NUFFNANG

Friday 27 December 2013

KORANG TAHU KE NAJIB BELUM BUAT KEPUTUSAN KENAIKAN HARGA LAGI?

KORANG TAHU KE NAJIB BELUM BUAT KEPUTUSAN KENAIKAN HARGA LAGI?


Kalut sungguh fuckatan nak buat demonstrasi, kononnya membantah kenaikan harga barangan dan perkhidmatan yang telah diumumkan oleh kerajaan. Tapi korang tahu tak, kadar kenaikan belum lagi ditetapkan kecuali tarif elektrik, yang lain-lain, masih lagi dalam perbincangan dan kajian.

Korang nak marah apa bendanya?

Tapi aku pelik, kenapa korang beriya-iya marah kat Najib sebab ura-ura nak naikkan kadar bayaran dan tarif tapi korang tak pernah cakap apa-apa tentang kenaikan yang dah pun dibuat oleh Khalid Ibrahim di Selangor.

Kalau rumah PPR pun dinaikkan bayaran 100% berbanding kadar asal, yuran bayaran lesenperniagaan naik sampai 400%, korang rasa kenaikan harga barang dan perkhidmatan di Selangor akan naik atau tak?

Aku tak heran kalau korang orang fuckatan dan kata, kesemua kenaikan yang dibuat oleh Kerajaan Negeri Selangor takkan menjahanamkan rakyat Selangor. Lagipun rakyat Selangor memang suka sangat dengan Kerajaan Fuckatan, kan?

Kononnya, kenaikan itu akan membuatkan kerajaan Khalid Ibrahim boleh bagi lebih banyak sumbangan kepada rakyat.

Weiiii... cuba korang namakan satu saja program kebajikan rakyat yang dah dibuat oleh Khalid sepanjang tahun 2008 sampai sekarang. Lepas tu, mana-mana program yang korang sebutkan tu, korang semak pula apa yang Ketua Audit Negara laporkan setiap tahun.

Peruntukan dari Kerajaan Pusat terutama sekali untuk J-Qaf dan guru-guru agama, Fuckatan sakau licin. Bila rasa nak undi, keluarkan sedikit daripada peruntukan Kerajaan Pusat dan mengaku, itu duit Kerajaan Negeri. Peruntukan Kerajaan Pusat untuk jalan, pun kena sapu sampai licin. Patutnya peruntukan tu untuk betulkan dan baiki jalan, yang dibuat cuma tampal sana sini sikit, kemudian berselang seminggu, dah berlubang balik. Duit peruntukan MARIS kemudian dijadikan sebagai hasil negeri.

Nak kebajikan apa bendanya kalau rumah orang miskin pun, sekarang ni bayarannya dah dinaikkan seratus peratus. Kalau dulu cuma bayar RM124 sebulan semasa di bawah pentadbiran BN, sekarang dah jadi lebihRM300 dicampurkan dengan yuran penyelenggaraan dan sebagainya.

Pasal apa korang tak memekak dengan Khalid Ibrahim dan Fuckatan Riot Selangor?

Ooo... sebab korang ANAK ANJING, kan? Tu pasallah korang kuat menyalak kat Najib tapi tak berani dengan Khalid Ibrahim....

Muahahahaha...

No comments: