NUFFNANG

Saturday 11 July 2009

PAKATAN SELANGOR: SILA BUBAR DUN DGN SEGERA!!! Azmin. pkr selangor ada masalah dan rahsia besar!!!!

PAKATAN SELANGOR: SILA BUBAR DUN DGN SEGERA!!!


Azmin: apsal badan abg bau haprak??
Anuwar "the back door" juburi: ahh diam lah!..ko ni potong stim aku jek!

KEHKEHKEH SANDIWARA PEMBANGKANG MAKIN BERTAMBAH MENARIK PLAK. DRAMA HINDUSTAN DAH MASUK BABAK BERLARI2 KAT ATAS GUNUNG. BAGAIKAN AISWARYA RAI KENE KEJAR LEMBU..MOOOO!!..MOOO!!..

KALAU ARITU DRAMA DAP DENGAN PAS BERAKHIR DGN PELUK CIUM GOMOL2, KALI NI DAH BERMULA PERANG SEDARE KAT SELANGOR PULAK? HUHUHUHU. APE KES AZMIN WEII?? TU LA DAH LAMA SANGAT DOK TERPERAP SEBAB TAKUT KENE BALUN, SKARANG NI TIBA2 JEK TIMBUL MCM SABUT KELAPA!..ATAU EMM AGAKNYA ANUWAR DAH TERLEBIH LIWAT AZMIN KOT KEHKEHKEH

RUPA2NYA PAKATAN KAT SELANGOR PUN KENE TEMPIAS RIBUT JUGAK!!. SI AZMIN TAK PUAS HATI SBB MENGANGGAP MAJLIS TINDAKAN NEGERI SELANGOR MTES MCM MAHKAMAH!!. KLIK SINI (BTUL LA ANUWAR FOBIA DGN MAHKAMAH HUHUHU) DAN MENYERU SUPAYA ROMBAKAN MAJLIS EXCO SECARA KESELURUHAN DI SELANGOR. BUKAN TU JE, ADA LAGI!. KES YB AMPANG JUGA SEMAKIN KELIBUT! DIA BARU SEDAR KE DAP DAH MULA TUNJUK TARING SEDIKIT DEMI SEDIKIT??. DAP NAK TUNJUK EKSYEN YANG PARTI MEREKA DAH CUKUP KUAT UNTUK BERSUARA DALAM PAKATAN WALAUPUN KEMENANGAN PADA PRU LALU TAK LAH SEBERAPA. MEREKA ANGGAP MEREKA ADALAH KUMPULAN MINORITI YANG MEMPUNYAI SUARA MAJORITI DALAM KERAJAAN SELANGOR..KEHKEHKEH!!..MAKA KHALID GAGAP PUN TERKEDU2 DAN BERTAMBAH SAKIT KEPALA LAA JWBNYA..

Khalid gagap: weii lembu, babi amcm?..baper ribu ko bley bagi supaya korang x kene semelih??
Lembu: tak guna punye manusia!..aku ni lembu bodo!..
Babi: tah bongok btul la dia ni!..lebey baik ko jadi lembi (lembu + babi)

AHLI2 AKAR UMBI PKR PUN DAH BERCELARU DAN TAK SEPAKAT LAGI DAHH!. MASING2 NAK TUNJUK KEHEBATAN MASING2. PKR SEBAGAI PARTI YANG MEMPUNYAI KERUSI YANG LEBIH MASIH TAK DAPAT NAK SELESAIKAN KEMELUT DALAMAN. NAMPAKNYA DAP LEBIH 'BERKUASA' DAN ADA SUARA DALAM SEGALA SEGI BAIK DI PERINGKAT MAJLIS PERBANDARAN ATAU KERAJAAN.

NAMPAKNYA SI KHALID GAGAP PUN TAK DAPAT NAK HANDEL PERMASALAHAN DALAMAN SENDIRI. SAMA MCM SI LGE MANGKUK TANDAS!. PKR DAH SEMAKIN LEMBAB DAN BENGAP DALAM MENCARI JALAN PENYELESAIAN. ADALAH LEBIH BAIK SELURUH EXCO SELANGOR DAN PENANG SAHUT JE SERUAN SI AZMIN TU SUPAYA LETAK JAWATAN DAN BUBAR DUN NEGERI JEK ABIS CITER!! KEHKEHKEH. AMCM??

Edisi MB Selangor : DAP Selangor terkejut dengan kenyataan Azmin Ali

SHAH ALAM: Pengerusi DAP Selangor, Ean Yong Hian Wah terkejut dan kesal dengan kenyataan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Antarabangsa, Azmin Ali yang mendesak kerajaan negeri merombak barisan Anggota Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (exco) dan menyifatkan Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES) sebagai "mahkamah".

Beliau berkata Azmin yang juga Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Pakatan Rakyat, perlu bertindak lebih proaktif untuk memahami dasar-dasar kerajaan negeri jika berasa tidak puas hati dan musykil terhadap pelaksanaannya.

"Saya berharap YB Azmin Ali membuat siasatan terlebih dahulu untuk mengelakkan sebarang kenyataan yang tersalah sasaran," kata Yong dalam satu kenyataan hari ini.

Semalam, Azmin meminta Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim merombak barisan anggota exco yang didakwanya gagal melaksanakan tugas.

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu membuat desakan berkenaan kerana antara lain dipercayai kecewa dengan pelantikan anggota Majlis Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) dan kegagalan barisan exco memajukan Selangor.

Azmin turut membidas fungsi MTES yang menjalankan siasatan dan menjatuhkan hukuman berdasarkan prejudis, sekali gus dikatakannya tidak baik untuk menjana pertumbuhan ekonomi Selangor.

Yong juga berkata Azmin tidak sepatunya menyalahkan anggota exco kerajaan negeri Selangor, Ronnie Liu Tian Khiew hanya kerana beliau mengumumkan senarai anggota PBT yang tidak lengkap bagi penggal 2009/2010.

"Kejadian ini berlaku kerana salah satu parti komponen (Pakatan Rakyat) tidak dapat menyelaraskan senarai anggota PBT parti tersebut pada masa yang ditetapkan dan mengakibatkan YB Ronnie Liu terpaksa membuat pengumuman pada tarikh yang dijanjikan oleh kerajaan negeri," kata beliau yang juga anggota exco kerajaan negeri.BERNAMA

( SUMBER : MSTAR ONLINE )

KOMEN PANGLIMA :

Khalid Ibrahim sudah dikritik oleh kawan yang juga orang kuat DSAI iaitu Azmin Ali. Beberapa sudut perlu dilihat mesej tersirat di sebalik kenyataan tersebut -

1- Bertujuan mengalih isu yang sedang melanda parti PKR berkenaan Kampung Pala yang begitu heboh diperkatakan di seluruh negara. Tindakan yang sama sebelum ini ketika Karpal menyuruh Anwar bertaubat bagi mengalih isu. Dan kesudahannya ialah Karpal masih lagi 'tidur sebantal' dengan Anwar di atas 'katil Pakatan Rakyat !! Lihat juga kes DAP Kedah yang membuat desakan menentang tindakan PAS Kedah dan hari ini ( semalam ) DAP kembali 'memeluk PAS' dengan 'asyik' sekali.. Drama yang sentiasa berulang.

2- Kenyataan akhbar bahawa DAP terkejut dengan statement Azmin juga satu sandiwara. Mereka berlakon dengan baik sekali demi mengelakkan rakyat melihat kes Anwar Ibrahim yang ditangguh lagi kepada 15 Julai ini. Kerana rakyat sebenarnya akan beralih sokongan kepada BN jika mereka sedar bahawa Anwar Ibrahim tidak berani berdepan dengan Saiful Bukhari kali ini..

3-Azmin Ali tidak sabar lagi menunggu untuk menjadi MB maka tindakan menggulingkan MB Khalid Ibrahim. Menurut satu sumber yang sahihi, adalah tidak mustahil bahawa orang-orang PKR sendiri akan menjatuhkan Khalid Ibrahim dengan mendedahkan satu persatu tindakan Khalid Ibrahim yang sangat cenderung kepada Cina DAP hingga mengenepikan bangsa Melayu di Selangor. Mereka yang kecewa tersebut akan mengedarkan email kepada blogger2 untuk disebarkan.. Jika saya mendapat perinciannya saya akan mendedahkan kepada anda Insya Allah !

Kesimpulannya : Geng Pakatan Rosak ( bukan Pakatan Rakyat ) adalah pakatan rapuh dan berpecah belah. Mereka menggambarkan kesatuan mereka kukuh namun mereka tidak bersatu hati sebenarnya. Perjuangan mereka hanya untuk melepaskan kebencian kepada lawan mereka yang terbukti berjaya mentadbir negara ini selama 51 tahun.

Jika anda ada senarai janji janji mereka yang gagal dilaksanakan maka sila edarkan atau siar di blog atau Facebook untuk kita tunjukkan kepada rakyat SIAPA LIDAH BERCABANG SEBENARNYA !!

SILA BACA DI SINI http://mymassa.com/myvoice/voice.php?blogid=10 CERITA AZMIN BAKAL MB BARU SELANGOR DAN JUGA ARTIKEL GAP http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2008/11/mb-khalid-ibrahim-bakal-disingkirkan.html

KITA TUNGGU SAHAJA PENDEDAHAN TENTANG SALAH LAKU KHALID IBRAHIM DAN LAGI BAGUS JIKA PENYOKONG PKR KELUAR BERAMAI RAMAI DARI PKR SEBELUM IA AKAN JATUH SATU PERSATU DI SELANGOR. TIDAK MUSTAHIL KALI INI KHALID IBRAHIM AKAN TERPERANGKAP DAN TIDAK DAPAT LARI LAGI.

SEPANDAI PANDAI TUPAI MELOMPAT AKHIRNYA AKAN JATUH KE TANAH JUA.

[mb011.JPG]

gambar hiasan : GAP

source: penembak-tepat.blogspot.com

---------------------------------------------------

Angkatan Muda Keadilan(AMK) Ampang bengang dan meluat dengan Ketua Wanita PKR ?

Analisis Kumbang..

Semalam kumbang menghadiri ceramah Anwar di Ampang. Sambutan agak kurang memberangsangkan dan dihadiri 3000 orang sebilangan besar daripadanya ahli PKR dan hanya sebilangan kecil ahli PAS yang hadir. Anwar hanya berceramah seperti biasa dan tidak menyentuh isu liwat yang sedang dalam proses untuk dibicarakan dan beliau hanya mengulas mengenai 'law of the jungle' yang kononnya dilakukan kerajaan dan ingin menuntut perubahan. Isu sama, modal sama sejak tahun 1998. Hanya YB Sivarasa yang mengulas mengenai isu liwat ini dan sekali lagi isu 'tiada kemasukkan' dan no penetration(kemaluan tidak masuk ke dubur) dan laporan hospital pusrawi menjadi modal beliau untuk berceramah dan menyelamatkan bos beliau, Anwar Ibrahim.

Apa yang menariknya Sivarasa tidak menafikan Anwar bersama Saiful tetapi hanya mempertikaikan perihal kemasukkan sahaja. Itu sesuatu yang boleh kita fikir-fikirkan.Untuk mempertikaikan perkara ini Kumbang ada satu artikel untuk anda.Klik Sini.

Isu-isu lain yang disampaikan Sivarasa adalah mengenai kaitan antara kes liwat tahun 1998 dan kes liwat kini. Iaitu kononnya campur tangan Ketua polis Negara, pegawai-pegawai polis dan Peguam Negara. Hanya sekadar itu.

Tetapi apa yang menariknya semalam adalah satu majlis penyerahan memorendum yang tidak formal diadakan oleh AMK Ampang. Satu pertengkaran kecil berlaku kerana penyerahan memorendum ini diadakan secara mengejut dan menganggu Anwar yang sedang menuju ke khemah jamuan. Insiden mengejut ini menyebabkan Anwar dan ahli parlimen Ampang yang juga ketua wanita PKR Zuraida Kamaruddin terkedu dan terkejut.

Menurut memorandum yang diedarkan kepada umum, kumpulan ini membantah perlantikan Izzudin Che Din, Sooria Narayanan, dan Tan Hua Meng sebagai ahli Majlis MPAJ (Majlis Perbandaran Ampang Jaya) bagi sesi 2009/2010.

Bantahan itu dilakukan kerana ia bertentangan dengan prinsip keadilan yang selalu diperjuangkan parti, dengan mendakwa dua ahli majlis tersebut membuat permohonan palsu. Manakala mereka menolak perlantikan Tan Hua Meng kerana bukan cadangan PKR Ampang.

Bantahan itu juga juga difahamkan sebagai kemuncak protes terhadap pimpinan PKR Ampang dan negeri khususnya kepada YB Zuraida Kamaruddin.

Kumbang telah menyedari perkara ini sejak pertengahan tahun lepas iaitu sebelum kes liwat Anwar muncul. Hasil perbincangan dengan AMK Ampang sendiri. Kumbang diceritakan Zuraida Kamaruddin selepas memenangi kerusi parlimen PKR tidak turun padang dan tidak menghiraukan apa yang berlaku di dalam PKR bahagian Ampang. Beliau juga dikatakan membuat keputusan tanpa bermesyuarat dan berbincang dengan ahli bahagian dan peringkat akar umbi.

Hal dan perkara ini dibawa ke dalam mesyuarat bahagian Ampang dan Kumbang kira tiada penyelesaian terhadap isu ini. Hasil daripada ini semua, timbullah satu blog Gerakan Reformasi Ampang yang mengkritik Zuraida secara terang-terangan dan kemuncaknya adalah pada malam tadi yang mana Zuraida dimalukan oleh AMK Ampang dengan penyerahan memorendum ini kerana menurut beberapa sumber, Zuraida sendiri dikatakan terlibat dengan semua salahlaku yang terdapat di dalam memorendum itu. Klik sini untuk membaca blog Gerakan Reformasi Ampang.

Apa yang menariknya Zuraida adalah ketua Wanita PKR dan secara realitinya golongan akar umbi di peringkat bahagian beliau sendiri menentang kepimpinan beliau sebagai ahli parlimen dan di peringkat bahagian. Maka boleh difikirkan sendiri adakah Zuraida layak untuk berada di kerusi parlimen Ampang dan ketua Wanita PKR.

Kita tunggu apakah penjelasan Anwar terhadap perkara ini.
Mungkinkah Anwar akan menyalahkan media dan UMNO sekali lagi terhadap isu ini. Kumbang ulas mudah, bangkai gajah sudah mula membusuk, tutup dengan daun sebesar mana pun. Bau akan tetap dihidu semua orang. Berhentilah menyalahkan orang lain dan segera berubah serta bermuhasabah.

Pendapat anda bagaimana tentang isu ini?


P/s : Video mengenai perkara ini akan menyusul kemudian dan sedang diusahakan oleh pihak AIDC.

-----------------------------------------------

YB ZURAIDA YANG BODOH TAK TAHU KIRA

Baru2 ini Yb Zuraida mempertikaikan di dalam akhbar Sinar kenapa Ahli2 Majlis MPAJ mendapat peruntukan hanya RM25,000 seorang untuk tahun 2008 dan beliau ingin mendapat penjelasan daripada YDP MPAJ tentang isu tersebut.

Bagi Yb Zuraida setiap Ahli-Ahli Majlis MPAJ sepatutnya mendapat RM50,000 setiap seorang peruntukan untuk satu tahun.Ini yang dikatakan Yb bangap lagi bodoh dalam kerja kira2.

Ahli-Ahli Majlis MPAJ angkat sumpah pada 5hb Julai 2008 dan tahun 2008 tinggal lebih kurang enam bulan lagi.Jadinya peruntukan untuk setengah tahun adalah setengah daripada RM50,000.

Berapakah jawapannya?Inilah jadinya bila dapat Yb Parlimen yang buat MPAJ macam bapak dia punya!Dah Sahak sayang sangat kut sampai Zuraida jadi buta perut.

Publish Post

No comments: