NUFFNANG

Monday 30 December 2013

INGAT!!! Guling kerajaan boleh digantung

INGAT!!! Guling kerajaan boleh digantung


Unspinners ambil laporan berikut dari Sg Rapat Online:

Polis memberi amaran keras terhadap individu atau kumpulan yang menjadi dalang untuk mengadakan perhimpunan haram 'menggulingkan kerajaan' di Dataran Merdeka di sini Selasa ini.

Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Amar Singh Ishar Singh berkata pihak polis tidak teragak-agak menahan pihak yang cuba mencetuskan huru-hara di bawah Akta Kanun Keseksaan dan Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas)(SOSMA) 2012.

Beliau berkata hasil risikan mendapati beberapa kumpulan dan badan bukan kerajaan akan terlibat dalam perhimpunan itu bagi menunjukkan rasa tidak berpuas hati mereka ke atas kerajaan dan seterusnya mahu menimbulkan kekacauan.

Baca seterusnya di SINI

Mereka lupa Dato Ahmad Zahid Hamidi berkata sebaik diberi portfolio Keselamatan Dalam Negeri bahawa dia tidak lagi memberi amaran.

Memetik dari sumber Wikipedia di SINI yang amat dipercayai betul kerana sudah dilihat klausa akta terebut bahawa:

In Malaysia, it is treason to commit offences against the Yang di-Pertuan Agong’s person, waging, attempting to wage war or abetting the waging of war against the Yang di-Pertuan Agong, a Ruler or Yang di-Pertua Negeri. All these offences are punishable by hanging, which derives from the English treason acts (a former British colony, Malaysia's legal system is based on English common law).

Usaha mengguling kerajaan yang dilantik DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong yang dipilih dari proses demokrasi mengikut perlembagaan adalah satu tindakan khianat dan boleh dihukum gantung!!!
source : the unspinners

No comments: