NUFFNANG

Monday 20 July 2009

GEMPAR - TAN BOON WAH SUDAH KECUT TELUR???

GEMPAR - TAN BOON WAH SUDAH KECUT TELUR???

Kekawan, ini ada berita panas-panas. Baru keluar pukul 1:36pm dalam Star:

Gangster Pakatan Rakyat Tan Boon Wah yang menjadi manusia terakhir yang jumpa mendiang Teoh Beng Hock sewaktu Teoh masih hidup sudah TIDAK MAHU kerjasama dengan Polis. Gangster Tan Boon Wah tak mahu kasi statement kepada Polis. Baca ini dulu :

Teoh’s death probe: Councillor refuses police request

SHAH ALAM: Kajang municipal councillor Tan Booh Wah has refused a request to give his statement to the police who are investigating the death of political aide Teoh Beng Hock.

Selangor CPO Deputy Comm Datuk Khalid Abu Bakar said police had also summoned Selangor executive councillor Ean Yong Hian Wah and Kota Alam Shah assemblyman M. Manoharan to give their statements on the matter.

“We have already contacted Tan but he has refused. If he refuses to come forward, we will have to summon him under Section 111 of the Criminal Procedure Code,” he told reporters Monday after briefing Inspect-General of Police Tan Sri Musa Hassan on the progress of the investigation.

Woi Tan Boon Wah - lu mau jadi chi-bai apa pasal?

Lu punya kawan Teoh Beng Hock sudah mati. Lu punya kawan YB BABI (Brader Anwar Bin Ibrahim) sudah angkat sepanduk jerit-jerit "SIASAT, SIASAT, SIASAT'. Dia mau Polis siasat apa pasal Beng Hock mati. Sekarang Polis mau siasat tapi lu tak mau jumpa Polis kah. Lu apa macam punya ci-bai?

Habis kalau lu ta mahu kasi stamenent pada Polis, kita mau bikin apa macam? Apa macam Polis mau SIASAT kalau lu tak mahu co-operate sama Polis?

Tan Boon Wah, lu jangan ci-bai. Saya sudah tahu lu punya jahat. Itu YB BABI sudah cakap sama lu : jangan co-operate dengan Polis. Kalau Polis panggil pergi ke Balai, jangan pergi. Tunggu Polis keluae saman. IGP kata boleh saman dia ikut Section 111 of the Criminal Procedure Code. Nanti bila awak kena saman, awak boleh tuduh Polis pukul awak, buli awak, torture awak dan macam-macam lagi. Saya boleh baca awak punya ci-bai. Awak punya taktik kotor.

Awak tak ada pedulikah awak punya kawan Beng Hock sudah mati? Sikit pun tak ada hati perut kah? Lu tak ada kesian kah sama dia punya bini, sudah dua bulan pregnant? Ci-bai betul lah lu Tan Boon Wah.

Kekawan ikut berita hari ini, Polis telah dapat handphone Teoh Beng Hock. Sekarang kita tunggu masa saja untuk Polis kesan balik siapa telah telefon Teoh pada sat-saat terakhir dia masih hidup. Jika Polis boleh confirm bahawa Ronnie Lie, Ean Yong atau siapa lagi orang DAP ada buat panggilan kepada Teoh, mampus lah DAP.

Kalau Ronni Liu TIDAK call Teoh Beng Hock ok la - tapi apa pasal Ronni Liu belum cakap apa-apa? Cakap terus terang lah? Apa pasal Ronni diam sahaja?

Kalau Ronni atau Ean Yong ada call Teoh, kasi tahu sekarang juga. Semua orang mau tahu. Satu Malaysia tunggu. Kalau Ronni atau Ean Yong ada call Beng Hock, cakap cepat-cepat. Jangan main sandiwara.

Bukan saja Ronni atau Ean Yong, tapi kalau ada mana-mana lagi gangster kongsi gelap China pernah call Beng Hock sebelum dia mati, mampus juga DAP. Ronni mampus dulu, nanti Teresa Kok mampus, kemudian Lim Guan Eng dan juga Lim Kit Siang akan mampus.

Sekarang kita boleh nampak dengan jelas : Tan Boon Wah memang cakap bohong. Tan Boon Wah kata bila dia jumpa Teoh Beng Hock pukul 6 pagi, Teoh langsung tidak bercakap dengan dia. Ini adalah satu pembohongan. Takkan dua orang sahabat daripada parti politik yang sama, yang baru terlepas 'soal siasat' selama 10 jam dengan MACC, tidak sempat untuk berbual tentang pengalaman mereka?

Kenapa Tan Boon Wah membohong? Kemungkinan besar sesudah jumpa Teoh dan bercakap dengan Teoh, Tan Boon Wah pun telah telefon Ronni Liu, Ean Yong atau gangster kongsi gelap dan beritahu mereka apa yang telah berlaku antara Teoh dan MACC sepanjang malam itu - bahawa Teoh sudah bocorkan semua rahsia Ronni dan kongsi gelap kepada MACC. Jadi sekarang Tan Boon Wah takut hendak jumpa Polis sebab dia takut Polis akan korek semua maklumat sampai habis.

Kepada Polis, saya cadangkan semak semua panggilan telefon daripada handphone Tan Boon Wah pada pagi itu. Sila check jika Tan Boon Wah ada buat panggilan dan kepada siapa? Jika Tan Boon Wah ada panggil Ronni atau Ean Yong sudah tentu ada record dengan syarikat telefon.

Begitu juga Polis mesti semak rekod panggilan handphone onni Liu dan Ean Yong pada tempoh yang sama. Jika mereka semua ada buat panggilan telefon atau menerima panggilan telefon daripada gangster kongsi gelap, Polis mesti SIASAT, SIASAT, SIASAT.

Kali ini bukan saja YB BABI masuk longkang, tetapi kemungkinan paling besar DAP pun masuk lubang tahi.

Dipetik dari The Unspinners

No comments: