NUFFNANG

Friday 4 September 2009

Kredibiliti Mahfuz yang tercalar makin calar balar!!!TUDUH UMNO DALANG!! PAS CUBA TUTUP KESALAHAN ISU 'KEPALA LEMBU'!!

TUDUH UMNO DALANG!! PAS CUBA TUTUP KESALAHAN ISU 'KEPALA LEMBU'!!

Contributed by zorro on Thursday, September 03 @ 14:24:53 MYT


Kenyataan tegas oleh Mahyuddin Manap, Pengerusi Kumpulan Penduduk Sekyen 23 telah menafikan terus tuduhan Mahfuz Omar sebelum ini yang menuduh UMNO sebagai dalang kepada perarakan 'Kepala Lembu'!!! Isu itu timbul bila penduduk Seksyen 23 telah berarak sebagai membantah pembinaan kuil dikawasan kediaman mereka.

Ternyata tuduhan mahfuz hanya untuk memburukkan UMNO sedang kan punca kejadian itu bermula dari sikap tidak puas hati penduduk kerana pihak kerajaan Selangor tidak mampu menyelesaikan perkara itu secara saksama. Malah kerajaan Selangor dilihat seperti menganaktiri kan penduduk Melayu bila semua bantahan mereka agar kuil tidak dibina di Seksyen 23 ditolak mentah-mentah oleh mereka.

Untuk apa kuil dibina jika tempat berkenaan majoriti nya adalah kaum Melayu yang berugama islam?? mengapa kerajaan Selangor begitu berkeras untuk terus membina kuil berkenaan sedang kan isu panas seperti ini sudah boleh dijangkan akan berlaku?? Apakah kerajaan PR sengaja mahu menguji kesabaran orang-orang Melayu/Islam??

Mahyuddin yang juga ahli PKR Wangsa Maju mendakwa perarakan yang mereka buat adalah secara aman dan tidak ada kena mengena dengan mana-mana parti politik!! Dan tuduhan yang mengatakan UMNO sebagai dalang sekadar untuk menutup kelemahan diri sendiri.

Keadaan penduduk seksyen 23 tidak lah seteruk nya yang digambarkan..tetapi malang nya kerana ada pihak-pihak luar yang berkepentingan telah menokok tambah sehingga mengelirukan ramai orang tentang situasi sebenar!!! Beberapa artikel di blog-blog pro PR yang sengaja menjual fitnah dengan menuduh UMNO sebagai dalam dalam kes 'kepala lembu' telah mengakibatkan isu ini menjadi lebih panas sehingga menimbulkan rasa tidak senang antara kaum Melayu dan India!!

Jumaat lalu lebih 200 penduduk Seksyen 23 telah berarak SUK dengan membawa kepala lembu untuk dihadiah kan kepada Exco Selangor , Rodziah Ismail den MP Shah Alam, Khalid Samad sebagai bantahan terhadap kedua pemimpin melayu tersebut kerana gagal menyelesaikan isu pembinaan kuil di kawasan mereka!!

Kuil berkenaan pada asal nya dirancang pembinaan nya di 19, kemudian dipindah kan ke Seksyen 22 dan sekali lagi dipindahkan ke Seksyan 23!! Dalam plan asal pembangunan di Seksyen 23 memang tidak ada kuil kerana majoriti penduduk nya adalah berugama Islam. Ini lah yang menjadi punca kemarahan sebenar penduduk Seksyan 23!!

Kita harap isu ini akan dapat diselesaikan dengan baik. Jangan terlalu menekan orang Melayu untuk terus beralah!! Jika pihak kerajaan Selangor benar-benar mahu menjaga keharmornian antara kaum isu seperti ini sepatutnya perlu dikawal dari awal...bukan nya bila telah parah...mereka asyik menuduh orang lain sebagai punca!!

Selasaikan isu ini dengan bijaksana wahai pemimpin PR Selangor!! jangan jadikan penduduk Melayu sebagai mangsa untuk kepentingan politik sendiri!!

source : isuhot.com

No comments: