NUFFNANG

Friday 27 September 2013

KENAPA AGAKNYA MUHRIZ DAN MAHATHIR YANG MENDAHULUI PARA PEMIMPIN PAKATAN MENZIARAHI JENAZAH AZIZAN ABDUL RAZAK?

KENAPA AGAKNYA MUHRIZ DAN MAHATHIR YANG MENDAHULUI PARA PEMIMPIN PAKATAN MENZIARAHI JENAZAH AZIZAN ABDUL RAZAK?


Memang menarik sekaligus menimbulkan persoalan, apa sebenarnya yangvsedang berlaku dalam PAS.

Biarpun hampir 45 ribu orang datang menziarahi Muassasah Darul Umum, Batu 8, Pokok Sena, namun ianya bukankah gambaran bahawa Azizan semasa hidupnya bukanlah pemimpin yang digemari oleh kepimpinan utama PAS dan Pakatan Rakyat.
Antara yang terawal hadir adalah TUN MAHATHIR dan anaknya MUKHRIZ. Kelibat para pemimpin PAS yang utama langsung tak kelihatan.

Bagaimanapun, muka masing-masing mula kelihatan setelah jenazah dibawa balik ke Darul Ulum untuk proses pengebumian.

Nampaknya Chin Peng lebih mulia berbanding Azizan. Atau boleh jadi juga mereka takut dengan lubang kubur apabila mengingatkan yang lidah dan mulut mereka mudah melacurkan agama Allah Taala.




8 comments:

Anonymous said...
Kenapa Tun Mahathir menziarahi arwah Ustaz Azizan? Jawabnya mudah je, sebab Tun Mahathir tahu Ustaz Azizan tidak sama macam pemimpin tinggi PAS yang lain. Ustaz Azizan tidak kisah siapa UMNO siapa PAS. Kedua-dua mereka mahu kedua-dua parti bersatu atas dasar Melayu Islam. Pemimpin PAS yang lain mahu PAS bertahaluf siyasi dengan DAP..
Anonymous said...
Sebab Tun se orang yang faham yang kita se sama Islam tidak perlu di campur aduk Kethanan dengan politik.
Anonymous said...
Mana Anwar siAnugerah Tuhan..mana sikhalifah LGE..

Jika Chin Peng diberi penghormatan oleh oleh Melayu2 pelik..

Tak de ke pempin2 CIna DAP dan PKR datang menghormati bekas MB dari PAKATAN?

wahai ahli2 PAS ada mata ke?
Anonymous said...
Anon 11:11 Org2 pas sygkan DAP...
Anonymous said...
Al Fatihah buat Arwah.. Beberapa hari lepas, seorg keluarga saya yg juga rakan karib Tun M pergilah ke pej Tun utk satu temujanji. Lebih setengah jam tunggu kat luar biliknya barulah Tun keluar jemput dia masuk berbual. Tahukah kita apa Tun buat sehingga lewat temujanji tu..? Saya diberitau oleh beliau bahawa Tun bersolat sunat dhuh dulu dan diiringi ibadat susulannya.. Tu psl lewat sikit...
Anonymous said...
takziah kepada keluarga baliau. semoga rohnya ditempatkan bersama orang orang yang soleh, insya allah. bagi kita umat Islam yang masih hidup ini, ketahuilah satu malapetaka yang amat dahsyat akan berlaku. Islam akan tercabar dan bangsa Melayu akan dilenyapkan. satu projek raksaksa dan yang terbesar didunia akan dilakukan. berita lanjut layarilah :

http://dinturtle.blogspot.com/2013/09/enchant1mst-kepada-para-pembaca-saya.html
Anonymous said...
pandai2 je ko buat cite. lantak ko lah. for your info mustafa ali ade ziarah di hospita mase die tenat. x payah amik kesempatan nak berpolitik lah dgn org yg dah xde, kalau salah nak minta maaf susah.
Anonymous said...
Bagi Tun sahabat tetap sahabat...walau berbeza fahaman Politik.

No comments: