NUFFNANG

Monday 1 December 2014

Apakah Najib Akan Terus Di BANGANGKAN Oleh Orang UMNO ?!

Apakah Najib Akan Terus Di BANGANGKAN Oleh Orang UMNO ?!


Pertamanya MMI nak ucapkan terima kasih kepada YAB Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Presiden UMNO kerana mengambil pendekatan BERANI menegur segelintir daripada kalangan ahli UMNO sendiri dalam ucapan penggulungannya sempena Perhimpunan Agung UMNO 2014.

Teguran Presiden membuktikan bahawa pemimpin yang kita sayangi ini komited untuk terus melihat UMNO dan Malaysia terus maju dan cemerlang.Malah semua yang dilakukannya tidak lain dan tidak bukan PASTI untuk rakyat diakar umbi.

Maka atas semangat itu dan rasa tanggungjawab , maka seharusnyalah semua orang UMNO kembali bermuhasabah diri agar tiap kelemahan itu dapat diperbaiki demi untuk kebaikan semua pihak.

Tak salah menegur dan tak salah menerima teguran walaupun ada diantaranya pahit untuk ditelan tetapi pahit itu selalunya menjadi ubat paling mujarab untuk PULIH.

Banyak isu-isu menarik telah diutarakan di Perhimpunan Agung kali ini dan rata-rata perwakilan dilihat berpuas hati kerana apa yang berlaku menunjukkan betapa UMNO menzahirkan keterbukaan dalam berhujah malah bersedia untuk memperbaiki diri.

Selaku penulis di alam maya , MMI tertarik dengan 2 perkara yang dirasakan WAJAR diberikan perhatian.

1.Kehadiran Farhana wakil Kelab UMNO Luar Negara yang telah mencetuskan gelombang Tsunami apabila beliau dengan lantang memperlekehkan perjuangan para bloggers selama ini cukup untuk memberikan kita semua satu peringatan bahawa usaha perlu ditingkatkan supaya perjuangan kita menetapi kehendak parti seterusnya MAMPU menongkah arus untuk terus menjadi barisan pertahanan utama kepada parti UMNO di alam maya.

Jika ada yang terasa sekalipun maka simpanlah ia dan lontarkan ia jauh-jauh kerana apa yang lebih penting kedudukan PARTI harus diutamakan.

2.Ucapan penggulungan Najib semalam yang menyentuh tentang peranan segelintir bloggers yang sering kali menghentam pemimpin UMNO juga membuatkan setiap denyut nadi mereka-mereka yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung berdenyut dengan lebih laju.

BANGANG !! Antara ungkapan yang MMI rasa mampu memaksa tiap mata untuk terus memberikan perhatian kepada apa yang Presiden parti mahu sampaikan.

Secara jujurnya MMI juga antara yang tersentak dengan ungkapan tersebut seolah-olah ditujukan kepada semua bloggers yang selama ini berjuang untuk memartabatkan parti keramat ini.

Mungkin sebahagiannya tidaklah terlalu dikenali atau sepopular bloggers-bloggers otai diatas sana tetapi MMI percaya tiap dari mereka turut menyumbang kepada UMNO waima kehadiran mereka sekadar untuk menjadi penyebar kepada maklumat-maklumat keperingkat akar umbi.

MMI tidak sesekali mahu menafikan tiap peranan rakan-rakan pejuang siber pro-UMNO kerana usaha kalian bukanlah usaha yang boleh dilakukan tanpa punya semangat dan roh UMNO.

YAB Presiden parti berhak untuk menegur dan tegurlah semahunya kerana kita mahu supaya parti keramat ini terus dipersada.MMI yakin para pejuang seangkatan dan semua yang ada diluar sana dapat menerima teguran ini dengan berlapang dada kerana kita bukanlah gunting dalam lipatan apatah lagi menikam kawan dari belakang.

SYABAS , YAB Datuk Seri Najib kerana BERANI menegur cuma MMI nak mencadangkan carilah ruang untuk bertemu dengan para pejuang siber UMNO ini secara berdepan melibatkan semua peringkat.

Cari ruang itu untuk bertemu dengan mereka di setiap negeri secara 4 mata kerana mereka juga punya banyak perkara untuk dikongsikan demi survival parti UMNO dan orang Melayu.

Jangan hanya mendengar laporan pihak-pihak tertentu kerana belum tentu laporan itu benar-benar SAHIH kerana BANGANG tidak semestinya hanya berada di luar  , mereka juga kadang kalanya turut berada di dalam sana.

MAAF jika kenyataan diatas sedikit kasar tetapi percayalah ianya untuk kebaikan parti seperti mana yang diungkapkan oleh YAB Presiden dalam ucapan semalam.

MMI juga ingin berkongsi dengan semua satu artikel yang rasanya WAJAR untuk kita sama-sama baca dan menjadikannya sebagai sebahagian daripada teguran untuk kita semua bermuhasabah diri.

Jangan KITA terasa hati dengannya kerana ia satu realiti yang selama ini dilihat oleh akar umbi dan PASTInya ia juga untuk kebaikan parti keramat UMNO. KLIK SINI 

Akhir kalam mungkin apa yang cuba MMI sampaikan ini disalah erti oleh sebahagian daripada mereka-mereka diluar sana tetapi percayalah MMI menyambut baik teguran YAB Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Presiden parti dan kini bukan masanya untuk kita menyerang antara satu sama lain tetapi TEGURAN itu harus sentiasa berlaku kerana kita semua bukannya manusia MAKSUM.

MMI

source : brave heart

No comments: