NUFFNANG

Monday 8 December 2014

APA ... Anwar bercakap apabila hilang kuasa dan pangkat.

APA ... Anwar bercakap apabila hilang kuasa dan pangkat.




Anwar Ibrahim berkata, pangkat dan gelaran bukan sesuatu yang penting kepadanya.

Anwar berkata, Tuhan tidak kisah mengenai kuasa atau kedudukan seseorang.

"Tuhan tidak melihat kepada kuasa. Dia tidak melihat kepada jawatan kita pegang tetapi amalan baik yang kita buat atas nama-Nya," katanya semasa berucap di hadapan sekumpulan penganut Katolik di Church of The Holy Family kelmarin di Kajang.

Menurut laporan, Anwar turut memberikan contoh iaitu individu paling berkuasa di zaman Mesir purba, Firaun dibenci Tuhan walaupun memiliki kuasa, jawatan dan kekayaan.

Khamis lalu, Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah menarik balik gelaran 'Datuk Seri' yang diberi kepada Anwar pada 1992 kerana mempersoalkan integriti sultan dan institusi diraja semasa krisis kerusi Menteri Besar Selangor.


NOTA LUTUT,

Anwar bercakap macam taik, busuk dan membusukkan. Anwar adalah manusia paling berkuasa dalam era beliau menjadi menteri kewangan dan Timbalan Perdana Menteri  sekitar tahun 1986 sehingga 1998.  

Allah juga membenci manusia munafik bernama Anwar sebab itulah Allah menghumban beliau ke dalam penjara untuk 15 tahun. 

Anwar yang menolak hukum dan ketentuan Allah menuduh bahawa Tun Mahathir sengaja mengkhianati beliau dengan konspirasi yang direkayasa oleh musuhnya. 

Jika gelaran dan pangkat tidak penting, sila lah serahkan semua pingat kebesaran yang diterimanya dari lebih 9 negeri yang memberikan gelaran Dato Seri. 

Jika pangkat dan gelaran tidak penting sila letak jawatan sebagai ahli parlimen dan ketua pembangkang. 

Jika kuasa tidak penting,  sila berundur dari politik sepertimana yang sering dimomokkan dahulu kononnya akan bersara dan akan menjadi pensyarah di American university.  

Sekian!  

source : taipingmali

No comments: