NUFFNANG

Saturday 6 December 2014

ADUSS !!! ... SI KeTUM KENGKANG MEROYAN???

ADUSS !!! ... SI KeTUM KENGKANG MEROYAN???


POSTED BY SEMUT HITAM








Apa yang nak dipelikkan sangat bila Si Ketua Penipu ni nak meroyan tak tentu arah? Dah memang itu kebiasaan yang dilakukan hari - hari. Mana pernah sekali pun Si KeTUM tu tak meroyan.

Nak pulak bila sekarang dia dah dapat gelaran baru bagi menggantikan gelaran 'KENGKANG' yang diberikan oleh seorang ADUN DAPigs sewaktu sidang DUN Selangor.

Kata Si ADUN DAPigs tu, nama 'KENGKANG' tu diambil dari singkatan 'Ketua Pembangkang'. Jadi, memang kena sangat la dengan kedudukan Si Ketua Penipu tu.

Tinggal lagi, apa yang membuatkan Si KeTUM Kengkang tu meroyan tak tentu arah? Adakah ianya disebabkan isu berkaitan dengan Suruhanjaya DiRaja (RCI) yang didedahkan baru - baru ni?

Mungkin jugak. Mana tidaknya. Puas Si Ketua Penipu KENGKANG tu nak jawab soalan dari kalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri mengenai isu tersebut. Mau dia tak meroyan dibuatnya!!! Kalau lagi banyak yang ditanya, ada yang masuk Mental Hospital!!!
 KOTA KINABALU - Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan meminta pihak pembangkang supaya berhenti mempolitikkan laporan Siasatan Suruhanjaya Diraja (RCI) berhubung isu pendatang asing tanpa izin (Pati) di Sabah.

Katanya pembangkang, termasuk ketua mereka, Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah diberi peluang untuk mengemukakan bukti berhubung isu berkenaan semasa dipanggil memberi keterangan ketika prosiding RCI namun nampaknya beliau tidak memanfaatkan ruang berkenaan sebaik-baiknya.

"Sebab itu, saya minta parti pembangkang, sebelum komen mengenai perkara ini, pergilah tanya Datuk Seri Anwar Ibrahim tentang apa yang berlaku," katanya kepada pemberita selepas memberi ucaptama pada Perhimpunan Bulanan Jabatan dan Agensi Persekutuan Sabah di sini hari ini.

Mengenai penyelesaian isu Pati di Sabah meskipun laporan RCI sudah dikeluarkan, Abdul Rahman  yang juga Anggota Majlis Tertinggi Umno berkata,  semua pihak mesti memahami  masalah berkenaan secara  mendalam termasuk latar belakang sosio-ekonomi Sabah yang berjiran dengan Filipina dan Indonesia serta sejarahnya.
source : semut hitam 

No comments: