NUFFNANG

Thursday 23 January 2014

[6 GAMBAR][BIADAP] Selepas Jepun, Mereka "SERANG" Australia Pula, Ingin Hancurkan Hubungan Malaysia Dengan Dunia?

[6 GAMBAR][BIADAP] Selepas Jepun, Mereka "SERANG" Australia Pula, Ingin Hancurkan Hubungan Malaysia Dengan Dunia?


Berlaku ketegangan antara keselamatan KLCC dan aktivis Himpunan Hijau di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur, yang mana berlangsungnya sambutan Hari Australia malam ini.

Adakah ini merupakan strategi terbaru puak Pakatan Pembangkang? Mereka seolah-olah cuba menghancurkan hubungan bilateral antara Malaysia dengan negra-negara tertentu.

Mungkin dengan cara ini, pelabur-pelabur dari negara tersebut akan menarik keluar pelaburan mereka di Malaysia.

Ini akan memberi kesan kepada ekonomi negara. Apabila rakyat tidak mempunyai pekerjaan, maka tiba peluang kepada Pembangkang untuk menghancurkan negara dan berkuasa secara tidak demokratik.

Penjelasan mengenai projek LAMP (Lynas) sebelum ini:

Teks Penuh Pembentangan Usul Laporan Lynas oleh Pengerusi PSC di Dewan Rakyat

Jika dikatakan aras dos sinaran yang maut untuk manusia (50% akan mati dalam tempoh 30 hari ) adalah 4 Gy.

Sekiranya 4 gy disetarakan dengan 4,000 Meter maka ia menyamai ketinggian Gunung Kinabalu.

Aras dos sinaran di Lynas pula adalah 114 nGy sejam = 0.000000114 Gy sejam.

Maka, 4 mGy = 4 meter

4 uGy = 4 mm

114 nGy  = 0.1 mm ( Iaitu bersamaan dengan saiz atau ketinggian debu)

Oleh itu, dos sinaran yang ada di kilang Lynas adalah umpama perbandingan ketinggian debu dengan Gunung Kinabalu.

Hanya orang yang bodoh sahaja membuat perbandingan bahaya sinaran di Lynas yang seumpama ketinggian debu jika dibandingkan dengan ketinggian Gunung Kinabalu.

Profesor Ahmad Termizi Ramli Ph.D, PCM daripada UTM yang merupakan pakar dalam bidang ini menyatakan dalam sesi public hearing di Parlimen pada 21 Mei 2012, bahawa beliau merasa malu dengan pakar daripada luar negara kerana rakyat Malaysia sedang membicarakan tentang thorium dalam rare earth yang jelas sama sekali tidak merbahaya.

Malah beliau malu kerana seolah-olah pakar-pakar tempatan tidak memberi kefahaman kepada rakyat Malaysia betapa apa yang mereka bimbangkan adalah langsung tidak berasas dan jauh sekali untuk dibantah umpama paras bahaya setinggi debu dibandingkan paras bahaya setinggi gunung kinabalu.

Bilangan puak ini hanya tidak sampai 20 orang, mungkinkah mereka telah di bayar?
An anti Lynas activist (L) is stopped by security guards as he protests against the Australian rare earth plant during an Australia Day celebration event hosted by the Australian High Commission in Kuala Lumpur on January 22, 2014
Anti Lynas activists are stopped by security guards as they protest against the Australian rare earth plant during an Australia Day celebration event hosted by the Australian High Commission in Kuala Lumpur on January 22, 2014
An anti Lynas activist (C) is stopped by security guards as he protests against the Australian rare earth plant during an Australia Day celebration event hosted by the Australian High Commission in Kuala Lumpur on January 22, 2014.

source : celah gelegar

No comments: