NUFFNANG

Friday 27 September 2013

PEDULIKAN CINABENG CINABENG LUPA DIRI!! Guan Eng Tuduh Kerajaan Hukum Bangsa Cina

Guan Eng Tuduh Kerajaan Hukum Bangsa Cina

Oleh rmf
Bukan susah untuk merapatkan bibir atas dan bawah untuk mengeluarkan tuduhan  kepada kerajaan, Bila ianya terkeluar maka akan berlakukan tuduh menuduh diantara satu dengan yang lain.
Begitu juga sebuah parti yang mana cukup mudah mengatakan bahawa kerajaan berlaku tidak adil kepada mereka, Seadil mana pun kerajaan namun tidak juga dihargai oleh mereka.
Apa lagi yang mereka mahukan, sehingga satu tahap mereka ini menikan kerajaan didalam PRU 13 yang lalu. Konsep kecinaan mereka tersingkap luas . Namun Allah masih lagi  membenarkan pemimpin Islam menerajui negara ini.
Keangkuhan dan kesombongan yang melampau telah ditunjukkan oleh bangsa Cina.  Mereka dengan berani dan biadap menuntut kerajaan memberi lebih lagi kepada bangsa Cina walaupun mereka telah menyuarakan dengan terang dan angkuh tidak mengundi kerajaan Barisan Nasional.
Ini merupakan ciri-ciri bangsa Cina yang digilap oleh DAP. Mereka mampu menjadi kurang ajar dan biadap dan masih menuntut kerajaan tunduk kepada mereka.
Sebelum ini kerajaan Barisan Nasional telah terlalu banyak bertolak ansur dengan bangsa  Cina sehingga menyebabkan mereka berani “pijak kepala” kerajaan sesuka hati.
Kerajaan harus SENTIASA ingat bahawa kejayaan Barisan Nasional mengekalkan pemerintahan di Malaysia adalah atas sokongan padu bangsa Melayu.  Hampir 100% bangsa Cina menolak Barisan Nasional termasuk ahli MCA sendiri.
Sekiranya kerajaan terus tunduk dan akur pada permintaan bangsa Cina maka ini akan menimbulkan kemarahan dan perasaan tidak puas hati yang membara  bangsa Melayu yang menyokong penuh kerajaan kecuali mereka yang telah berjaya ditipu oleh Nik Aziz dan Anwar Ibrahim.
Kerajaan harus celik dan peka pada sensitiviti dan permintaan bangsa Melayu yang menyokong mereka. Perasaan menyampah dan muak akan timbul apabila kerajaan cuba mengambil hati bangsa Cina yang sudah keras macam batu untuk menerima Barisan Nasional.
Ketamakan mereka untuk menguasai negara secara total bukan sahaja dari segi ekonomi telah membuatkan mereka telah memilih rasis untuk menolak Barisan Nasional dalam PRU.
Namun bangsa Cina yang menganggap Lim Guan Eng seperti “tokong”  berani  dengan beranggapan bahawa Lim Guan Eng akan membela mereka dan memastikan mereka dapat lebih lagi faedah kuasa dan ekonomi walaupun dengan terang menolak Barisan Nasional.
Baru-baru ini Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng telah menuduh kerajaan Persekutuan menghukum masyarakat Cina kerana tidak memilih Barisan Nasional pada PRU13 yang lalu dengan mengurangkan peruntukan yang diberikan kepada kampung baharu Cina.
Ini jelas menunjukkan walaupun mereka menolak BN namun BN tetap dianggap lemah dan boleh digertak diherdik dihamun untuk terus memberi kepada bangsa Cina.
Kami yang menyokong BN muak dengan sandiwara ini. Benar memang benar kami menuntut kerajaan Barisan Nasional menghukum bangsa Cina yang menolak BN dalam PRU13 baru-baru ini kerana mereka akan terus menolak  BN pada PRU14 yang akan datang.
Adalah satu perkara yang sia-sia berbudi kepada pengkhianat yang tidak tahu diuntung seperti melepaskan anjing tersepit.
Namun hakikatnya dakwaan yang dikemukakan Guan Eng adalah berasaskan nilai politik DAP semata- mata. Kerajaan Barisan Nasional terlalu baik hati walaupun telah dipijak oleh bangsa Cina dengan tidak ada sebarang pengurangan pemberian kepada bangsa Cina pun.
Sikap DAP yang terkenal dengan provokasi untuk mendapatkan undi orang-orang Cina di kampung baharu memang bukan sesuatu yang menghairankan.
Tuduhan Guan Eng amat tidak berasas dan tidak sepatutnya datang daripada seorang Ketua Menteri yang diburu oleh bayang-bayang sendiri.
Walaupun bangsa Cina menolak kerajaan Barisan Nasional namun sehingga tahun lepas, sejumlah RM70 juta disalurkan kepada 450 buah kampung baharu Cina, 113 kampung terancang dan 44 kampung nelayan Cina.
Namun sikap mereka tetap seperti beruk diberi bunga. Madu diberi dibalas dengan hempedu maka kerajaan harus fikir-fikirkanlah hati dan perasaan bangsa Melayu.
source : rmf7

1 comment:

Anonymous said...

si lahanat tu sedar rupanya puak dia dah tikam belakang bn masa pru13, pura2 sokong dlm majlis dan ceramah, kalau dah tak nak sokong maknanya tak nak pembangunan, jd dok buat bising apa ke jadahnya, biarlah kerajaan malaysia yg tertegak krn undi org melayu, sabah dan sarawak ini membela kami yg tertanya masih bnyk tertinggal, PUAK KAU BINATANG LIM GUAN ENG SILA BERAMBOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS