NUFFNANG

Friday 15 August 2014

PANASSS !! PAS D'LIWAT?

PAS D'LIWAT?


PAS masih bersabar walaupun Anwar
 berdegil benarkan kristian menggunakan
 kalimah Allah walaupun bercanggah dengan
ketetapan Majlis Syura’ Ulama PAS!
Salam 2 all.

PAS dikhianati!

PAS dihina!

PAS ditikam dari belakang!

Itulah perasaan ahli-ahli dan penyokong PAS apabila melihat Wan Azizah mengheret dua orang ADUN PAS dalam sidang media semalam mengumumkan konon beliau mempunyai sokongan 30 orang ADUN Dewan Undangan Negeri Selangor untuk membolehkan beliau menjadi MB Selangor.

Kehadiran ADUN Hulu Klang Saari Sungip dan ADUN Morib Hasnarul dalam sidang media Wan Azizah tersebut bersama Wan Azizah telah menggemparkan dunia PAS!

Tiba-tiba PAS tersedar daripada mimpi indah, dan berhadapan dengan satu mimpi ngeri! PAS merasakan mereka telah dihina, dikhianati dan ditikam dari belakang!

Pemimpin dan ahli PAS termangu-mangu dan terkedu bagaimana mungkin dua ADUN PAS yang telah mengangkat bai'ah kesetiaan kepada parti boleh dirembat oleh Wan Azizah bini Anwar Ibrahim, orang yang PAS sokong dan dijaga bagai menatang minyak yang penuh sejak dipecat daripada UMNO dan jawatan TPM oleh Tun Mahathir Mohamed pada 02.09.1998 atas kesalahan meliwat dan salahlaku seks!

Pada saya, Wan Azizah dan Anwar telah mengkhianati dan menghina PAS apabila mengheret sekali kedua-dua ADUN PAS tersebut untuk menunjukkan konon beliau mempunyai sokongan mencukupi untuk menjadi MB Selangor kerana:

1. Wan Azizah dan Anwar tahu bahawa Majlis Syura' Ulama PAS telah membuat ketetapan menolak pencalonan Wan Azizah sebagai MB Selangor;

2. Wan Azizah dan Anwar tahu bahawa PAS Selangor telah membuat pendirian menolak pencalonan Wan Azizah sebagai MB Selangor;

3. Wan Azizah tahu bahawa Mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat akan bersidang pada hari Ahad 17 Ogos 2014 untuk membuat ketetapan mengenai pencalonan beliau sebagai MB Selangor.

Dalam keadaan itu, adalah sangat tidak beretika dan tidak berakhlak bagi Wan Azizah dan Anwar mengheret kedua-dua ADUN PAS tersebut untuk menyokong beliau secara terbuka didalam sidang akhbar tersebut, apatah lagi meminta mereka menandatangani Akuan Sumpah menyatakan sokongan kepada beliau.

Sekurang-kurangnya Wan Azizah dan Anwar sepatutnya memaklumkan dan memohon persetujuan dan keizinan dripada PAS sebelum mengheret kedua-dua mereka dalam keghairahan untuk mengejar jawatan MB Selangor.

Pada saya Wan Azizah dan Anwar telah mengkhianati PAS kerana membuatkan kedua-dua ADUN tersebut bertindak bercanggah dengan ketetapan Majlis Syura' Ulama PAS, badan pembuat dasar tertinggi dalam PAS. Mereka membuat pendirian sebelum Jawatankuasa PAS Pusat membuat keputusan Ahad ini.

Wan Azizah dan Anwar juga telah meletakkan PAS dalam kancah kehinaan kerana seolah-olah tidak mampu mengawal dan menguasai ADUN mereka sendiri, dan seolah-olah PAS mempunyai ADUN yang tidak mempunyai disiplin dan kesetiaan kepada parti.

Ramai ahli dan penyokong PAS merasakan Wan Azizah dan Anwar seperti kacang lupakan kulit. Semasa mereka susah dan sengsara setelah Anwar dipecat oleh Dr. Mahathir atas salahlaku seks dan liwat, PAS lah yang telah bertungkus lumus membantu dan menatang Anwar dan Wan Azizah.

PAS sehingga sanggup menentang saudara seagama dan sebangsa sendiri dan sebaliknya tidur sekatil sebantal dengan kafir harbi demi untuk memperjuangkan nasib Anwar dan keluarga.

Malahan PAS sampai membuang perjuangan menubuhkan Negara Islam semata-mata untuk memastikan persekongkolan bersama Anwar dan DAP dapat diteruskan.

Dan paling menyedihkan, PAS sehingga sanggup memecat dan menghina ahli dan pemimpin yang setia seperti Datuk Dr. Hasan Ali semata-mata kerana Anwar Ibrahim!

Ramai ahli dan penyokong PAS merasakan sekurang-kurangnya Wan Azizah dan Anwar patut menghormati PAS, dan sekurang-kurangnya menunggu sehingga mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat pada 17 Ogos ini.

Saya berharap episod ini membuka mata, hati dan jiwa kepimpinan dan ahli PAS tentang siapa sebenarnya kawan, siapa sebenarnya musuh.

Dan PAS harus sedar bahawa parti mereka sudah dipenuhi oleh mereka yang berkiblatkan Anwar. PAS harus sedar bahawa anai-anai sudah meresap didalam PAS yang jika tidak dibendung akan meranap dan menghancurkan PAS.

Nasihat saya kepada PAS, sudah tiba masanya PAS mengambil keputusan yang sepatutnya mereka lakukan sejak dahulu lagi - mufaraqahlah daripada persekongkolan luar tabi'e dengan Anwar Ibrahim, keluarlah daripada pakatan songsang dengan DAP dan PKR.

Jadilah sebuah parti politik yang memperjuangkan kepentingan Melayu dan Islam berdasarkan Al-Quran dan Sunnah.

Jadilah PAS yang sebenarnya!

Hasbunallah wani'mal wakil.

Wallahua'lam dan Wassalam.

Adios amigos, grasias senor.

Zulkifli Bin Noordin
Jumaat
19 Syawal 1435
15 Ogos 2014 

No comments: