NUFFNANG

Sunday 21 December 2014

GAMBAR KANTOI EXCLUSIVE DAN MENARIK FINAL PIALA AFF SUZUKI 2014 MALAYSIA VS THAILAND

GAMBAR KANTOI EXCLUSIVE DAN MENARIK FINAL PIALA AFF SUZUKI 2014 MALAYSIA VS THAILAND




Walaupun keputusan menang 3-2 digelanggang sendiri semalam, namun belum cukup untuk Harimau Malaya menjulang Piala AFF Suzuki Cup 2014 apabila secara agregatnya tewas 4-3 kepada Thailand.
Tahniah Thailand dan Malaysia dengan aksi menghiburkan semalam dan pasti semangat juang yang ditunjukkan oleh pemain dan penyokong Harimau Malaya akan dibawa kembali ke Liga Malaysia musim 2015.

GPB  suka gambar di atas ini kerana sebelum turun ke padang , semua pemain beragama Islam telah  menunaikan solat maghribi di bilik persalinan  dan juga lawatan mengejut oleh PM Malaysia DS Mohd Najib Tun Razak dan Menteri YB KJ yang hadir memberi kata-kata semangat  . Ada yang masih memakai kain pelikat... haha.. 

Kalah dan menang itu adat permainan ..tapi GPB bangga dengan semua pemain Harimau Malaya dan Coach Dollah Salleh yang tidak mudah putus asa dan bukan tugas mudah menyamakan kedudukan agregate 2 -2 dan seterusnya menjaringkan lagi gol ke 3 yang cukup menakjubkan .

Dollah bangga prestasi Harimau Malaya
Meskipun tewas dengan agregat 3-4 kepada Thailand, Ketua Jurulatih Harimau Malaya, Dollah Salleh berpuashati aksi anak buahnya yang tampil dengan aksi cemerlang. Bagaimanapun Thailand lebih bijak mengenalpasti kelemahan skuad Malaysia yang berdepan masalah kecergasan selepas 70 minit perlawanan sekaligus memanfaatkan peluang tersebut meraih dua gol untuk mencatat kejuaraan kali ini.

Hanya dalam masa sebulan bersama pemain, Dollah berbangga dengan prestasi pasukannya yang mara ke final. Bagi kejohanan akan datang, Dollah akan lebih memberi penumpuan kepada pemain muda. Namun khidmat beberapa pemain senior masih diperlukan untuk memberi panduan kepada pemain muda.


Bagi Ketua Jurulatih Thailand, Kiatisuk Senamuang perlawanan semalam amat sengit ditambah dengan kehadiran hampir 100 ribu penyokong tuan rumah di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Bagaimanapun bagi pengendali Thailand yang pernah menyarung jersi Perlis sebagai pemain import suatu masa dahulu, harapannya agar medan kejohanan AFF ini dimanfaatkan setiap pasukan untuk melahirkan lebih ramai pemain Asia Tenggara yang bermutu untuk diketengahkan ke peringkat lebih tinggi.



''





















No comments: