NUFFNANG

Thursday 26 September 2013

Azizan dilapor kritikal

Azizan dilapor kritikal

ALOR SETAR 25 Sept. - Bekas Menteri Besar Kedah, Tan Sri Azizan Abdul Razak (gambar) yang dirawat di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini dilaporkan kritikal akibat mengalami masalah jantung sejak awal pagi ini.
Ketua Penerangan Pas Kedah, Muhammad Sanusi Md. Nor berkata, setakat 3.30 petang ini, Azizan belum sedarkan diri dan berada dalam pemantauan rapi.
"Denyutan jantung beliau terhenti sekitar pukul 3 pagi tadi dan diberi bantuan kecemasan sebelum jantungnya kembali stabil. Namun, sekitar pukul 12 tengah hari, beliau sekali lagi diserang masalah jantung," katanya di sini hari ini.
Menurut Muhammad Sanusi, Azizan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Limau belum membuka mata sejak kejadian itu dan tekanan darahnya juga dilaporkan rendah.
Katanya, tahap keadaan kesihatan Azizan berbeza jika dibandingkan minggu lalu apabila beliau kelihatan gembira dan dapat berbual-bual dengan orang yang melawatnya.
"Saya harap semua pihak berdoa untuk kesejahteraan beliau," katanya.
Azizan, 69, yang juga bekas Pesuruhjaya Pas negeri, dimasukkan ke Hospital Pulau Pinang (HPP) selepas dikatakan mendapat jangkitan kuman di kaki dan menerima rawatan di Kedah Medical Centre (KMC) pada awal Mei lalu.


Artikel Penuh: http://utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130926/dn_03/Azizan-dilapor-kritikal#ixzz2fwn1r6Jy
© Utusan Melayu (M) Bhd 


source : utusan

No comments: