NUFFNANG

Tuesday 14 July 2009

DSAI TABUR JANJI LAGI WALAUPUN TIDAK PERNAH AMANAH PADA JANJINYA!

DSAI TABUR JANJI LAGI WALAUPUN TIDAK PERNAH AMANAH PADA JANJINYA!

“Menang saja di Manek Urai, pada sidang parlimen akan datang, hari pertama atau kedua, saya bersama (pemimpin DAP) Lim Kit Siang dan saudara kita (yang lain) akan bangun tuntut kerajaan persekutuan bagi balik wang kepada kerajaan Kelantan,” katanya. Berita "rasuahnya" di s.i.n.i


Belum pun reda kemelut di Kg. Buah Pala yang panas-panas tegang. DSAI buat janji baru.

Seperti yang dilaporkan akhbar minggu lepas penduduk Kg. Buah Pala ancam akan mengedar DVD janji PKR PRU12 lalu.

Ugutan itu membawa kepada Lim Guan Eng panik lalu menafikan dia pernah membuat janji tersebut dan semalam Des ada menulis menyatakan DAP yang panik telah membuka pekung PKR yang mana urusan awal jual beli tanah tersebut melibatkan DSAI juga.

Tambahan lagi DSAI mencabar SPRM siasat janji TPM

Rakyat kata: Ramai yang akan tersenyum bila memikirkan bagaimana pula janji DSAI sendiri dengan penduduk Kg. Buah Pala?

Saif ulQalam

DES : Tawaran jambatan oleh Muhyiddin kedengaran bergema sebagai satu rasuah dan gula-gula politik. Pelbagai reaksi dapat dilihat dari pimpinan pembangkang termasuklah blogger yang berhaluan sesat.

Kemudian kedengaran pula tawaran dari DSAI sendiri untuk menyelesaikan konflik minyak di Kelantan yang direka-reka dan digembar-gemburkan pada pilihanraya kecil kali ini. Ada juga tawaran kalau menang, tapi tak pulak dikira sebagai rasuah?


DSAI dah memperjudikan nasib penduduk Kg Buah Pala di Pulau Pinang yang semakin kusut, kini cuba memautkan harapan kepada penduduk Manik Urai dengan cerita royalti minyak...rosak pemikiran orang kampung kalau ada sepuluh lagi manusia macam ini!

No comments: