NUFFNANG

Tuesday 25 August 2009

UNSPIN: Gobind gila tuntut surat layang jadi bahan bukti?

UNSPIN: Gobind gila tuntut surat layang jadi bahan bukti?


Surat misteri: Inkues tegang Gobind desak dijadikan bahan bukti

Oleh ARIFFUDDIN ISHAK
mStar, Isnin Ogos 24, 2009

SHAH ALAM: Prosiding inkues kematian pembantu politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock tegang apabila peguam pihak keluarga mendiang, Gobind Singh Deo meminta surat layang yang dibangkitkan di mahkamah supaya ditandakan sebagai bahan bukti.

Permintaan Gobind tersebut dibantah oleh peguam pihak kerajaan, Tan Hock Chuan dan peguam pemerhati Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Abdul Razak Musa.

Abdul Razak berkata tiada peruntukan undang-undang yang membenarkan surat layang seumpama itu diterima sebagai eksibit dan menegaskan supaya mahkamah tidak terpengaruh dengan sesuatu perkara yang tidak diakui ketulenannya.

"Saya mohon surat tersebut ditarik balik... mahkamah tidak perlu layan surat-surat layang seumpama itu," kata Abdul Razak.

Bagaimanapun Gobind tidak berpuas hati dengan kenyataan Abdul Razak itu dan berkata: "Sebelum bercakap mesti fikir dua kali, ini bukan soal main-main... tarik balik, tarik balik, tarik balik."

Koroner Azmil Muntapha Abas seterusnya mencelah dan memaklumkan bahawa surat tersebut masih belum ditanda sebagai eksibit dan beliau akan mempertimbangkan dahulu sama ada ia relevan ataupun tidak dengan inkues ini.

Tan bagaimanapun mencadangkan supaya supaya surat tersebut hanya disimpan sebagai rekod dalam fail mahkamah.

Seterusnya di
sini.

Inilah gilanya loyar pembangkang. Adaka surat layang yang disahkan salah mahu dijadikan bahan bukti. Inkues ni dah dijadikan sarkas oleh Gobind.

No comments: