NUFFNANG

Sunday 31 August 2014

PANASS!! Gambar-Gambar Komunis PPS Ditangkap @PDRMsia Selepas Berarak Sambutan Merdeka (12 Gambar)

Gambar-Gambar Komunis PPS Ditangkap @PDRMsia Selepas Berarak Sambutan Merdeka (12 Gambar)

Kira-kira pukul 10.00 pagi tadi, pihak polis telah membuat tangkapan ke atas 154 orang ahli PPS di hadapan DUN Pulau Pinang setelah mereka selesai berarak melepasi pentas utama. Tangkapan berkenaan merangkumi seramai 131 lelaki Cina, 7 perempuan Cina, 10 lelaki Melayu (ada juga yang menjadi barua DAP) dan 6 lelaki India. 

Kesemua mereka yang ditangkap telah dibawa ke Balai Polis Lebuh Pantai. Semua tangkapan dibuat mengikut lunas undang-undang. Beberapa ahli-ahli politik DAP dan PKR yang hadir  ke balai polis. Mereka adalah Phee Boon Poh, RSN Rayer, Wong Hon Wai, Sim Tze Tzi, Cheah Kah Peng dan Lee Khai Loon. Tahniah PDRM kerana menguatkuasa undang-undang terhadap komunis.


9 comments:

  1. Tahniah PDRM... tunggu tindakan dari Pejabat Peguam Negara lak. Kita tengok Ghani 4 tahil tu bertelor ke tidak...!!!!!!!!
    Reply
  2. tahniah!
    ni baru dikatakan merdeka dan mendaulatkan apa yg dikecapi tanpa okakokik.
    selamat hari merdeka ke 57.amin!
    Reply
  3. Bila sampai kat peguam negara, gani pak tahit akan bebaskan mereka. Tak caya tengok nanti...
    Reply
  4. PDRM jangan risau sebab rakyat yang merdeka akan bersama kerajaan Malaysia yang berdaulat. Insyaallah pehak tentera akan bersama anda.
    Reply
  5. IGP sir, i admit i was wrong about u. Now i salute u sir for taking action against the illegal security group in penang. Keep it up sir......i salute u again.
    Reply
  6. bagus! padam muka! terus humban je dalam lokap!
    Reply
  7. Hantar ke iraq& sryia untuk tolong askar pershmega di barisan hadapan. Kik kik..
    Reply
  8. Tahniah PDRM. Jangan bagi muka dia orang. Penjarakan dan jika bolih sebat dikhalayak ramai. Panggil CM Penang jadi saksi ketika sebatan dilakukan.
    Reply
  9. DAP sudah tunjuk bayangan negara komunis di Malaysia. Yang pelik rupanya pun memang macam komunis tapi yang dok perjuang negara islam kononnya berseubahat sekali. Apa punya bodohla.
    Reply

    source : cucu tok selampit

No comments: