NUFFNANG

Tuesday 9 December 2014

DEMI DUNIA DAN POLITIK ... Anwar sehati sejiwa dengan muballigh Sidang Injil Borneo Posted by The Unspinner

DEMI DUNIA DAN POLITIK ... Anwar sehati sejiwa dengan muballigh Sidang Injil Borneo


Inilah yang dikatakan Anwar di perjumpaan dalam gereja kajang pada ahad lepas.

Tujuannya untuk huru harakan sabah dan sarawak dengan membuat persepsi kepada penganut kristian seolah2 pkr itu parti bertoleran dan umno yang selama hampif 60 tahun membudayakan toletansi antara kaum dan ugama dianggap fanatik.

Anwar mahu melemahkan BN di sarawak pada PRN akan datang. Maka jangan kita benarkan cakar mencakar sesama kita demi kegilaan kuasa individu menimbulkan masaalah baru.

Apa yang Anwar lakukan sebenarnya selari dengan suatu mazhab baru kristian, bernana Sidang Injil Borneo (SIB) yg agak militan kesungguhan, desakan dan cara aggresif mahu melebarkan mazhab mereka.

Ketika mazhab kristian lain setuju dengan penyelesaian dan cara perdamaian dalam hubungan dengsn pihak berkuasa dan penganut Islam, SIB mahukan hak samarata.

Mereka mahu bible melayu dibolehkan guna di semenanjung. Sudahlah diterima pakai kegunaan di sabah sarawak dan kini berdamai.

Kini mereka mendesak mahu lebih. Antara ramai2 kumoulan kristian, SIB adalah satu2 kympulan yg aggresif memesungkan akidah orang Islam dan mereka mahu lakukan di Semenanjung.

Memang isu sarawak tak patut orang luar masuk campur tapi bila BN sarawak terjejas, semua BN terjejas. Kini.cara hidup malaysia timor mahu pula dipaksa terhadap semenanjung.
source : the unspinners

No comments: