NUFFNANG

Thursday 16 July 2009

Soalan Cepumas!

Soalan Cepumas!


Anyway, tujuan saya menulis hari ini adalah berkenaan Syamsidar Taharin. OK lah tak payah cakap banyak. Saya nak tanya macam mana air mani Syamsidar Taharin boleh disapu atas tilam itu (sewaktu kes Sodomy 1 dulu). Boleh tak sesiapa yang penyokong Anwar tolong jawab misteri ini?

Dalam kes Sodomy 1, Anwar menuduh Polis berkonspirasi. Anwar kata sewaktu dia pitam atau tidur, Polis telah 'extract" atau perah air maninya dan kemudian Polis telah sapu air mani Anwar atas tilam yang famous itu ! Inilah teori gila Anwar.

OK takpa lah. Kita terima sajalah tuduhan gila Anwar. Tetapi macam mana pula Polis boleh 'extract' atau perah air mani Syamsidar ?

DNA itu berlainan sedikit (berasaskan sumber DNA itu). Ada DNA daripada darah, DNA daripada air mani, DNA daripada air liur dsbnya. Komponen dalam DNA itu semua sama saja tetapi saintis masih boleh bezakan antara DNA daripada air mani, DNA daripada darah, DNA daripada air liur dsbnya.

Peguam Anwar dan pakar DNA Mat Salleh yang di upah oleh Anwar tidak dapat nafikan bahawa DNA Syamsidar itu datang daripada air mani Syamsidar.

Peguam Anwar Christopher Fernando tidak membantah sekali pun bila Lim Kong Boon, pakar forensik Polis sahkan kepada mahkamah bahawa DNA Syamsidar atas tilam itu datang daripada air mani Syamsidar (dan bukan daripada darah atau air liur Syamsidar).

Jadi soalan cepu mas untuk hari ini adalah seperti berikut : bagaimanakah agaknya DNA daripada air mani Syamsidar boleh terjumpa atas tilam itu? Kesan air mani Syamsidar telah dijumpai di 13 tempat atas tilam itu.

Sesiapa penyokong Anwar boleh jawab, tolong jawab. Terima kasih terlebih dahulu.

Dipetik dari Blog The Unspinners!

ParpuKari: Saya petik artikel ini dari blog The Unspinners, ulasan di blog tersebut telah membuatkan saya terpanggil untuk bertanya kepada anda semua, maka silalah berikan pendapat anda....

No comments: