NUFFNANG

Monday 2 September 2013

TOLONG SIASAT! ELEMEN PROMOSIKAN KOMUNIS SEMASA SAMBUTAN MALAM MERDEKA ?!! @PDRMsia

TOLONG SIASAT! ELEMEN PROMOSIKAN KOMUNIS SEMASA SAMBUTAN MALAM MERDEKA ?!! @PDRMsia

MiM mengucapkan terima kasih kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM) kerana akan menjalankan siasatan tentang tindakan penyokong pembangkang yang mengibarkan bendera yang mereka dakwa sebagai Sang Saka Malaya ketika sambutan malam Merdeka semalam.

Perkara itu dinyatakan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar yang turut menegaskan siasatan itu akan dijalankan secepat mungkin.

"Kita akan siasat secepat mungkin dan akan mencari bukti," katanya ketika ditemui selepas menghadiri majlis Rumah Terbuka Hari Raya Aidilfitri anjuran bersama PDRM dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) di pekarangan Muzium Diraja (Istana Negara lama), dekat sini hari ini.

Khalid mengulas tindakan beberapa aktivis propembangkang mengibarkan Sang Saka Malaya selain menggelar Jalur Gemilang sebagai 'jalur temberang' ketika sambutan Ambang Merdeka.

Insiden itu mengundang kemarahan pelbagai pihak yang menyifatkannya sebagai biadab serta tidak menghormati bendera negara. - UM
 Begitu juga dengan tindakan bodoh budak berambut panjang di bawah yang memakai baju Tan Malaka : Massa Aksi

Sumber : KLIK SINI
Untuk rekod, Tan Malaka merupakan seorang ahli Komunis Nasionalis negara jiran.Klik Sini

Dalam masa yang sama, insiden menghina bendera Jalur Gemilang ini mengingatkan kita kepada perlakuan biadap pelajar-pelajar berbangsa Cina pro-DAP di Taiwan yang juga menghina bendera negara. Baca Sini


Apa jadi dengan mereka?

Tindakan biadap mereka semasa malam Merdeka dan juga di Taiwan menimbulkan persoalan besar tentang penguatkuasaan undang-undang yang melindung entiti negara seperti bendera Jalur Gemilang.

Di manakah silapnya hingga mereka begitu berani berbuat demikian?

source : Dr. MiM

No comments: