NUFFNANG

Monday 30 December 2013

TAKTIK SUDAH TUKAR... DAH TAK JADI GULING KERAJAAN DAH... SEKARANG INI HIMPUNAN AMAN PULAK TAPI KENA BUAT LAPORAN POLIS DULU!!!

TAKTIK SUDAH TUKAR... DAH TAK JADI GULING KERAJAAN DAH... SEKARANG INI HIMPUNAN AMAN PULAK TAPI KENA BUAT LAPORAN POLIS DULU!!!

Sunday, December 29, 2013
Cakap berdegar-degar dalam Facebook. Ceramah pun terpekik-pekik dan penuh semangat, macam dia seorang sajalah yang boleh pegang pedang, boleh terajang orang dan boleh lastik kepala musuh. Tapi bila pihak berkuasa tangkap seorang penganggur berusia 25 tahun di Saratok, Sarawak, yang menggunakan nama Asmaelz Hadzeny II kerana menghasut orang ramai berhimpun di Dataran Merdeka dan memulakan rusuhan untuk menggulingkan kerajaan, dia terus kecut perut dan memadamkan kesemua posting-postingnya yang berkaitan dengan GULING KERAJAAN.

SYED HUSAIN SOLAHUDDIN BIN SYED HASAN, 22 tahun, yang sebelum ini cukup garang dalam Facebook dan Twitter, pagi tadi telah ke Balai Polis Kuala Terengganuuntuk membuat laporan polis. Turut menemaninya adalah Abdul Khalil bin Abdul Hadi, Timbalan DPP Pusat yang juga merupakan anak lelaki Presiden PAS, Abdul Hadi Awang; Ahmad Amzad bin Hassim, Pengerusi GANTI dan beberapa orang ahli GANTI yang lain.

Syed Husain Solahuddin menggunakan nama Angoh Blurs dalam Facebook. (BACA DI SINI)


Selesai membuat laporan polis, satu sidang media telah dibuat di wakaf Balai Polis Kuala Terengganu. Tukang bercakap adalah Abdul Khalil dan Ahmad Amzad.

Dalam sidang media mereka, GANTI menafikan risalah-risalah Guling Kerajaan yang sedang disebarkan di serata Kuala Terengganu, tidak ada kena-mengena dengan mereka. Konon-kononnya GANTI atau Gabungan Anak Terengganu Insaf ditubuhkan adalah untuk memperjuangkan masalah masyarakat seperti SABASUN dan lain-lain. GANTI juga merupakan sebuah pertubuhan yang amat berat masalah masyarakat.


Kata mereka lagi, perhimpunan yang dibuat pada 31 Disember 2013 nanti adalah secara lembut dan sopan yang mana bertujuan bagi menyampaikan masalah masyarakat khususnya masalah kenaikan harga barangan keperluan.

Laporan polis dibuat berhubung risalah yang menggunakan nama GANTI di laman-laman web Facebook dan juga dilekatkan sekitar bandar Kuala Terengganu. GANTI dikatakan tidak pernah menyeru rakyat untuk menggulingkan kerajaan dan juga tidak pernah menggunakan topeng untuk melakukan demonstrasi. Penyebaran risalah itu juga dikatakan fitnah oleh individu-individu yang tidak bertanggungjawab untuk merosakkan nama GANTI.


Syed Solah telah diminta mmebuat laporan polis kerana dalam risalah tersebut ada namanya. Bagaimanapun, nombor telefon yang tertera dalam risalah tersebut bukanlah nombor telefonnya.

Paling menarik ialah apabila Syed Solah dikatakan telah difitnah yang mana dikatakan telah menyertai PAS dan menubuhkan perubtuhan untuk menggulingkan kerajaan.


Ternyata, Angoh Blurs yang cukup hebat dalam Facebook, sedang dilanda ketakutan yang teramat sangat sampai perlu menafikan yang dia adalah ahli PAS. Posting-posting yang berkaitan dengan rancangan mengguling kerajaan, semuanya dipadamkan. Dan kemudian, bagi menimbulkan kekeliruan, segera membuat laporan polis kononnya, difitnah.

Eh, bukan ke sebelum ini Angoh Blurs cakap polis dan Cawangan Khas takut terketar-ketar macam orang nak ke tali gantung? Takkan orang yang kata orang lain takut, dia pula yang terpaksa buat laporan polis kata semua itu fitnah?

12 comments:

Anonymous said...
Hehehe....hahaha....kote lembek....
Anonymous said...
Hahaha jom org2 melayu kita gelakkan mamat ni....bahlul sungguh kelihatannya!!!
Anonymous said...
Harap janggut tebal macam kambing gurun dalam face book maaakk aiii...garang bebonar la pulak bila kena muka masuk balai mula nak menafikan.....bingai syiah bingai....
Anonymous said...
inilah namanya BAHALUL SIYALSI. konon hero...hero taik kucing. tengok janggut... gerun. kalau bukak dia punya seluar... telor dgn dia punya kotey pun sudah hilang...
Anonymous said...
tak dapek dinafikan nilah sifat melalak lebih dari hanjing nampak hantu. maki sana sini bila masa kena hadap respon konek kuncup masuk dalam skrotum. adik perempuan aku lagi faham erti maruah takde tukar ganti.kalau maruah lu kat janggot tu elok tampal kat celah bontot. tiap2 hari berak kasi cuci pakai daun mempelam. khianat diri sendiri mmg plg haprak. shabas wahai jelmaan muka bontot. seeloknya lu potong bontot tampal kat muka. baru nampak real muka tak bersalah.
Anonymous said...
Orang yang hebat-hebat tidak membangga diri, tidak celupar, tidak kurang ajar dan tidak tunjuk pandai. Budak ini kalau umurnya pun baru 22 tahun apa yang dia tahu? Tak payah le nak bising-bising..kau pergi la belajar dulu dan timba pengalaman. Ini la kalau join parti yang tak bertanggungjawab macam PAS. Nampak bodoh benar parti PAS... asalkan budak tu pakai ketayap je dah dirasuuknya...bodoh...bodoh PAS ni.
Anonymous said...
Hang pa nak gelak kat chuchu chichit Nabi saw ke? Tak per ka? Tak tulah ka?

Ini SYED CHELUP. ....BUKAN SYED BETUI...YANG AKU TAHU KALAU SYED BETUI AKAN FIGHT SAMPAI MATI...yang ni jenis celup. ...
Anonymous said...
Janggut boleh buat apa? Buat hiasan je....oh syed chelup ....
Anonymous said...
LANCAU kan aja budak ni . umur baru setahun jagung , dah cakap meletop2 dalam FB . skrg apa macam ? mana pailang kau budak ? harap janggut je tebal , akal nipis . bodoh punya budak .
Anonymous said...
Biasalah taktik yang selalu digunakan oleh manusia yang pengecut dan dayus. Bila dah rasa takut dan nak terkencing dalam seluar, salahkan alam multimedia. FACEBOOK AKU KENA HACK. Burit lu la Mat, muka kat Balaipun dah macam muka cicak makan kapur. Umur baru 22 tahun ????? Hoi Mat hinggus pergi makan garam banyak dulu baru masuk ke Alam dewasa, itupun kalau tak kena darah tinggi.
Anonymous said...
Trademark otak sembab puak HamPAS- simpan janggut macam bulu pelir cina tua DAP hayat tak pernah trim. . Siap tayang kebodohan diri kat alam maya.
salim hasan said...
Pakai topi kan main dgn kalimah suci.Tapi sayang budak beringus akal sekerat ni tak sedar diperhambakan puak puak kafir DAP dan puak munafik PI GAY AR

No comments: