NUFFNANG

Wednesday 26 August 2009

Probable reasons for Anwar’s denial on meeting PM

Probable reasons for Anwar’s denial on meeting PM

Partyless Opposition Leader Anwar “Drama King” Ibrahim has denied having a secret meeting with Sixth Prime Minister Dato’ Seri Mohd. Najib Tun Razak.

The Star has the story:

Anwar denies secretly meeting PM

By DERRICK VINESH

BUKIT MERTAJAM: Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim has denied a report that he had a private meeting with Datuk Seri Najib Tun Razak at the Prime Minister’s residence in Putrajaya recently.

Anwar said he had met Najib privately in the past, but not recently.

“Who said that (I met with the Prime Minister)? Did Datuk Seri Najib say that?” he told reporters after casting his vote at SK Seri Penanti, Permatang Pasir here on Tuesday.

Anwar said on Tuesday that he meets Najib often during the Dewan Rakyat sitting.

On Monday, an online news portal reported carried a report on a purported secret meeting between Anwar and Najib last month.

It alleged that Najib had asked for the Opposition to work closely with the Government.

It also claimed that Najib had wanted to send the message that as prime minister, he was willing to work with the Opposition.

The portal claimed that Najib had told Anwar that it was important for foreign investors to have confidence in Malaysia.

The portal also quoted a report from an English daily online on Tuesday as saying that political sources from the Najib and Anwar camps had confirmed that the two politicians met at the prime minister’s residence.

According to the daily, the sources remain vague about what transpired at the session, which lasted just over an hour.

There are probable reasons why Former abuse of power convict Anwar “Mat King Leather” Ibrahim denied on the meeting, if it did actually took place:

1. The former-one-time-acused-of-sodomy Anwar is shameful that he is charged for the same crime and playing the same court-room-delay drama, again. This time, there is no Tun Dr. Mahathir Mohamad to blame

2. His attempt to demonise PM Najib with the Sukhoi and Scorpene acquisition scandals and the murder of Mongolian model Altantuyaa Shaaribuu failed

3. Compulsive Liar Anwar did not deliver the “16 September 2008″ Federal Government ‘democratically hostile take over’

4. PKR lost two consecutive ADUNs and State Excos in Kedah, within six months

5. PKR Deputy Chief Minister of Penang (which is Anwar’s home state) Mohd. Fairus resigned in shame

6. Through the years, Anwar’s trusted right hand men such as Chandra Muzaffar, Ezam Mohd. Nor, Lokman Noor Adam and Ruslan Kassim left him

7. Anwar’s own corporate Selangor Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim who is hand picked to manage the wealthiest state in the Federation has been declared by Kuala Lumpur High Court to pay back a sum of RM 67 million corporate loan, which he thought he could get away with

8. Anwar’s own trusted aide in Selangor YB Azmin Ali started the ruckus about Selangor Pakatan Rakyat’s DAP-strange-bedfellow-partners being hould be thrown out from the State Exco for being involved the Lords of the Underworld

9. Anwar’s trusted techno-cyber-anarchist Raja Petra Kamaruddin chickened out and now a fugitive in the UK

10. All of the above is about PM Najib was once a subordinate to Anwar “Pengkhianat Negara” Ibrahim as UMNO Youth Chief (1984-1987) and Deputy Prime Minister (1993-1998) and eventually PM Najib made it as the Prime Minister first and Anwar’s UMNO Youth Exco (1984-1987) is now the Deputy Prime Minister

Has Anwar no shame?

P/S: Congratulations to Penang PAS Commissioner Mohd Salleh Man for winning N11 State Assembly seat

source : bigdogdotcom.wordpress.com

kenapa Anwar nafi jumpa Najib ?


"Siapa kata (saya bertemu dengan Perdana Menteri)? Adakah Datuk Seri Najib berkata begitu?" kata Anwar ibrahim selepas mengundi di pusat pengundian Sekolah Kebangsaan Seri Penanti, Permatang Pasir pagi hari ini.

Nampaknya Anwar sekali lagi cuba menyalahkan Najib walhal pertemuan itu Anwar sendiri yang mohon diadakan dan beliau menghadirinya secara tertutup.

Antara permintaan Anwar kepada Najib dalam pertemuan itu ialah memohon Najib campur tangan dalam kes liwatnya, dan dia berjanji akan ke luar negara selepas ini dan mengharapkan Perdana Menteri agar dapat menjaga Nurul Izah.

Seperti beliau berjanji kepada Abdullah Ahmad Badawi seperti itulah rayu Anwar kepada Najib Tun Razak. Namun difahamkan Anwar kecewa apabila Najib menyatakan soal kes liwat biarlah mahkamah yang menentukan dan dirinya tiada kuasa untuk mencampuri urusan mahkamah.

Sebab itu kita melihat, Anwar beria-ia tidak ingin diadakan perbicaraan kes liwat tersebut dan seringkali alasan yang pelbagai diberikan. Selepas talian hayat terakhir pun dia gagal dapatkan Anwar terpaksa menyusun kembali pasukan peguambelanya yang baru, sesudah peguam Sulaiman Abdullah menarik diri.

Kali ini dengan dibarisi peguam yang dianggap All-Star kata Saiful Bukhari, pemuda yang menjadi mangsa kepada Anwar. Bekas banduan penjara sungai buluh itu sedang sedaya upaya untuk melawan hujah2 yang akan di berikan oleh pendakwaraya.

Anwar sememangnya sedar bahawa saksi-saksi dipihak pendakwaraya memang mengerunkannya, kerana majoriti saksi tersebut merupakan orang yang berada disekelilingnya sendiri. Melalui perbicaraan itu Anwar seoalah ketakutan yang amat sangat kerana bimbang rahsia gelapnya akan diketahui masyarakat.

Antara tujuh saksi utama di pihak pendakwaraya, selain Saiful sendiri ialah pegawai penyiasat Jude pereira, Hasanuddin, Rahimi, Rashid Othman dan Abd Hamid. Rahimi merupakan bekas penjaga dairi Anwar, saiful pun sama,dan Rashid tukang urut Anwar . Dan sudah tentu akan banyak cerita panas akan keluar nanti.

kalau takde aral nanti kita akan boleh tengok sekali lagi Anwar akan membawa watak hero dalam kes tersebut, seperti yang dilakukan Gobalakrisnan di permatang Pasir. Pelbagai watak akan dilakonkan beliau, dengan niat untuk mengalih tumpuan dan mengatakan kes tersebut adalah konspirasi.

Dan jangan terkejut sekiranyanya nanti ia akan dipantau oleh pelbagai badan NGO hak asasi antarabangsa yang sememangnya pro Anwar, dan akan mendesak kerajaan Malaysia membebasakan Anwar. Kerana pada meraka Anwar adalah ikon terbaik untuk menjayakan agenda demokrasi dan kebebasan tajaan mereka.


KEPUTUSAN PRK DUN PERMATANG PASIR : Ayam Menang Kampung Tergadai....

PADA 12 Ogos lalu, blog ini menempelkan tulisan bertajuk ‘Undi Cina Jadi Penentu’ di PRK DUN Permatang Pasir. Dalam tulisan itu teman ramalkan trend pengundi Cina di PRK Bukit Gantang akan berulang di sana. Orang Melayu bertegang urat berbalah sesama sendiri dalam menjamin kemenangan calon masing-masing – Umno/Pas, manakala orang Cina hanya diam, senyum dan angguk kepala mendengar dan meyaksikan orang Melayu berbalah.


Walaupun semasa tulisan ini ditempelkan pihak SPR belum mengeluarkan statistik undian tetapi, teman yakin kemenangan calon Pas, Mohd Salleh Man dengan majoriti 4,551 undi itu datangnya dari undi kaum Cina yang menguasai 25.7% undi di DUN berkenaan.


Berdasarkan angka yang teman ada, jumlah pengundi ialah 20,350 dengan pecahan 72% pengundi Melayu, 25.7 % pengundi Cina dan selebihnya kaum India dan kaum lain.


Pada kiraan ringkas, jika yang keluar mengundi purata 73%, bermakna orang Cina yang keluar mengundi adalah seramai lebih kurang 3,750 orang. Itupun kalau cuma 73%. Kalau lebih, maka lebih lagilah jumlahnya.


Teman yakin undi kaum Cina di Permatang Pasir solid mengundi Pas sebagai sekutu DAP dalam Pakatan Pembangkang.


Kepada mereka, mengundi Pas bererti mengundi DAP. Dan di Pulau Pinang, pembangkang adalah DAP. Mereka juga berpendirian mengundi pembangkang bermaksud memberikan kemenangan moral kepada Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng.


Lagipun, apalah ada dengan kuasa dan suara Pas di dalam DUN Pulau Pinang kalau sekadar hanya satu sahaja yang jadi ADUNnya. Dan adalah lebih baik memberikan kemenangan kepada Pas yang jadi kuda tonggangan DAP daripada memberi kemenangan kepada Umno/BN. Mereka mahu mengekalkan sokongan kepada kerajaan DAP yang sedang mengatur strategi pemerintahan meminggirkan kuasa Melayu di negeri itu.


Padan muka dengan orang Melayu. Hangpa yang beriya-iya berkempen hingga bergaduh, bertumbuk dan berbaling batu sesama Melayu, hakikatnya hangpa telah mengekalkan kuasa kaum Cina di Pulau Pinang.


Kaum Cina tidak perlu berkempen berhempas pulas. Tidak perlu berselisih faham sesama sendiri dan tidak perlu pun berkumpul beramai-ramai bagaikan berpesta kerana berkempen. Mereka hanya duduk-duduk bersembang di kedai kopi sambil bertaruh (berjudi) meneka jumlah undi majoriti yang diperolehi oleh Pas.


Melihatkan Melayu bergaduh dan berkelahi dengan ‘menyelak kain’ calon masing-masing, orang Cina hanya sekadar memberikan senyuman dan mengangguk-anggukkan kepala tanda setuju atau sokongan. Maruah orang Melayu terjaja dengan murahnya dan kesucian agama Islam tercemar oleh sesama Islam yang bertelagah kerana fahaman politik.

Apapun, hasil PRK DUN Permatang Pasir jelas memperlihatkan kebodohan dan kejahilan orang Melayu dalam berpolitik di negara sendiri.


Benarlah seperti kata Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria yang bermaksud ‘orang Cina berbalah sesama sendiri untuk mendapatkan sesuatu (kuasa politik dan ekonomi), sementara orang Melayu berbalah sesama sendiri untuk menghilangkan sesuatu’.


Hakikatnya, kemenangan Pas di Permatang Pasir bukan kemenangan sebenar. Yang benar-benar menang dan berjaya hasil perpecahan orang Melayu ialah DAP dengan kaum Cinanya.


Kemarahan kaum Cina kepada kerajaan BN akan berkekalan hingga ke PRU akan datang. Keruntuhan kerajaan boneka DAP di Perak dan kemelut kepimpinan DAP di Selangor semakin menaikkan semangat mereka untuk terus bertahan dan menentang kerajaan Umno/BN.


Mereka telah nampak kejayaan serta hasilnya bila DAP berkuasa di Perak selama sebelas bulan selain kerajaan yang masih kekal di Pulau Pinang. Penguasaan DAP di Selangor juga banyak mempengaruhi mereka supaya terus menentang Umno/BN. Banyak peluang yang akan kaum Cina perolehi selagi kerajaan Selangor yang ada sekarang berkuasa.

Melayu kini bagaikan Pak Kadok yang bersorak gembira kerana ayamnya menang sabung. Tetapi dia lupa bahawa ayamnya telah ditukarkannya dengan ayam raja. Akhirnya, walaupun ayamnya menang, tetapi dia tetap kalah pertaruhan dan kampungnya tergadai.


Sanasinigitugini: Menyedari hakikat bahawa keputusan PRK DUN Permatang Pasir menyaksikan orang Melayu hanya mampu tersenyum kerana kemenangan yang tidak memberi erti. Sementara orang Cina bersorak riang kerana kuasa mereka di Pulau Pinang kakal tanpa ganggu-gugat.



No comments: