NUFFNANG

Monday 25 August 2014

Azmin buat permintaan merepek kerana kempunan "ice cream"

Azmin buat permintaan merepek kerana kempunan "ice cream"


Unspinners faham Azmin perlu menyatakan sesuatu yang provokatif dan sensasi ketika berucap di majlis penutup Konvensyen PKR. Perlulah dia justifikasikan kemenangan sebagai Timbalan walaupun cara menipu.

Tapi apalah ucapan sebegini?


Azmin menuntut Najib gugur Tan Sri Shafee abdullah. Gugurkan pendakwaan terhadap Anwar dan termasuk sekali Surendran. Dia juga tuntut ....


Nampak sangat kepala otak dia sewel akibat kekurangan jilatan ice cream.

Bagi sebuah parti yang kononnya memperjuangkan keadilan, kata-kata Azmin bercanggih dengan apa yang dikatakannya.

"No one is above the law and to be treated differently in the law courts."

Satu tuntutan yang bodoh.

Ketika Al Gore menentang Bush di Supreme Court, atau Mahkamah Tertinggi Amerika, penyokong Bush menuntut Mahkamah benarkan kamera supaya ianya boleh disiarkan.

Jawapan US Chief Justice ruled, "Over my dead body". Hakim tidak benarkan kerana ianya akan menjadikan proses mahkamah yang berasaskan undang-undang menjadi sarkas politik yang berdasarkan pandangan dan lojik populis tapi tiada asas perundangan.

Berkenaan Shafee Abdullah, alahai ... tak ada isu lain ke? Asyik isu recycle ajer ..... Isu ini sudah didebat dan dihakimi di Mahkamah Rayuan dan jemaah hakim-hakim tidak ada masaalah.

Hujah ini diulang kerana Anwar tiada "point of law" baru untuk dihujah di Mahkamah Persekutuan.

Bagi Azmin membuat tuntutan kepada Najib, ia hanya menunjukkan kebodohan Azmin dan ternyata dia tak layak menerajui kerajaan. Mana boleh Najib arah apa-apa Mahkamah Persekutuan atau mana-mana Mahkamah?

Najib tak bodoh. Kalau dilayan, PKR akan kata Mahkamah ikut cakap eksekutif atau pemimpin kerajaan.

No comments: