NUFFNANG

Monday 30 December 2013

ADA BRAN? KASI CILI INI BANK!!! BANK NAMA CINA DI MALAYSIA TAK BAGI PEKERJA ISLAM BERSOLAT!!!

KASI CILI INI BANK!!! BANK NAMA CINA DI MALAYSIA TAK BAGI PEKERJA ISLAM BERSOLAT!!!


Ini yang aku dapat dari e-mel aku la...

Aku tak tahu lagi sama ada dakwaan ini betul atau tidak. Tapi aku tak rasala yang tak bagi pekerja-pekerja Islam bersolat tu, taukehnya. Biasanya yang buat perangai kurang ajar macam ni adalah manager.

Biasa la bank...

Walau sebanyak mana pun saham Melayu dan orang Islam dalam tu, pihak bank biasanya suka sangat dengan manager bukan Melayu. Kalau jenis bukan Melayu yang faham tanggungjawab orang Islam, tak apalah. Ni jenis kiasu chauvinist yang dalam kepalanya penuh dengan segala macam BABI.

Jenis sebegini cukup banyak. Kalau korang tak percaya, tanyalah mana-mana pekerja bank yang sebelum merging pada tahun 1999 dulu, merupakan bank atas nama Cina. Nak tahu cerita banyak pasal manager chauvinist kiasu yang cukup anti Islam ini, tanya kat budak-budak kerani kaunter. Banyak la cerita korang boleh dapat.


Benda macam ni, patutnya dah boleh settle awal. Ini negara Islam. Sepatutnya semua orang kena hormat status tu. Solat adalah kewajipan setiap orang yang beragama Islam. Dalam keadaan apa sekalipun, termasuklah ketika sakit dan terlantar di atas katil hospital, wajib bersolat dengan kaedah-kaedah yang diajarkan agama.

Patutnya dah faham la... takkanlah solat pun nak dilarang?

Untunglah pihak bank di Malaysia ni sebab Malaysia tak betul-betul kuatkuasakan undang-undang syariah. Kalau Malaysia amalkan undang-undang syariah, time hari Jumaat, waktu orang tengah solat, semua bank kena tutup. Semua kedai kena katup. Tidak ada sebarang urus niaga. Orang perempuan pun tak boleh pi window shopping ke, shopping ke.

Yang pegawai-pegawai berkaitan pun satu hal juga. Bila ada orang Islam mengadu yang mereka dianiayai, cepat-cepatlah selesaikan. Takkanlah  nak tunggu menteri datang, baru terhegeh-hegeh nak buat laporan.

Ini ler perangai kakitangan awam. Kerja malas, gaji nak lebih, benefit nak banyak!

Benda yang sebegini mudah pun, tak boleh nak diselesaikan oleh pegawai-pegawai kerajaan!

Bukan tak ada undang-undang pun, kan?

Lagipun, hujung-hujung tahun ni, jangan dikacau menteri dan timbalan menteri atau Ketua Pengarah... diorang semua sedang sibuk bercuti di luar negara bersama-sama anak bini...

Muahaahahahaha....

source : house pk

No comments: