NUFFNANG

Monday 23 September 2013

APA KISAH ANWAR DAN BIBIR SERTA MUKA BERBOTOX DIA NI SEBENARNYA?

JUST-IN BIBIR MALAYSIA CURI TUMPUAN RAKYAT

Dalam banyak-banyak foto terbaru kita punya 'PM wannabe' , gambar di bawah ni adalah salah satu yang paling penulis gemari. Terima kasih buat jurugambar rakyatnews.my yang berjaya merakam gambar yang boleh penulis sifatkan agak epik disini. Dalam ruangan twitter Anwar, apabila ditanya oleh follower beliau tentang paras wajahnya yang kelihatan segak dan jambu baru-baru ini, Anwar menjawab itu adalah hasil daripada amalan beliau mengambil madu dalam diet beliau..

Mungkin ini wajah Anwar sekiranya bibir ditebalkan lagi?


Tersenyum penulis bila membaca jawapan Anwar itu, nak tahu juga 'madu' jenis apa yang diambil hingga beliau kelihatan begitu jambu sekali..malah kalau diteliti, struktur kulit Anwar yang baru ini lebih halus lagi berbanding isteri beliau sendiri. Jadi tentu ramai tertanya tanya 'madu' jenis apakah yang Anwar ambil sampai begitu ketara sekali perubahannya.

Gambar asal dari rakyatnews.my


Sebagai seorang yang berlatarbelakangkan sains dan kejuruteraan, alasan Anwar ini memang diragui sama sekali. Penulis bertanya kepada beberapa rakan ex-MRSM dalam bidang perubatan mengenai perubahan Anwar dan mereka percaya Anwar mungkin telah melakukan 'face-lifting' surgery berpandukan gambar yang terbaru. Malah bibir Anwar juga kelihatan lebih 'seksi' dari biasa.

Ads not by this site



Kita tahu ada artis-artis samada dalam atau luar negara menggunakan kaedah tertentu untuk menebalkan bibir mereka. Mungkin tak lama lagi, Anwar berminat untuk menebalkan bibir beliau seperti gambar diatas. Ini tak kutuk tau..ini pandangan ikhlas..hehehe . Penulis tak nak buat spekulasi samada boleh atau tidak buat 'plastic surgery' untuk orang Islam..biarlah yang arif menjawabnya. Cuma untuk apa 'plastic surgery' itu dibuat yang menjadi persoalan.


Anwar bukan lah muda lagi, dah berumur 66 tahun pun. Entah apa yang dikejar dengan penampilan muda lagi jambu itu. Kalau artis atau pelakon mungkin ada juga alasan munasabah, tapi sebagai seorang 'politician' i dont think so. Tak mustahil Anwar sebenarnya mungkin segan dengan Najib yang kelihatan lebih muda samada dari rupa paras atau umur sendiri (60 tahun).


Dalam tempoh 5 tahun lagi Anwar dah berusia 71 tahun dan Najib pula 65 tahun. 71 tahun adalah boleh dikatakan 'tua' dan mungkin ketika itu Anwar tidak sesuai lagi menjadi seorang PM (itu pun kalau PR berjaya memenangi PRU-14).


Oleh itu, tindakan 'peremajaan fizikal' oleh Anwar mungkin bagi 'mengaburi pandangan rakyat seolah-olah beliau masih kuat lagi. Anwar mungkin lupa beliau hanya 'meremajakan' fizikal di luaran saja, tapi bahagian-bahagian dalam sudah di makan usia. Entah lah kalau ada teknologi dalam bidang perubatan yang mampu juga 'meremajakan' organ-organ dalaman orang tua?

source: be da man

No comments: