NUFFNANG

Tuesday 31 December 2013

Mari Mengenal Pemimpin Bongok Pekatan Guling...Jom Pakat-Pakat Gelak

Mari Mengenal Pemimpin Bongok Pekatan Guling...Jom Pakat-Pakat Gelak



Kata orang kalau nak tengok kualiti seorang pemimpin, lihatlah apa yang dia cakap dan lihat pula siapa yang menyukai apa yang pemimpin itu cakap. 

Kini kita dihidangkan lagi dengan satu lagi sketsa tweeter yang jelas memperlihatkan betapa bongoknya pemimpin fuckatan. Hal agama dengan hal sosial pun tak tahu bezakan. Sudah tentu ia adalah hasil tarbiyah bersanadkan seorang ularmak terompah tersohor yang terkenal dengan segala dogengan Israeliyatnya. Ularmak ini pernah mengatakan perhimpunan dan rusuhan di Dataran Merdeka mendapat pahala yang sama dengan ibadah wukuf di Arafah dan dongengannya itu di sambut pekikan takbir!

Wahai Nizar ooi... 4 juta manusia berkumpul di Padang Arafah atas tujuan berwukuf dan beribadah menunaikan salah satu rukun wajib haji. 

Tetapi manusia berhimpun secara haram tanpa permit di Dataran Merdeka dengan niat untuk melakukan sesuatu yang ditegah oleh agama dan tidak mentaati pemimpin itu adalah perbuatan haram lagi berdosa.

Padang Arafah dan Mekah tu tempat Ibadah. Manakala Dataran Merdeka pula tempat aktiviti sosial.

Memang si Nizar ni bongok bertingkat-tingkat. Kalau dulu, Si Nizar ni juga pernah cakap kerajaan Malaysia gagal menambah bilangan jemaah haji di Mekah. Beliau berjanji jika pakatan pembangkang menang PRU13, mereka akan menambah bilangan kuota haji ke Mekah. Punyalah bengong, tak tahu Mekah sekarang sedang mengalami proses pembesaran.

Sebab tu ko fail masa jadi Menteri Besar Perak dulu...alahai Nizar.


   source : mymassa

No comments: