NUFFNANG

Sunday 12 July 2009

KENAPA GUAN ENG PATUT DILEMPANG DAN "DITULAH" JANJI!

SEBAB-SEBAB ANDA PERLU MELEMPANG GUAN ENG!

Beberapa perkara yang telah difikirkan secara mendalam bagi membolehkan anda melempangKetua Menteri Pulau Pinang ini...

1. Mengaku dirinya sebagai contoh terbaik yang memimpin al-ala Khalifah Umar Abdul Aziz walhal diri sendiri tidak bersunat. Akuan sedemikian telah berjaya mengabui mata pimpinan tertinggi PAS sehingga menghamparkan karpet merah untuk beliau!

2. Menabur janji menjulang ke langit pada PRU 12 yang lalu di antaranya menghapuskan tol Sg Nyior tetapi satu hapa pun tak buat.

3. Menipu penduduk Kg Buah pala dengan menjanjikan tanah yang mereka duduki akan kekal milik mereka tanpa di halau keluar, ternyata beliau kini menidakkan janji tersebut. Penduduk-penduduk malang yang tertipu itu kini menjadi seperti cacing kepanasan tidak tahu ke mana arah tuju mereka akibat kesilapan masa lampau mereka. Kini kedengaran mereka sedang mengedarkan DVD mengenai ucapan Guan Eng yang ada menyatakan janji-janji tersebut kepada mereka.

4. Merendahkan-rendahkan "keIslaman" Pemimpin PAS dengan memberikan portfolio agama kepada parti yang diragui "keIslamannya", PKR. Kini PAS terpaksa merayu untuk jawatan keagamaan di dalam Majlis Agama Islam Negeri bagi mendapat sekentut kuasa dari DAP!

5. Selalu mengeluarkan kenyataan-kenyataan dengan menyalahkan kerajaan negeri yang terdahulu jika terdapat masalah-masalah yang tidak dapat beliau selesaikan sendiri. Paling teruk Guan Eng terpaksa meminta bantuan kepada Kerajaan Persekutuan untuk menyelesaikan masalah yang diciptakan sendiri!Kalau macam itu, baik tak payah perintah...bubar DUN, bagi balik pada BN untuk diperbetulkan!6. Meminta kerjaan untuk mengkaji semula pemansuhan PPSMI kepada pelajar-pelajar bandar kerana beliau beranggapan mereka ini sudah fasih berbahasa Inggeris. Guan Eng dengan Tok Janggut putih nie sama saja, hari tu sibuk mintak mansuhkan, hari ni mintak bagi pilihan pulak atas alasan sekolah di bandar tidak banyak komplen mengenai dasar ini...ada yang nak kena makan penerajang ni!


GUAN ENG "DITULAH" JANJI!

Mereka meninggalkan bangunan setiausaha kerajaan negeri di Komtar selepas Lim bertegas mereka tidak boleh diwakili oleh peguam mereka, Darshan Singh Khaira dalam perjumpaan itu pada jam 11 pagi. Begitulah yang dilaporkan di Malaysiakini dan berita di TV sebentar tadi...

Ini tipu punya orang.

1. dulu janji macam-macam, itu bley settel ini bley settel.

2. sudah dapat undi, blakang apa pun tak bley settle, poodah chit.

3. Bila komplein dia cakap itu Koh Tsu koon punya salah.

4. Dey, kita pun tau, itu pasal kita undi U.

5. Ini hari mau jumpa dia cabut, esok mau jumpa dia cabut.

6. Sekalang mau jumpa, itu peguam dia tarak kasi angkat.

7. Mau tipu lagi ka. No lawyer no talk man.

Rakyat kata: BUBAR DUN!!!

saif ulqalam

DES : LGE pun penakut dayus macam DSAI...pinjam jap ungkapan yang semakin popular sekarang JUSTICE DELAYED IS JUSTICE DENIED!

No comments: