NUFFNANG

Saturday 6 December 2014

GEMPAR!!! RoS UMUM CEC DAPigs DIBUBARKAN!!!?

Memang itu berita yang ditunggu - tunggu oleh kebanyakkan rakyat Malaysia ni mengenai isu yang sehingga hari ini masih lagi tidak mampu diselesaikan oleh Pendaftar Pertubuhan (RoS).

Apa yang dah berlaku sebenarnya? Sejauh mana status kedudukan Jawatankuasa CEC DAPigs tu? Adakah ianya masih sah atau pun perlu dibubarkan bagi pemilihan yang baru?

Jika diikutkan laporan dari kalangan ahli DAPigs sendiri, parti itu sepatutnya mengadakan pemilihan semula berdasarkan kepada keputusan pemilihan tempoh hari didakwa tidak sah.

Tapi malangnya, tidak ada sebarang jawapan pun yang diberikan oleh pihak RoS berkaitan dengan isu tersebut. Sebaliknya, berita lain pulak yang dilaporkan oleh pihak media semalam.
 KUALA LUMPUR: Pendaftar Pertubuhan (ROS) telah mengarahkan MIC untuk menangguhkan pemilihan baharu bagi jawatan tiga naib presiden dan 23 ahli jawatankuasa kerja pusat (CWC) dalam tempoh tiga bulan, kata seorang pegawai kanan parti yang mengesahkan perkara itu di sini.

Beliau berkata, dua pegawai ROS menyerahkan surat kepada setiausaha agung parti, A. Prakash Rao di pejabatnya di ibu pejabat MIC pada pukul 6.30 petang Jumaat.

Beliau berkata, ROS turut meminta parti supaya menangguhkan pemilihan dalam lapan bahagian serta jawatan tertentu dalam empat lagi bahagian dan satu cawangan dalam tempoh sebulan.

Pegawai itu berkata, ROS turut mengarahkan parti supaya tidak mengadakan mesyuarat agung tahunan (AGM) sehingga isu itu diselesaikan.

Susulan daripada arahan itu, MIC telah menangguhkan AGM bersama untuk sayap Pemuda, Wanita, Puteri dan Putera MIC, yang dijaduakan berlangsung pada Ahad ini.
Nah! Boleh pulak RoS mintak MIC tangguhkan pemilihan mereka sedangkan isu berkaitan dengan DAPigs tu sehingga hari ini masih belum diselesaikan. Apa yang buat mereka menangguhkan keputusan tersebut?

Kita mintak supaya pihak RoS dapat menjelaskan isu berkaitan dengan status Jawatankuasa CEC DAPigs tu diselesaikan secepat mungkin. Jangan sengaja lengah - lengahkan keputusan tersebut. Kalau ada sebarang ugutan, buat laporan Polis. Biar mereka ambik tindakan!!!

source : semut hitam

No comments: