NUFFNANG

Sunday 19 July 2009

Anwar dan Sulaiman Abdullah tidak sehaluan?

Anwar dan Sulaiman Abdullah tidak sehaluan?




Oleh Tomyampoktek, AIDCClub

Menurut laporan Bernama, Ketua Peguambela Anwar Ibrahim didalam kes liwat terhadap Saiful Bukhari, Sulaiman Abdullah dimasukkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) sejak minggu lepas untuk mendapatkan rawatan selepas diserang sakit kepala secara tiba-tiba.


Lantaran kesakitan yang dialami hingga digambarkan amat tenat oleh Anwar Ibrahim beliau terpaksa pergi mendapatkan rawatan akibat pening di hospital dan seterusnya menarik diri buat sementara daripada mewakili Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai peguam utama, dalam kes liwat tersebut.

Keadaan itu memaksa Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Abidin Mohd Diah, menangguhkan prosiding kepada sebelah petang.

Sementara itu peguam bela Anwar, S.N.Nair memaklumkan kepada pihak media bahawa Sulaiman telah menyatakan kepada pasukan pembela bahawa beliau tidak mahu kes itu tertangguh disebabkan keadaan kesihatannya.

Yang ajaibnya kenapa Anwar didalam blognya memohon kepada mahkamah untuk menanguh perbicaraan untuk mencari ketua pasukan Peguambela baru, sedangkan bernama melaporkan dari kenyataan Sankaran Nair, Sulaiman sendiri tidak mahu kes ini ditangguh kerana dirinya.

"Permohonan menangguh sidang perbicaraan buat beberapa minggu untuk membolihkan saya mendapatkan ketua pasukan guaman baru ditolak" kata Anwar di dalam blognya.

Nampak gayanya wujud kekalutan diantara Anwar dan Sulaiman Abdullah dalam cara pengendalian kes ini, adakah sakit pening yang amat teruk itu membawa erti Sulaiman sendiri sudah meluat dengan cara Anwar? atau dia sudah tiada upaya untuk membela Anwar.

Jika perkara ini pun sudah menampakkan kecacatan antara kenyataan Anwar dan ketua pasukan peguambelanya, adalah tidak mustahil Anwar sebenarnya telah banyak berbohong dan menyembunyikan banyak perkara kepada umum mengenai kes tersebut.

sumber - tomyampoktek

No comments: