NUFFNANG

Thursday 23 July 2009

PENDEDAHAN - APAKAH PAS SUDAH SESAT? dan Nik Aziz dan PAS takut hendak ulas isu pegang lilin Nizar?

PENDEDAHAN - APAKAH PAS SUDAH SESAT?


Inilah pemimpin yang bernama ALJUBURI WALIWATI, nak bersumpah dia takut, nak sembah berhala, dia suka! YANG PALING KELAKAR ADALAH BILA SAMSUL PENDEK (KETUA AMK YG KENCING DLM SELUAR) TUNDUK. BETUL-BETUL MACAM KERBAU PENDEK!

"Pegang lilin untuk mengikuti upacara keagamaan seperti memegang lilin dan menunjuk-nunjukkan itu tidak boleh. tetai jika pegang lilin sebagai tanda protes boleh", kata Husam Musa kepada pemberita.

"Sekiranya menyalakan lilin adalah upacara ibadat Kristian dan orang Islam haram melakukannya, berapa ramai telah sesat apabila menyalakan lilin semasa ‘black out’ atau terputusnya bekalan elektrik di rumah pada waktu malam?" kata Khalid Samad di dalam blognya!

TIDAK siapa menduga Nik Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan yang terkenal garang, lantang dan pantas menyanggah apa juga kritikan terhadap Pas dan pemimpin sekutunya, tetiba tidak mahu komen mengenai isu Mohd Nizar Jamaluddin, bekas MB Perak yang menyertai majlis nyalaan lilin di Ipoh (di pejabat DAP Perak) bagi memperingati kematian Teoh Beng Hock.

Ketika diminta mengulas kenyataan Dr. Zambry yang mahukan ulama Pas memberikan pandangan agama terhadap tindakan Nizar itu, Nik Aziz tidak mahu mengulas, sebaliknya membalas dengan jawapan di luar pertanyaan.

Beliau mempertikaikan kesahihan pengambilalihan kerajaan negeri Perak oleh BN yang dianggapnya bertentangan dengan amalan demokrasi. "Usahkan fatwa Islam, fatwa demokrasipun dia (Zambry) tak pakai....Itulah jawapan saya, saya dah jawablah tu", katanya kepada pemberita di pejabatnya di Kota Darul Naim.

Lain yang ditanya, lain yang dijawabnya. Sana Sini, Gitu Gini

Aku cakap banyak kang, korang kata aku ni mulut jahat, tapi korang baca dan nilaikanlah sendiri, beginikah di ajar dalam Islam? Membuat hukum sesuka hati? Tidakkah ianya menyesatkan?
Pada satu pihak mereka bebas melakukan apa sahaja, di satu pihak lagi mereka melemparkan tuduhan kafir kerana tidak sama ideologi dengan mereka, inikah cara dakwah PAS? Bukankah kita sebagai umat Islam perlu mengelak perkara sebegini dari terjadi? Apakah reaksi PAS sekiranya gambar di atas ini adalah dari kalangan UMNO?

Mengapa perlu ada "DOUBLE STANDARD"? Seperti yang selalu saya katakan dulu, dimanakah contoh yang boleh di ambil oleh anak-anak muda dari sebuah parti yang mengelarkan diri mereka sebagai PARTI ISLAM SEMALAYSIA? Tidakkah ini akan menimbulkan keraguan di kalangan umat ISLAM? Mana satu haram? Mana satu halal? Boleh buat ke macam ni?

Mengapakah PAS demi kuasa dan wang sanggup melacurkan agama? mengapa mereka sanggup tunduk dengan kehendak sang KAFIR HARBI yang mahu menyesatkan umat ISLAM sesesat-sesatnya? Selama ini PAS menganggap UMNO adalah parti kafir dan sesat! Tolong bagitau saya wahai ahlul PAS, apakah kamu berada DI JALAN YANG LURUS DAN BETUL?

Apakah nawaitu PAS yang sebenarnya? Adakah PAS mahu menegakkan syiar ISLAM atau sekadar menggunakan ISLAM demi untuk merebut kuasa dan harta dunia sahaja? Saya cabar parti PAS, kalau anda tidak mahu terus hanyut dan menyesatkan orang lain lagi maka tinggalkan pakatan JAHANAM ini!

ADA BERANI?

source : parpukari.blogspot.com

-------------------------------------------

Nik Aziz dan PAS takut hendak ulas isu pegang lilin Nizar



INILAH BAHAYANYA APABILA ISLAM JUGA HENDAK DI LIBERALKAN



RANTAU PANJANG: Pas menyerahkan kepada Dewan Ulama untuk mengeluarkan fatwa atau hukuman terhadap tindakan Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Dr Mohd Nizar Jamaluddin, yang menyertai majlis nyalaan lilin di Ipon bagi memperingati kematian Teoh Beng Hock, setiausaha politik kepada seorang Exco Selangor.

Timbalan Pesuruhjaya Pas Kelantan dan Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yaacob, berkata pihaknya tidak mahu terburu-buru mengeluarkan sebarang kenyataan dan membiarkan Dewan Ulama Pas untuk kemukakan sebarang pandangan. "Kita serah sahaja kepada Dewan Ulama Pas untuk tentukan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis pecah tanah projek fasa kedua di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Zambry yang mahukan ulama Pas memberikan pandangan agama terhadap tindakan Nizar yang menyalakan lilin untuk memperingati kematian Teoh. Di KOTA BAHARU, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, enggan mengulas tindakan Nizar itu. Ketika ditanya, Menteri Besar Kelantan itu sebaliknya mempersoalkan aspek politik mengenai Barisan Nasional (BN) mengambil alih kerajaan negeri Perak.

Nik Abdul Aziz mempersoalkan kesahihan tindakan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambri Abdul Kadir, kerana ianya dianggap bertentangan dengan amalan demokrasi. "Usahkan fatwa Islam, fatwa demokrasi pun dia (Zambri) tak pakai... Itulah jawapan saya, saya dah jawablah tu", katanya kepada pemberita di pejabatnya di Kota Darul Naim. - Bernama

Komen PB

haha nak ketawa juga aku Parti Islam takut nak keluar fatwa mengenai upacara memegang lilin oleh pemimpin mereka Nizar Jamaluddin .Kenapa Nik Aziz takut hendak keluarkan kenyataan ??? Tuduh UMNO parti ajaran sesat Ayah pin ,komunis pandai pulak dan cepat . Ini nak main tolak hang aku pulak .Apa semua ini ?? Kalau dah orang PAS cakap Nik Aziz seorang Ulama , mengapa takut nak katakan kebenaran tentang islam. Bimbang hilang sokongan politk ? Atau takut DAP marah ke ??

Tapi memang aku puji la Jeneral Erdogan Husam Musa orang terawal yang keluarkan fatwanya pertahankan Nizar iaitu Pegang lilin boleh, tetapi pegang lilin dan menunduk-nunduk tidak boleh

Cuma nak tanya Husam dan Nik Aziz apa hukum Anwar dan Azmin membongkok seperti sembah ke colok dan limau cina tu dan gambar mendiang . Tak haram ke?


source : sejarahmelayu.blogspot.com

No comments: