NUFFNANG

Saturday 22 August 2009

Ronnie running scared??? KENAPA DAP KUAT MENIPU YA?

NIZAR KKK! KENAPA DAP KUAT MENIPU YA?


Sekarang ini akau nak cerita pasal surat palsu keluaran laman web bapak kepada segala fitnah iaitu Malaysia Today! Ini berkenaan dengan surat yang didakwa laman web itu yang datangnya dari pegawai-pegawai SPRM!

Inilah spin maha hebat Malaysia Today selepas tidak lama dulu di dalam laman web yang sama telah mengeluarkan satu SD palsu berkenaan kes pembunuhan Altantuya, bilamana dia tak tau nak spin lagi dan terbongkar yang SD itu palsu maka si RPK pun membuka langkah seribu, kini dia sedang sorok di luar negara!

Berbalik pada cerita dokumen yang telah disiarkan di Malaysia Today, adakah ini surat yang sama dipersembahkan ke dalam inkues TBH oleh Gobind Singh Deo? Jika sama bagaimanakah soal siasat ini boleh dihentikan kerana mahkamah telah mendapat bukti baru sedangkan surat ini belum pun dapat disahihkan lagi?

Sahihkah surat ini? Kalau ya pun kenapa bila isi surat ini dibongkarkan tidak disertakan sekali letter head dan semua tandatangan pegawai-pegawai itu sekali? Sekiranya ada pun, sebelum dihentikan inkues tersebut sepatutnya perlu diperiksa dahulu kesahihan surat ini.

Kita pun tahu yang DAP semakin tertekan kebelakangan ini, mereka sanggup melakukan apa sahaja untuk melepaskan tengkuk mereka dan menuduh SPRM! Orang bodoh pun boleh nampak yang ini semua adalah mainan dan taktik kotor DAP, takkan la mahkamah yang menjalankan inkues tak sedar kot?

Persoalannya sekarang, adakah surat ini surat yang sama? Sama-sama kita nantikan, kalau sekiranya surat ini surat yang sama maka kita sudah tahu sekarang ini, jangankan pihak berkuasa dengan mahkamah-mahkamah sekali pun takut dengan DAP!

Kalau surat palsu macam tu boleh diterima di mahkamah, sepatutnya artikel-artikel dari blog-blog kita ini semua sudah boleh menjadi bahan bukti la kan, betul tak? Wah, kalau macam ini gayanya budaya surat layang akan bereleluasa lagi la selepas ini!

Asal tak puas hati je dengan sesiapa pun kita buat surat layang pastu kita pi mahkamah dan kita katakan ini adalah bahan bukti! Pergghhh, dasyat betul DAP lahanat ni kan? Semuanya mereka lakukan ikut kepala bapak mereka kan?

Kesian rakyat Malaysia selalu terpedaya dengan si lahanat pakatan haram ni! Sudah-sudahlah tu, sampai bila kita nak kena tipu dengan haramjadah ini semua ya? Atau kita sebagai rakyat Malaysia memang suka dengan fitnah-fitnah atau gosip liar macam ni?



source : parpukari.blogspot.com

NEWS: Ronnie running scared

Ronnie Liu: I can be framed

The Star, Wednesday, 19 August 2009

Selangor executive councillor Ronnie Liu has expressed fears that a visitor’s logbook taken from his office by police on Monday can be used to “frame him.”

He alleged that the two Bukit Aman police officers, who seized the logbook as part of investigations into alleged links with underworld figures, could tamper with the information.

“More than a hundred names, identity card numbers, addresses and handphone numbers are recorded in the logbook.

“Now that this information is in the hands of the police, they can tamper with it or even add names to the list to frame me,” he said.

Liu said it was wrong of the officers to take the original visitor’s logbook as his office was willing to give copies.

“No one takes the original logbook. Now, I have sleepless nights as the police can be desperate by adding in Eva Longoria or Jackie Chan’s name into the logbook,” said Liu.

He added that he had instructed his personal assistant Daniel Chong to get the police to return the logbook.

“I want the police to return the original logbook by this evening as it can be open to abuse,” Liu told reporters at the state secretariat building here yesterday.

On Monday, Commercial Crimes Investigations officer Supt Mohamed Osman had recorded the statement of state exco member Ean Yong Hian Wah’s clerk Norazah Ismail while Cyber Multimedia Unit investigations officer Azizi Halim recorded the statement of Liu’s clerk Siti Fairous Shohaime.

It was believed that the police had taken the logbook from Liu’s office at 3.30pm. Liu said he was not at his office on Monday as he was in Permatang Pasir in Penang.

“The ongoing police investigation for links with underworld figures is rubbish and created to smear me.

“Now, we want the police to provide the name of the person who lodged a report on this issue because we want to know what warrants them to record statements from our clerks,” he said.

Wangsa Maju MP Wee Choo Keong, who is from PKR, had recently lodged a police report against an exco member, alleging that the office was being used as a meeting point for the underworld.


No comments: