NUFFNANG

Friday 26 December 2014

Dinasour Tua @limkitsiang Buat Fitnah Lagi Di Twitter Mengenai Keadaan Banjir Di Kelantan

Dinasour Tua @limkitsiang Buat Fitnah Lagi Di Twitter Mengenai Keadaan Banjir Di Kelantan


Apa lagi yang boleh diharapkan kepada dinasour tua Lim Kit Siang? Hendak mengaharapkan beliau turun ke Pantai Timur untuk membantu mangsa banjir, jangan haraplah. Kwasan parlimen beliau sendiri di Gelang Patah pun tidak terurus. Semalam, beliau membuat fitnah lagi di laman sosial Twitter. Katanya, tiada Menteri UMNO melawat Kelantan yang sedang menghadapi banjir terburuk semenjak 1971.

'Keyboard Warrior' tua ini bercakap menggunakan kepala lutut. Berikut adalah fakta Menteri dan Timbalan Menteri UMNO yang melawat Kelantan sebelum tulisan fitnah dinasour tua berkenaan ditulis:

22/12/2014 - Dr Helmy Yahya, Timbalan Menteri Kesihatan melawat Tumpat, Kelantan.
25/12/2014 - Dato Mustapha Mohamed, sekembalinya dari umrah terus bekerja keras dan pada tarikh ini beliau berada di Kuala Krai, Kelantan.
25/12/2014 - DS Idris Jusoh, Menteri Pendidikan berada di Pasir Putih, Kelantan.
25/12/2014 - Dato Rohani Abdul Karim, Menteri KWKM turut berada di Pasir Putih, Kelantan.

Hari ini, Timbalan Perdana Menteri turut berada di Kelantan untuk mensyuarat keadaan banjir terkini bersama Menteri Besar Kelantan dan Menteri Kabinet. Lain kali kalau hendak membuat fitnah dan adu domba, selidiklah fakta terlebih dahulu wahai dinasour tua. Kamu pula bila hendak melawat Kelantan wahai Lim Kit Siang? Biar CTS belanja tiket Air Asia ke sana kalau tak ada duit.

No comments: