NUFFNANG

Friday 21 August 2009

Latest news Permatang Pasir by-election!; Tit-for-tat campaigning!!

Tit-for-tat campaigning

By IAN MCINTYRE, DERRICK VINESH and CHRISTINA CHIN

BUKIT MERTAJAM: Campaigning for the Permatang Pasir by-election has descended into mudslinging, with both candidates bearing the brunt of revelations of all sorts of “unethical practices.”

Just after the controversy surrounding Barisan Nasional candidate Rohaizat Othman became known, a blogger has pointed out that PAS candidate Mohd Salleh Man had allegedly misappropriated RM60,000 from the state party funds.

The money was supposed to be allocated for last year’s Permatang Pauh parliamentary by-election.

PAS immediately responded with its by-election director Datuk Mahfuz Omar, calling the blogger to lodge reports with the police and the

Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC).

Mahfuz threatened the Barisan by saying that PAS would reveal more “unethical practices” by Rohaizat if he did not withdraw from the by-election.

“I am not threatening him but merely advising. Let me discuss it with my (Pakatan Rakyat) friends first. Perhaps I will reveal the case which involves a few people tomorrow,” he told a press conference.

Meanwhile, Rohaizat’s ex-law firm partner Yusri Isahak, 39, claimed yesterday that Rohaizat was actually involved in a land deal that resulted in him (Rohaizat) being struck off the Bar Council roll.

He admitted that he was partially responsible in the case where the firm failed to refund a sum of money to the Penang Rubber Smallholders Cooperative Berhad after the land deal was aborted but added that Rohaizat should also be held responsible.

The cooperative later withdrew the complaint against Rohaizat.

Reading out from a two-page statement and flanked by Pakatan Rakyat

security detail at a press conference here yesterday, Yusri said he decided to come out to clear his name as a few Umno leaders had implicated him in the issue.

Reacting to the mudslinging, Penang Umno liaison committee chairman Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi said the issue should not be politicised as it was strictly a personal one between Rohaizat and Yusri.

“We do not want to stoop to the level of gutter politics.

“They want to shame us in public and for us to shame them in retaliation,” Ahmad added.

Rohaizat, 38, said he had come clean with Umno about his professional, political and personal background when offering to stand for election, adding that the party ran a thorough check on him before picking him as a candidate.

He also said he was prepared to make a statutory declaration in defence against allegations hurled at him over his disbarment by the Malaysian Bar Council as suggested by Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin on Wednesday.

Later, at an Umno Youth ceramah in Jalan Kubang Semang, Rohaizat challenged PAS to show proof to its allegations that he had secretly taken another wife whom he had not been paying nafkah (living allowance) to.

He said it was a blatant lie. Umno meanwhile said Rohaizat could still be a candidate because what had happened did not come under Article 48 of the Federal Constitution.

Furthermore, he had returned the outstanding money to the purchasers.


source : thestar.com.my

Permatang Pasir; Pemuda Pas dan Pkr dah berpaling tadah kepada Umno/BN.






Golongan pemuda parti Pas dan PKR mengakui akan menyokong calon Barisan Nasional (BN) Rohaizat Othman pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir Selasa ini, kata Ketua Pergerakan Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin.

Katanya, beberapa anggota Pemuda Pas dan PKR juga mahu mengadakan perjumpaan dengan beliau dan mahu menyatakan sokongan mereka terhadap calon BN itu kerana kecewa dengan calon Pas, Salleh Man.

"Mereka menghubungi Ketua Pemuda Umno di sini (Permatang Pasir) dan bagi tahu nak jumpa saya secara sulit kerana mereka tidak lagi menyokong calon Pas (Salleh Man)", kata beliau pada ceramah pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir di sini malam tadi. Beliau berkata, tindakan mereka itu membuktikan sokongan golongan muda terhadap BN telah meningkat termasuklah daripada anak-anak muda parti pembangkang sendiri.

"Dulu di Manek Urai (pilihan raya kecil) pun saya telah beritahu kita dapat sokongan daripada pemuda Pas tetapi pembangkang tidak percaya dan kata saya bercakap kosong tetapi bila keputusan pilihan raya (diumumkan) barulah mereka percaya," katanya.

Khairy berkata, pengundi di Permatang Pasir haruslah sedar bahawa jika mereka menyokong Pas, ia tidak memberi sebarang makna kerana wakil rakyat tunggal parti itu tidak akan dilantik sebagai Anggota Exco Kerajaan Negeri malah ia hanyalah sama seperti menyokong DAP sahaja. Katanya, Pemuda BN juga kesal dengan kempen pembangkang yang membuat serangan peribadi terhadap calon BN sedangkan Pergerakan Pemuda itu hanya berkempen untuk menjelaskan visi BN

by - Kamalfarsya

PAS CUBA PORAK PERANDAKAN RUMAHTANGGA CALON BN

Nasrudin mendakwa Hafizah yang dikahwini oleh calon BN itu pada tahun 2005 merupakan ketua kerani, yang berkerja di pejabat Rohaizat selama lapan tahun yang kini tinggal di Jengka, Pahang. Baca lagi S.I.N.I

Pulak dah...! Menikah dua pulak modal PAS kali ini...

PAS dalam keadaan terdesak untuk mengekalkan status quonya di Permatang Pasir kembali menyerang peribadi calon BN, dengan menuduh beliau mempunyai isteri yang kedua di Jengka Pahang.

Setelah berjaya merenggang silaturrahim antara dua sahabat, kini PAS cuba memorak perandakan pula rumahtangga Rohaizat.

Inikah sikap pemimpin yang mengatakan mereka memperjuangkan agama sebagai teras parti mereka?

Meruntuhkan "masjid" yang terbina adalah satu sikap yang hina dan dikeji.

Buruk sungguh perilaku pemimpin-pemimpin PAS ini!


source : pilihan-anda.blogspot.com
Rohaizat nafi dakwaan ada isteri kedua

Abdul Rahim Sabri
Ogos 21, 09
9:14am
Calon BN Rohaizat Othman menafikan dakwaan bahawa beliau mempunyai isteri kedua yang dikenali sebagai 'Hafizah', seperti didakwa oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Nasrudin Hasan.

Nasrudin mendakwa Hafizah yang dikahwini oleh calon BN itu pada tahun 2005 merupakan ketua kerani, yang berkerja di pejabat Rohaizat selama lapan tahun yang kini tinggal di Jengka, Pahang.

Ketua Pemuda PAS itu juga mendakwa Hafizah menuntut agar Rohaizat "mengaku bahawa beliau adalah isteri keduanya."

Sehubungan itu ketika ditemui oleh pemberita di Tadika Wan Mun (c) Kubang Semang, Rohaizat berkata, dakwaan yang ditimbulkan oleh Nasrudin itu "satu pembohongan semata-mata".

"Saya tidak ada isteri bernama Hafizah. Isteri saya Khairul Niza Abdul Razak. Saya tidak ada isteri bernama Hafizah. Saya tidak berkahwin tahun 2005. Saya menafikan.

"Ini adalah pembohongan semata-mata. Saya tidak mempunyai isteri bernama Hafizah. Isteri saya seorang sahaja," katanya.

Rohaizat berkata demikian bagi menjawab dakwaan Nasrudin dalam satu sidang media yang mendakwa calon BN itu mempunyai isteri yang kedua yang dikahwininya pada 2005 dan didaftar perkahwinan itu pada 2008.

'Kenal keluarga Hafiza'


Dalam sidang media itu juga, Nasrudin mendakwa Rohaizat telah mengabaikan Hafizah tanpa memberi nafkah yang adil dan perhatian yang adil.

"Jadi saya persoal ketidakadilan itu. Tidak wajar beliau menjadi seorang pemimpin, untuk memimpin rakyat. Selesaikan dulu masalah rumah tangga dia, baru boleh selesai rakyat Permatang Pasir," kata Nasrudin sambil menambah beliau tidak berniat dan tidak suka untuk mencampuri urusan rumahtangga calon BN itu.

Nasrudin mendakwa beliau mengenali keluarga Hafizah dan mendakwa Hafizah sendiri yang menghubunginya untuk menceritakan perkara itu.

Ditanya sekiranya dakwaan ini menimbulkan kerisauan kepadanya, Rohaizat berkata perkara tersebut tidak merisaukannya.

"Saya minta kepada PAS, pembangkang, cukup-cukuplah membuat tuduhan kepada saya. Lepas ini saya tidak akan layan lagi kerana PAS cukup tertekan dengan keadaan kerana tidak dapat sokongan daripada pengundi Permatang Pasir.

"Saya menyeru kepada jentera-jentera BN di Permatang Pasir, peluang untuk menang amat tinggi," katanya.

Dalam sidang media itu juga, Nasrudin berkata, beliau bertanggungjawab di atas dakwaan yang beliau katakan itu.


source : malaysiakini.com

PAS ganggu pulak rumahtangga Rohaizat Othman

Nasrudin mendakwa Hafizah yang dikahwini oleh calon BN itu pada tahun 2005 merupakan ketua kerani, yang berkerja di pejabat Rohaizat selama lapan tahun yang kini tinggal di Jengka, Pahang.klik di sini

Ni drama apa pulak Nasrudin ? menikah dua pulak menjadi modal PAS kali ini . Adun hangpa menikah dua ,tiga tu awat tak kecoh pun. Bila kita ingat balik isu moral dan soal masalah rumahtangga ini mereka lupa tentang Adun Melor di Kelantan yang bekas isterinya warga Kemboja menuntut RM 3 juta duit nafkah dan seorang lagi pimpinan Pas di Perlis yang memukul, tidak memberi nafkah kepada isterinya..

PAS kini sudah dalam keadaan terdesak untuk mengekalkan status quonya di Permatang Pasir kembali menyerang peribadi calon BN, dengan menuduh beliau mempunyai isteri yang kedua di Jengka Pahang.Jika anda nak tahu PAS sedang tertekan dan terdesak , benda-benda macam inilah strategi mereka dan kita boleh tengok sendiri siapa jeneral jentera mereka iaitu Mahfuz Raja lawak .

orang PAS ini akan buat ape saja untuk menang, mereka tidak kira lagi benda tu fitnah ,berdosa ke tak janji kemenangan untuk mereka.Rumahtangga Rohaizat pun Si Ketua Pemuda PAS Nasrudin ini pun nak buat fitnah yng bukan-bukan .Aku tau la hang orang Pahang ,tetapi tak sangka punya gigih Pemuda PAS ini pergi cari di cerok Felda Jengka ini untuk membuat fitnah kepada rumahtangga Rohaizat .Harap pakai serban saja di kepala siang malam ,tetapi kerja macam rupanya kerja Ketua Pemuda PAS. Eloklah Nasrudin pun gila glamour juga seperti Ketua Pemuda Pas dulu Salahudin Ayub .


Situasi di Prmtg Pasir sekarang , Ceramah-ceramah mereka kini tidak mendapat sambutan golongan muda dari Prmtg Pasir ,harap no plat kereta luar saja yang dok mai dengar siang malam . Mereka tiada lagi isu hendak dimainkan didendangkan di dalam ceramah-ceramah dan tiada pun janji-janji untuk membangunkan kawasan Prmtg Pasir ini.


source : sejarahmelayu.blogspot.com

No comments: