NUFFNANG

Monday 12 January 2015

GENDANG PERANG SUDAH DIPALU TAPI MALANGNYA UMAT MELAYU-ISLAM MASIH LENA DIBUAI MIMPI! ... Akibat diLANDA MUSIBAH, MUSUH-MUSUH ISLAM menyangka UMAT Melayu/ISLAM sudah menjadik LEMAH?

GENDANG PERANG SUDAH DIPALU TAPI MALANGNYA UMAT MELAYU-ISLAM MASIH LENA DIBUAI MIMPI! ... Akibat diLANDA MUSIBAH, MUSUH-MUSUH ISLAM menyangka UMAT Melayu/ISLAM sudah menjadik LEMAH?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..
Apakah anda TIDAK SEDAR bahawa mereka ini mengambil KESEMPATAN menyerang kita UMAT Melayu/ISLAM tatkala kita sedang diTIMPA MUSIBAH? Mereka menyangka UMAT Melayu/ISLAM yang diTIMPA MUSIBAH ketika ini berada dalam keadaan meREMPAT dan terpaksa menagih SIMPATI daripada mereka yang KONON-KONONnya lebih berJAYA itu..


SERANGan mereka bukanlah untuk memBURUK-BURUKkan ISLAM di MATA puak-puak KRISTIAN 'EVANGELIST' yang sememangnya dikeTAHUi SESAT daripada AJARan KRISTIAN sendiri.. SASARan mereka ini berTUJUAN untuk mengGUGAT AKIDAH dan keIMANan di kalangan UMAT Melayu/ISLAM sendiri seBENARnya.. Jika ini berLAKU, maka berJAYAlah AGENDA perMURTADan seluruh Malaysia mereka ini..


Sudah tentu MODUS-OPERANDI mereka ini sudah diRANCANG.. BUKTInya, apabila seorang 'MENYALAK', ianya akan diSAHUT secara oleh 'SALAKan' yang lain.. IBARAT SERIGALA yang cuba memBAHAM MANGSA mereka yang terPERANGKAP di dalam SELUT dan LUMPUR BANJIR ketika cuba meLOLOSkan diri.. Apakah kita sememangnya dalam SITUASI sedemikian ketika ini?


LEMAHkah kita UMAT Melayu/ISLAM pada ketika ini? Kita TIDAKlah LEMAH dek kerana diTIMPA MUSIBAH seperti BANJIR.. Sebaliknya kita LEMAH kerana kita sendiri GAGAL mengawal NAFSU dan MINDA kita hingga mengHAMPIRi kepada tahap JAHILIYYAH..


IRONInya, keLEMAHan kita seperti di atas inilah yang diSEDARi dan diambil KESEMPATAN oleh MUSUH-MUSUH ISLAM seperti di atas tuh..MALANG bagi kita kerana mereka yang KONON-KONONnya cuba MENEGUR pun 2X5 jugak bab nak menjadik JAHILIYYAH nih.. 


Ada KREDIBILITI ke untuk dia nih MENEGUR perLAKUan SONGSANG para GADIS Melayu berTUDUNG yang diPELUK CIUM itu?Sedangkan dia sendiri pun GAGAL mengenal pasti apakah yang patut diTEGUR? Inilah PUNCA segala perMASALAHan yang GAGAL diHURAIkan oleh para penCACAInya di dalam UMNO sendiri.. Lebih memBURUKkan keadaan apabila orang yang sepatutnya berTEGAS dalam SOAL ini pun masih 'BLUR' tak TAHU nak BUAT apa..


MASA TIDAK boleh diPUTAR semula.. Apa yang dah diMUSNAHkan, MUSTAHIL untuk diBINA semula SAMA seperti sebelumnya.. KeROSAKkan sudah berLAKU.. Apakah HARGA yang perlu diBAYAR untuk mereka yang meLAKUkannya? Paling PENTING, apakah kita kena BIARkan lagi keROSAKkan sebegini berPANJANGan?

Wallahualam..

No comments: