NUFFNANG

Monday 27 January 2014

MB LETAK JAWATAN - ANWAR JADI MB?


MB LETAK JAWATAN - ANWAR JADI MB?


Dalam kemelut konflik antara Khalid Ibrahim dan Azmin Ali, The Star Online hari ini melaporkan bahawa Khalid Ibrahim telah bersetuju untuk berundur dari jawatan Menteri Besar Selangor.

Apa yang memeranjatkan ialah laporan berkenaan, yang didakwa bersumberkan dalaman PKR memberitahu bahawa pengganti kepada Khalid Ibrahim ialah Anwar Ibrahim!

Apakah ini bermakna Khalid Ibrahim juga akan meletakkan jawatan selaku Ahli Dewan Undangan Negeri Pelabuhan Klang (N46)? Perkara ini difahamkan telah dipersetujui pada pertemuan di antara kedua-duanya pada hari Ahad yang lalu.

Dari sumber yang lain pula, Khalid Ibrahim dikhabarkan bersedia untuk mengundurkan diri sebagai Menteri Besar dengan syarat penggantinya bukan Azmin Ali.

Sumber juga memberitahu bahawa setakat ini, 2 DUN yang dimenangi oleh PKR sedang dalam pertimbangan Anwar dalam cita-citanya untuk menjawat jawatan Menteri Besar Selangor.

Selangor bakal menghadapi satu Pilihanraya Kecil dalam masa terdekat!

Sumber : MYKMU

Baru semalam rasanya aku dengar Khalid cakap orang yang suruh dia letak jawatan tu orang yang berniat jahat. Siap dia tersengih sengih beri limau pada cinabeng. Tapi sekarang nak letak jawatan pulak ?  Pening dah orang tua ni. Lantak ko lah Khalid. Selangor huru harapun, ada aku kisah. Padan muka. Pilih lagi PR.

Dan satu lagi, si Najib ni. Bila lah dia nak letak jawatan. Suruh Muhyiddin gantipun tak boleh. Muhyiddin pun kong kali kong. Cikgu kafir hina orang islam, dia buat bodoh je.Kena cari orang lain jadi PM. Hishamuddin ? Jangan cari pasal. Zahid Hamidi ? Tu pun sama. Elok masuk Maharaja Lawak Mega je lah.

Senang, biar aku jelah jadi PM. Amacam boleh ?

No comments: