05. 

Jadi dimanakah yang dikatakan petrol di Brunei tu lebih murah berbanding Malaysia?

Beli minyak Brunei lepas tu nak seludup pun tak berbaloi. Lebih baik guna RON 97 Malaysia harga pun murah RM2.55 sen jer.

Paling penting pam-pam stesen minyak di Brunei diminta mematuhi penguatkuasaan peraturan ini sejak Jun 2008 lagi.  (http://in.reuters.com/article/2008/06/17/brunei-fuel-id)
Mana-mana stesen pam yang gagal dan cuba langgar peraturan ini akan didenda dan digantung lesen perniagaan mereka 

Sebab itulah kerajaan perlu menguatkuasakan penggunaan mykad, biometrik, nombor pin dan auto debit untuk transaksi pembelian bahan api di Malaysia. 

Orang Brunei mudah saja beli RON 97 di pam-pam minyak di sempadan Malaysia. Dengan harga cuma BR0.99 (RM2.55) seliter, apalah sangat BR0.99 tu pada orang Brunei yang duit banyak sekali sekala melancong kat Malaysia?

Korang nak minyak murah pergilah duduk dan mintak jadi warganegara Brunei...ada hudud tuhhh, best apa!!!

Tapi perangai orang Singapore lain pula... rakus kedarah minyak murah kita.  

Negara kita berbilion-bilion rugi setahun, tapi yang jadi mangsa penarikan subsidi adalah rakyat kita. 

Kepada pencacai sekalian lain kali kalau nak cakap tu pakai otak banyak sikit ya...

Hangpa rujuk gak;


source : mymassa

Siapa Bunuh Teoh Beng Hock? Orang DAP?

Siapa Bunuh Teoh Beng Hock? Orang DAP?

Dua kumpulan bertembung, iaitu antara bekas ahli DAP dengan ahli DAP.
Masing-masing berbalah samada Teoh Beng Hock dibunuh atau membunuh diri ketika dalam tahanan SPRM.

Soalnya kalau dibunuh, siapakah yang membunuh? Orang DAP?

Wednesday, 19 November 2014

Najib ada bayangkan letak jawatan...??

Najib ada bayangkan letak jawatan...??

Sekarang dan dalam masa terdekat tidak ada pemilihan samada di peringkat Cawangan, Bahagian atau Majlis Tertinggi untuk membolehkan pengunduran atau memberi laluan dibuat oleh mana-mana ahli kecuali meletak jawatan.


Gesaan Najib tidak pada masa dan keadaan yang sebenar...
Kepada siapa Najib tujukan ??
- ucapan di Konvensyen UMNO Johor November 2014

ANWAR TERSEDAK BILA HARGA PETROL DITURUNKAN!

ANWAR TERSEDAK BILA HARGA PETROL DITURUNKAN!


Kerajaan hari ni mulai tengah malam semalam telah menurunkan harga runcit petrol RON 97 sebanyak 20 sen seliter kepada RM2.55 sen daripada RM2.75 seliter. Harga petrol itu diumumkan oleh Kementerian Kewangan semalam.

Setelah 12 jam berlalu, berita ini ternyata menyentak hati Anwar Ibrahim dan semua politikus-politikus opportunis Pakatan Rakyat.

Sebelum itu Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan telah membayangkan harga petrol mungkin akan diturunkan jika harga minyak di pasaran dunia menjunam sekitar US$70-US$75 (RM231.00 - 247.00) setong.     

Kemungkinan harga runcit petrol RON 95 dan Diesel juga boleh turun jika trend harga pasaran bahan api tersebut turun dan kerajaan tak perlu tampung banyak subsidi. 

Tapi harga RON 97 tetap diapungkan dan ikut harga pasaran semasa, tak de subsidi.

Mungkin berita ini tak akan masuk akhbar, portal, blog dan facebook puak-puak pencacai PR. Kalau masuk pun mereka gerenti tak akan bersyukur dan berterima kasih. Sebaliknya akan tetap pertikai kenapa turun doposen jer...kenapa tak bagi free jer atau murah macam Venezuela, Arab Sodi, Qatar, Kuwait. Kenapa RON 97 tak RON 95, kenapa tak Diesel... bla...bla...bla...pot pet pot pet.

Lantak korang ler... 

Yang penting sekarang ni kerajaan mesti tegas menangani kegiatan penyeludupan petrol dan diesel bersubsidi oleh para pengkhianat dan penyanggak ekonomi. 

Jangan dok asyik heret ikan-ikan bilis jer, tak pun asyik pegawai penguatkuasa jer yang nampak salah dan makan rasuah sedangkan segala Ah Beng, Lim Kang Kang, Ah Chong, Balasundram, Mamat dan pendatang-pendatang asing yang turut terlibat menyeleweng subsidi dibiarkan bermaharajalela. 

Jarang-jarang juga kelibat perasuah dan penyanggak yang ditangkap dan diheret ke mahkamah disiarkan oleh media-media. Yang nampak hanya pegawai awam dan penguatkuasa yang korup jer yang kena. Yang bagi rasuah adakah mereka sengaja dilindungi?  

Selamber jer warga Singapork ini isi RON 95. Layakkah mereka makan subsidi rakyat negara ini?
Kerajaan kena juga ambil tindakan tegas melarang RON 95 dijual secara bebas kepada warga asing terutamanya kenderaan warga Singapork yang memang tak layak guna RON 95 dan Diesel bersubsidi. 

Kalau mereka nak guna juga sila pakai harga runcit tanpa subsidi. Setakat pantau apa hasilnya????Berbilion kita rugi setahun dek kerana subsidi kita dirompak oleh warga asing sedangkan kita membiarkannya.

Mereka buat pasal, tak pasal-pasal rakyat kena tanggung masalah kenaikan harga akibat pengurangan subsidi. Selesaikan masalah dengan timbulkan masalah. Itu bukan cara yang bijak. 

Sebenarnya kita boleh guna sistem kad pengenalan, biometrik, nombor pin dan auto debit untuk isi minyak di stesen pam minyak. 

Sistem dan mekanisme ini agak lebih adil dan sistematik kepada warganegara kita berbandingsistem pengagihan subsidi berkasta yang cuba dicadangkan oleh punahsihat-punaisihat dan kausultan - kausetan yang bergaji mewah dan tak pernah faham apa yang rakyat di bawahan inginkan.

Bagi duit cash untuk ganti subsidi juga bukan solusi yang bijak kerana ramai yang akan jadi seperti pemintak sedekah.

Rakyat inginkan harga barang keperluan harian yang berbaloi dengan gaji mereka. 
Mengenakan harga yang tinggi tanpa subsidi pada golongan berpendapatan RM10,000 ke atas pun bukan solusi yang cerdik sebab mereka juga terbeban apatah lagi hidup di bandar besar nak bayar itu ini. Jangan ingat gaji mereka dah stabil boleh enjoy.

Paling tidak pun setiap tahun Basic LOAN RATES / Basic Financing Rates (BLR/BFR) perumahan, pinjaman kenderaan dan lain-lain pinjaman peribadi atau pelaburan naik dan memeningkan kepala mereka juga....undi ???

Yang rakyat harapkan sekarang adalah mereka dapat gaji yang berbaloi dengan perbelanjaan membeli barang makanan, persekolahan anak-anak selain keperluan peribadi. Ada sikit-sikit boleh buat simpanan atau pelaburan masa depan.

Jaga perut dan hati rakyat, insya Allah Nuar Berahim tak de tempat kat Malaysia ni...gituuuu.

source : mymassa

TUANKU SULTAN PAHANG MURKA, KSP MINTAK AMBIK PERHATIAN!!!

Jika sebelum ini, ada pihak mula mempertikaikan peranan Ketua Setiausaha Perbendaharaan Negara yang didakwa 'Untouchable' yang paling lemah menguruskan akaun. (KLIK SINI)

Mungkin ada pihak yang salah anggap. Tapi itulah hakikatnya. Isu yang berkaitan dengan dana peruntukan mendalamkan Sungai Bertam yang diluluskan sebanyak RM 40juta sebelum ini masih terperam.

Sehingga hari ini, dana yang diluluskan sendiri oleh YAB Perdana Menteri tahun lepas. Setakat hari ini baru keluar sebanyak RM 2juta untuk melantik konsultan dan buat design.

Perkara itu juga turut dibangkitkan oleh KDYMM Tuanku Sultan Pahang sewaktu mengadakan lawatannya ke Cameron Highland bersama - sama MB Pahang dan barisan Exco Kerajaan Negeri.

Tuanku turut bertitah meminta supaya pihak Kerajaan Persekutuan mempercepatkan proses melantik kontraktor dan menyegerakan projek yang telah diumumkan sebelum ini.
 "Kerajaan Persekutuan mesti bekerjasama dalam hal ini bersama dengan Kerajaan Negeri kerana akhirnya yang akan dipersalahkan ialah Kerajaan Negeri," titah Tuanku.
Menurut sumber, Bajet sebanyak RM 40juta itu dikawal sepenuhnya oleh Kerajaan Persekutuan dan dikeluarkan mengikut perkembangan semasa. Kontraktor akan dibuat secara terbuka.

Selain itu KDYMM Tuanku turut bertitah agar proses pemindahan penduduk yang tinggal di Sungai Bertam dari kawasan yang berisiko ke tempat yang selamat dibuat dengan segera.

Berkaitan dengan isu pencerobohan tanah haram pula, Tuanku menegaskan bahawa tiada sesiapa yang boleh melebihi undang - undang dan tindakan tetap akan diambil.
 "Sekiranya ada dakwaan mengenai 'surat kuning', tolong sahkan dengan Kerajaan Negeri atau boleh berjumpa terus. 
 "Cameron Highland is a beautiful place, jangan ada sesiapa yang nak merosakkan keindahannya. I love my people," titah Tuanku sewaktu bertemu dengan pihak media selepas melawat kawasan yang mengalami banjir hari ini.
Kesimpulannya, KSP yang duduk di Putrajaya tu jangan ambik ringan pandangan yang telah diberikan oleh Tuanku Sultan Pahang ni. Jangan buat kerja sambil lewa. Penyudahnya nanti, orang lain jugak yang dipersalahkan!!! - Artikel seterusnya...

source : semut hitam

Azmin Ali Didesak Hentikan Perbuatan Memplagiat Usaha Orang Lain OLEH AHLI PKR SENDIRI

Azmin Ali Didesak Hentikan Perbuatan Memplagiat Usaha Orang Lain OLEH AHLI PKR SENDIRI

AIDCNews – 19/11/14 – Ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) cabang Hulu Selangor, Megat Khairul Anuar Razali mendesak Mohamed Azmin Ali menghentikan perbuatan memplagiat usaha yang pernah dibuat oleh pihak lain kerana ia menunjukkan beliau tidak mempunyai idea sendiri sebagai Menteri Besar Selangor.
Berikut kenyataan media Megat Khairul :
AZMIN MENERUSKAN SEMUA ALASAN PEMECATAN KHALID BEZANYA DIA PANDAI BERGAMBAR DAN BERETORIKA
Saya Megat Khairul Anuar B.Razali merupakan anggota Parti Keadilan Rakyat Cabang Hulu Selangor. Sidang akhbar ini bagi menyatakan kekecewaan saya terhadap kerakusan YB Azmin Ali dalam mengenepikan keputusan parti dalam melobi diri sendiri menjadi Menteri Besar malah Parti Keadilan Rakyat sendiri nampaknya seperti ditertawakan apabila semua alasan penukaran Menteri Besar seolah hanya propaganda murahan apabila YB Azmin Ali didapati meneruskan semua yang disebut sebagai alasan penyingkiran Tan Sri Khalid Ibrahim.
Sejak berjaya melobi diri sendiri menjadi Menteri Besar dan mengangkat sumpah menjadi Menteri Besar Azmin sebenarnya tidak langsung melakukan apa pun pembaharuan selain dari gimik media seperti gambar membersih longkang, menyembur racun. Punyalah begitu obsess hendak meniru gaya Presiden baru Indonesia ‘Jokowi’ ramai pasti tertawa melihat gambar Menteri Besar memegang tin racun serangga lengkap memakai penutup hidung menyembur ‘ubat nyamuk’ konon melancarkan kempen ‘Bas Sekolah Tanpa Aedes (BATAS)’. Kalau pun ia kempen yang perlu cukup peringkat Pegawai Kerajaan atau Exco melakukannya.
Hanya berbeza dengan Khalid ialah Azmin Ali berjaya mula mencairkan wang simpanan negeri bernilai RM3 billion lebih dengan projek-projek segera.
Sebagai anak negeri Selangor, saya masih ingat isu-isu yang menjadi penyebab kegagalan Khalid Ibrahim yang mewajarkan beliau digantikan. Antaranya ialah Masalah sisa pepejal, keadaan Jalanraya tidak baik, lebuhraya KIDEX dan bekalan air terawat termasuklah pembinaan empangan Langat 2.
1. Sisa pepejal
Saya mendapat maklumat bahawa selepas Pakatan Rakyat membentuk Kerajaan di Negeri Selangor pada tahun 2008, berlakunya diskriminasi Kerajaan Persekutuan yang melarang sisa pepejal daripada dihantar ke Tapak Pelupusan Sampah termoden di Bukit Tagar, Kuala Selangor. Inilah sebab utama masalah sisa pepejal di Selangor tidak dapat diselesaikan dengan segera.
Namun begitu, pentadbiran Khalid Ibrahim telah mula mencari jalan untuk menyelesaikan masalah ini. Memasuki penggal kedua pemerintahannya, beliau telah pun meletakkan seorang exco kanan yang amat berdedikasi iaitu YB Teng Chang Kim bagi menyelesaikan masalah ini. Dan sepanjang tempoh tersebut gandingan dua pemimpin ini terus menjalankan usaha gigih. Untuk membina tapak pelupusan sampah baru bukanlah kerja yang mudah. Banyak isu teknikal yang perlu diperhalusi agar ia tidak akan menimbulkan kacau ganggu kepada kehidupan masyarakat dan alam sekitar.
Dan sehingga kini kita masih tidak dapat melihat atau mendengar usaha komprehensif daripada Menteri Besar baru selain daripada menganugerahkan harga tender yang lebih tinggi kepada kontraktor atas nama untuk menjaga kualiti perkhidmatan. Untuk sekadar mengatakan masalah sisa pepejal ini berlaku hanya kerana harga tender yang diberikan oleh pentadbiran sebelum ini adalah rendah juga sebenarnya tidaklah tepat sangat.
Banyak juga tender yang diberikan dalam negara ini dengan harga yang tinggi tetapi projek tetap gagal disiapkan mengikut jangkamasa yang ditetapkan atau tidak mencapai keputusan seperti yang diharapkan. Kegagalan bukanlah disebabkan oleh satu faktor sahaja iaitu harga tetap meliputi juga aspek pemantauan oleh PBT, kekurangan tapak pelupusan sanitari dan sebagainya.
Pengurusan sisa pepejal antara alasan digunakan untuk membuang Khalid Ibrahim tetapi apa yang dilakukan oleh Azmin secara konkrit selain dari bergambar memanjat lori sampah dan bergambar sambil membersihkan longkang ?
2. Keadaan Jalanraya
Berapa ramai antara kita yang menyedari terdapat dua kategori jalan iaitu Jalan Persekutuan dan Jalan Negeri. Untuk Jalan Persekutuan urusan mengurustadbir dan pemuliharaan adalah dibawah tanggungjawab Kerajaan Persekutuan manakala untuk Jalan Negeri pula ianya adalah tanggungjawab Kerajaan Negeri melalui PBT tetapi dananya turut dikongsi oleh Kerajaan Persekutuan melalui geran jalan yang jumlah tahunannya dikira berdasarkan formula bilangan penduduk dan panjang jalan dalam sesebuah negeri.
Jadi, jika jalan yang rosak ini dari Banting ke Morib sebagai contoh, ia adalah salah Kerajaan Persekutuan dan jika Jalan Reko di Kajang pula, ia termasuk di bawah bidangkuasa Kerajaan Negeri. Namun semasa isu ini dibangkitkan semasa krisis Menteri Besar tempohari kita tidak diberitahu data dan statistik jalan rosak yang tidak dibaikpulih itu. Sama ada banyak di Jalan Persekutuan atau di jalan Negeri.
Ini juga antara alasan pemecatan Khalid kerana kononya gagal memastikan sistem jalan yang baik tetapi apa yang dilakukan secara konkrit oleh Azmin ?
3. Lebuhraya KIDEX
Ini adalah kemunafikan besar oleh kepimpinan Pakatan Rakyat di Selangor. Isu KIDEX ini menjadi bahan jajaan yang cukup hebat untuk menggulingkan Khalid Ibrahim. Dikatakan tindakan Khalid bersetuju dengan pembinaan KIDEX sebagai tidak memenuhi kehendak penduduk setempat dan juga tidak membawa hasrat manifesto Pakatan Rakyat.
Sekarang, saya ingin mengemukakan persoalan, apakah apabila dengan menukar Menteri Besar ini sahaja maka KIDEX telah memenuhi hasrat rakyat setempat dan manifesto PR? Di mana suara Tony Pua yang sebelum ini kononnya sibuk memperjuangkan rakyat yang menolak KIDEX? Ataupun KIDEX ini hanyalah satu punching bag untuk menipu rakyat menggulingkan Khalid Ibrahim walhal sememangnya Pakatan Rakyat Selangor bersetuju dengan pembinaan KIDEX?
4. Bekalan Air Terawat dan Empangan Langat 2
Ini juga merupakan satu lagi penipuan besar yang diolah untuk menyingkirkan Khalid Ibrahim. Dijaja mengenai perjanjian Bank Islam yang menjadi punca Khalid Ibrahim menandatangani persetujuan tersebut. Walhal, fokus utama Khalid Ibrahim adalah untuk menjadikan konsesi bekalan air terawat di Selangor sebagai milik rakyat negeri Selangor sendiri. Apakah ini tidak bagus untuk rakyat?
Dan tiba-tiba Azmin Ali mengumumkan kesyukuran beliau apabila konsesi air ini telah secara rasmi menjadi milik rakyat dan Kerajaan Negeri Selangor. Tidak malukah untuk mengambil usaha dan idea orang lain dan kemudiannya menjadikan sebagai kejayaan sendiri?
5. Pengembalian Bible Yang Dirampas JAIS
Tidak terhenti setakat isu air ini, Azmin Ali ini sekali lagi tidak merasa malu untuk mengakui bahawa dirinya adalah hero yang menyelesaikan isu bible yang dirampas JAIS. Kenyataan Majlis Agama Islam Selangor bahawa DYMM Sultan Selangor dan MAIS yang sebenarnya melakukan inisiatif untuk menyelesaikan masalah ini telah menunjukkan sifat hero jadian manusia bernama Azmin Ali ini. Terus menerus menjadikan usaha dan inisiatif orang lain sebagai kejayaan peribadinya.
Sehubungan itu, saya menyeru Menteri Besar baru ini untuk berhenti memplagiat usaha dan inisiatif orang lain. Kalau benar anda mempunyai idea, wawasan dan inisiatif seperti yang diwar-warkan sebelum ini, sekarang adalah masanya untuk anda buktikan.
Menjadi Menteri Besar bukan sekadar melakukan aktiviti terjah atau pun berada rapat dengan rakyat melalui program-program kemasyarakatan semata-mata tetapi juga harus mempunyai misi dan visi yang jelas dan holistik dalam sektor pembangunan, pelaburan, kesejahteraan rakyat dan lain-lain untuk terus mengekalkan Selangor sebagai negeri paling maju dan terkaya di Malaysia.
Sehingga ini, Azmin Ali masih lagi gagal untuk mengemukakan agenda fiskal yang baik untuk negeri Selangor. Ataupun mungkin Azmin Ali juga akan menjadi seperti Ali Rustam yang terkenal sebagai MB KBSM sahaja itu kahwin, bersalin, sakit dan meninggal dunia bukannya dikenali dengan kemampuan menjana ekonomi, pembangunan dan kesejahteraan rakyat.
Saya tidak sendiri dalam membuat kenyataan ini. Saya mewakili sekumpulan anggota PKR yang turut mempunyai sentimen yang sama. Persoalan ini harus dijawab. Satu kempen senyap sudah pun berjalan lebih dua minggu dan akan terus berjalan dalam menyalurkan maklumat persoalan – persoalan penting kepada anggota PKR khususnya di Selangor.
PKR tidak harus menjadi parti – parti lain yang kita kritik selama ini menjatuhkan dan menaikkan individu berdasarkan kepentingan pihak tertentu sehingga menimbulkan kerugian kepada umum lebih malang lagi yang dinaikkan hanya pandai bermain media dan beretorik semata.
Sempena 100 hari kami anggota PKR Selangor sendiri akan tampil untuk membentangkan ‘report card’ 100 hari Azmin
Sekian
MEGAT KHAIRUL ANUAR RAZALI
B0030003354
ANGGOTA PKR CABANG HULU SELANGOR

source: aidc

Tony Pua buat kesilapan bodoh tentang 1MDB

Tony Pua buat kesilapan bodoh tentang 1MDB




Banyak orang kata Tony Pua tu genius dan buat research sebelum buat tuduhan. Rupanya Dato Mat Maslan pun boleh tunjukkan dia bukanlah terer mana.

Sementara itu, Tan Sri Pandikar Amin Mulia, Speaker Dewan Rakyat telah membuat keputusan  Mat Maslan tak perlu ...

Baca : https://m.
facebook
.com/story.php?story_fbid=1564638343770562&id=1463273717240359&fs=0
source : the unspinners

Tuesday, 18 November 2014

7 ZIKIR PEMBUKA PINTU REZEKI

7 ZIKIR PEMBUKA PINTU REZEKI

1. Memperbanyak Membaca – La hawla Wala
Quwwata Illa billah – Barangsiapa yang
lambat datang Rezekinya hendaklah banyak
mengucapkan – La hawla Wala Quwwata Illa
billah (HR. At- Tabrani)
2. Membaca – La Ilaha Illallahul Malikul
Haqqul Mubin -
Barangsiapa setiap hari membaca La ilaha
illallahul malikul haqqul mubin maka bacaan
itu akan menjadi Keamanan dari Kefakiran dan
menjadi Penenteram dari rasa Takut dalam
Kubur (HR. Abu Nu’aim dan Ad Dailami).
3. Membaca – Subhanallah wabihamdihi
Subhanallahil adziim . Dari setiap Kalimat itu
seorang MALAIKAT yang BERTASBIH kepada
ALLAH Ta’ala sampai hari Kiamat yang
Pahala Tasbihnya itu diberikan Untukmu.
(HR. Al-Mustagfiri dalam Ad-Da’awat)
4. Membaca Surat Al-IKHLA S:
Barangsiapa membaca Surat AlIkhlas ketika
masuk rumah maka berkah bacaan
Menghilangkan Kefakiran dari penghuni rumah
dan tetangganya (HR. AtTabrani)
5. Membaca Surat Al-WAQIA’AH :
Barangsiapa membaca surat Al-Waqiaah
setiap malam…maka TIDAK akan diTimpa
Kesempitan Hidup” (HR. Al-Baihaqi dalam
Syu’ab Al-Iman)
6. Memperbanyak SELAWAT KEATAS NABI :
Dari Umar bin Khaththab dari Nabi
Shallallahu’alaihi wa sallam bersabda
bersabda: Barangsiapa Berselawat kepadaku
satu kali Selawat maka ALLAH akan
membalas sepuluh kali Selawat dan
Mengangkatnya Sepuluh DARJAT.
(Dikeluarkan Imam Bukhari dalam Adabul
Mufrad, Ibnu Abu Syaibah…al-Bazzar….Ibnu
Syahiin dan al-Ismaili dengan sanad ma’lul)
7. Melazimkan BERISTIGHAFAR :
Barangsiapa melazimkan Beristighfar nescaya
ALLAH akan Mengeluarkan dia dari segala
Kesusahan dan Memberikan Rezki dari arah
yang tidak diDuga-Duga” (HR. Ahmad, Abu
Dawud dan Ibnu Majjah)
Ya ALLAH berikanlah kami Rezki yang Luas…
yang Halal lagi Baik tanpa Memberatkan
kami….Jika Rezki kami ada diLangit maka
Turunkanlah.
Jika ada diBumi maka
Keluarkanlah. Jika jauh maka Dekatkanlah.
Jika Dekat maka Mudahkan lah.
Jika sedikit maka Banyakanlah.
Jika banyak
maka BERKATI LAH agar kami dapat
menolong ANAK-ANAK YATIM – FAKIR
MISKIN – MEREKA YANG DALAM KESUSAHAN
& KEDHAIFAN.
YA ALLAH……Kabulkanlah doa kami…Aamiiin
YA ALLAH Ya Robbal ‘Alamin.
Semoga ALLAH Mengabulkan Do’a kita.
Semoga Bermanfaat. In shaa ALLAH.....
SEBARKANN...

PANASSS !!! ... RM2.6 juta Yang Azmin Ungkit; RM7 juta Yang Bakal TSKI Sungkit?


Pemberian RM2.6 juta “golden handshake” kepada bekas pembantu Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menimbulkan persoalan terhadap pembayaran lantikan politik dan sama ada ia mengikut prosedur sewajarnya.
Pembayaran tersebut dikritik kerana terlalu tinggi, terutamanya laporan mengatakan Khalid dianggap sebagai seorang yang kedekut dalam mentadbir.
“Ini menimbulkan persoalan sama ada terdapat mekanisma sewajarnya dan polisi dalam pelantikan pembantu politik serta sama ada terdapat garis panduan prosedur apabila mereka meletak jawatan selepas bos mereka berhenti,” kata penganalisis Wan Saiful Wan Jan.
Beliau berkata wujud beberapa jawatan di peringkat persekutuan dan negeri yang perlu dibuat menerusi lantikan politik dan kontrak mereka mungkin termasuk syarat yang membenarkan “golden handshake” kerana ketidaktentuan politik.
“Mereka ini mungkin bersetuju untuk memegang jawatan tetapi ia satu risiko yang besar kerana ketidaktentuan politik pada masa akan datang dan bagi mengatasinya, kontrak mereka mungkin termasuk klausa golden handshake,” katanya.
……………………………....................................................................
Sekarang ini di Selangor, perang saudara memang sedang berlaku dengan dahsyat. Memang takkan ada orang yang selamat. Ini main tikam mati. Kalau dah mati, siram pulak dengan air limau. Tak ada simpati.

Perlantikan politik memang biasa. Di Selangor, ini sebahagian daripada usaha pembahagian harta rampasan perang. Ghanimah.

Azmin bawa masuk hampir 20 orang di dalam PKNS Holding pada suatu ketika. Surat Anwar jadi asas. Semuanya diluluskan. Tak ada dakwa dakwi.

Hanya selepas Azmin berperang dengan TSKI, barulah isu itu dibangkitkan. Sudahnya, 20 orang di dalam PKNS Holding terbarai. Semua orang Azmin.

Kali ini, RM2.6 juta pula jadi isu. Kalau Faekah dan kawan-kawannya pandai, semua surat Azmin dahulu mesti dikeluarkan semula. Permohonan itu. Permintaan ini. Kalau dilambak…

Azmin pening kepala.

source : gelagat anwar

Umno Cheras warlord detonates sticky bomb, Chinese go ballistic

Umno Cheras warlord detonates sticky bomb, Chinese go ballistic


Umno Cheras division chief Syed Ali Alhabshee’s reputation precedes him. He is one colourful character known for being an outspoken maverick.
Yesterday he hit the Malaysiakini headlines – see below- where the portal’s news report has thus far elicited 163 reader comments (as at time of writing).
Tuan tolerant

Chinese in identity, in culture, in language, in education stream but Hannah Banana in religion

Syed Ali had lauded Najib Razak’s reminder to the Chinese community that the Umno leadership of the Merdeka era had allowed for the retention of the minority Chinese identity, culture, language, school and religion.
In return for the concessions, the Umno president told delegates at the LDP congress in Kota Kinabalu on Sunday (Nov 16), his party only asked the Chinese for their loyalty to the government.
The Malay Mail quoted BN chairman Najib as advising that Malays and Chinese “must be sensitive to each other. That is the essence of mutual respect. Once we have that, there will be peace and harmony”.
In his Umno bahagian Cheras blog, Syed Ali yesterday wrote: “Sokong ingatan Najib kepada kaum Cina; orang Melayu pegang semangat setiakawan”.
Syed Ali’s blog posting, picked up by Malaysiakini, quite typically prompted the portal paying subscribers to go berserk on him.

angry_ape

Chinese commenters went ape shit

Syed Ali had been appointed a senator previously. It is practically impossible for an Umno division chief in Cheras to get elected to his Parliamentary area.
Cheras is a traditional DAP stronghold with 81.8 percent Chinese voters. Acting DAP national chairman Tan Kok Wai (pix below) has been Cheras MP for five consecutive terms – winning in the 2013, 2008, 2004, 1999 and 1995 general elections.
tan-kok-waiIn GE13, DAP won Cheras with a 37,409-vote majority. An Umno Cheras MP is just not going to happen and it’s for this reason that I suspect Syed Ali is really more interested in debating ideas than in scoring political points (well, because he can’t ever win the Cina pekat Cheras seat, can he?).
Syed Ali had expressed his opinion in support of Najib that the Chinese, or at least a higher percentage of the Chinese electorate, should side with the government.
What he said is worth discussing in greater depth but unfortunately – biasalah tu – the Chinese reacted with a torrent of online abuse and insults against him.
Syed Ali is furthermore accused by Malaysiakini readers of being (either) a “half Arab” or “mamak” who is trying to be more Malay than the “true” Malays.
Someone who in my view is a true Malaysian First would be Dr Chandra Muzaffar. Yet the perpetually belligerent Chinese are always saying nasty things about him. He is called a mamak by them too.
Delusional Firsters like to put words in other people’s mouth, such as their picking on Muhyiddin Yassin as a “Malay First”
Malay-first

Syed Ali labelled “racist” etc, etc by the Dapsters

During the period that P. Waytha Moorthy was a senator attached to the Prime Minister’s Office, Syed Ali had once extended an olive branch to the Hindraf leader by inviting Waytha to his Hari Raya open house.
Waytha (pix below) was otherwise rather cold-shouldered by the entrenched establishment of Putrajaya during his brief tenure as deputy minister.
The friendly gesture by Syed Ali, I’d think, doesn’t indicate someone who is inherently hostile to the other races.
Senator Waytha taking his oath of office

Do the Chinese want Articles 3, 152 and 153 of the Federal Constitution diluted?

In contrast to the Malaysiakini readership, I keep an open mind on what Syed Ali has to say.
According my reading, the thorny topics brought up by Syed Ali were those aspects – passages reproduced below – which likely rubbed the Chinese the wrong way and caused them to be so angry at him.
Syed Ali said:
  • “Bukan Melayu harus menerima realiti bahawa ketuanan Melayu dan bahasa kebangsaan tidak boleh persoalkan, Islam sebagai agama rasmi tidak boleh diganggu-gugat, dicela serta diperlekehkan.”
    .
  • “Bukan Melayu tidak sepatutnya bersikap terlalu  prejudis dan iri hati terhadap orang Melayu dan umat Islam di negara ini.”
    .
  • “Kaum Cina kadangkala sengaja membesarkan isu-isu berkaitan dengan kepentingan dan kedudukan orang Melayu termasuk dalam isu agama.”
    .
  • “Mereka (orang Cina) kena faham bahawa Melayu adalah tuan di negara ini, mereka juga kena faham kerana sikap bertolak ansur orang Melayu maka mereka boleh menjalankan pelbagai kegiatan terutama dalam sektor perniagaan.”
You can access the reader responses to Syed Ali at ‘Chinese can do business cause “tuan” tolerant‘ (Malaysiakini, 17 Nov 2014).
china-christians-revival-chinese-ministries-international11.jpg w=640

Englishmen and their excellent command of BM

Say if an orang putih marries a Malay woman, he will usually come to embrace Malay culture at least to some extent.
It is also usual for people who have lived or who served in Malaya/Malaysia to steep themselves in Malay culture.
British colonial administrator R. O. Winstedt, for example, mastered the Malay language so thoroughly that he is remembered for publishing an English-Malay dictionary in three volumes.
His fellow British colonial administrator R.J. Wilkinson was the officer who proposed the establishment of the Malay College in Kuala Kangsar (MCKK). Wilkinson wrote about Malay customs, beliefs, language (grammar) and literature and even published his collection of pantun-pantun Melayu.
mckk

Why are Chinese the odd one out?

The justices who drafted our Merdeka constitution were Lord William Reid, Sir Ivor Jennings (UK), Sir William McKell (Australia), B. Malik (India) and Halim Abdul Hamid (Pakistan).
Norwegian Tan Sri Just Faaland was the economic adviser to Tun Abdul Razak. It was Faaland who devised the NEP. Another chief architect of the NEP was Jack Parkinson.
Samuel Huntington (cartoon below) of the Clash of Civilizations fame had co-produced a confidential report to government of Malaysia in 1970 on our race relations post-May 13.
People of various ethnicities have throughout our history woven themselves into the fabric of our nation. They are able to connect with the Malay majority.
Malaysian Chinese (who are fellow citizens of the Malays) preach love-love-love and claim they want nothing better than national unity/reconciliation. But they can’t stop calling Malays “racists”, “extremists”, “religious bigots” and “haters”.
Samuel Huntington

Everyone can integrate … except the Chinese

Expats and foreign workers – be they Korean, German, Bangladeshi or Burmese – would be soon able to speak our national language commendably after residing here a mere few months. But not our Firster citizens though whose families have lived in Malaysia for several generations.
It seems that almost any ethnicity can blend into our local landscape. More importantly, they don’t diss Malaysia like the way Malaysians of Chinese descent are so fond of doing.
Yet these very same DAP Chinese thump their chest loudest as Malaysian Firsters. And they perpetually go all ballistic against anyone who integrates with the majority population, such as Alifah Ting Abdullah and Dr Chandra Muzaffar.
The Firsters are currently spewing a lot of vitriol at Syed Ali Alhabshee for being identified as a Malay.
They hate mamaks whom they accuse of trying to be more Malay than Malay. They hate mualaf Cina whom they accuse of trying to be more Malay than Malay. They hate the Syed and the Sharifahs whom they accuse of trying to be more Malay than Malay.
They love Marina Mahathir who doesn’t write in Bahasa Melayu.
At the same time, they set themselves as the Bangsa Malaysia ideal that everyone else must follow.
Given this astounding anomaly, I’m curious to know what is Syed Ali Alhabshee’s magical plan to miraculously make the Chinese pro-gomen.

PERWAKILAN UMNO SEMUA !! ... SIAPA YANG AKAN MEMPERJUANGKAN NASIB MEREKA INI DI PERHIMPUNAN AGONG UMNO?

PERWAKILAN UMNO SEMUA !! ... SIAPA YANG AKAN MEMPERJUANGKAN NASIB MEREKA INI DI PERHIMPUNAN AGONG UMNO?

Ini lah wajah kecerian dua kanak-kanak yang masih belum memahami erti keperitan hidup seharian.

Gambar ini dirakam di Selama, Perak, pada bulan September dan dipetik dari blog kepunyaan Saudara Mohd Monier.

Mereka berlindung di bawah bumbung berdindingkan buluh, beratap rumbia ketika negara sedang menuju status "negara berpendapatan tinggi" yang diidamkan Najib Razak.

Dan inilah dapur di mana ibu dan ayah mereka memasak untuk membesarkan mereka.

Ini lah rumah yang kini sedang berdiri teguh di Selama, Perak, ketika negara dalam tempoh 6 tahun dari sekarang akan dinobatkan sebagai NEGARA MAJU.

Apakah taraf hidup mereka akan berubah pada tahun 2020 nanti? 

Apakah nasib dan keperitan mereka ini akan menjadi topik perbahasan semasa Perhimpunan Agung Umno bermula 27 November nanti?

Apakah nasib mereka akan dibela semasa Perhimpunan Agung Umno nanti?

Atau perwakilan terlalu sibuk memuji kejayaan Malaysia mendapat tempat di PBB dan mengkritik agensi dan GLC kerana kurang memberi kontrak dan projek kepada mereka?