NUFFNANG

Sunday 31 May 2009

Wahai orang Melayu...kita lebih baik duduk bawah pemerintahan orang cina...... - "azmin ali"

" lebih baik dok bawah cina dari melayu" - Azmin

[AZMIN.JPG]

[AZMIN+3.JPG]

Semalam, semasa aku dok meronda "pantau" ceramah dari puak2 PKR di penanti, aku singgah di Kubang Semang.

Kubang Semang merupakan kubu kuat Anwar dan Pas. Penceramah yang dijadualkan berceramah di kubang semang semalam ialah Anwar, Tian Chua, Mustafa Ali dan Nga. Tetapi berlaku penambahan penceramah dengan Azmin dan Ahmad Awang turut diundang berceramah.

Seperti biasa, Anwar dan Tian Chua memomokkan 7-8 ratus pengundi penanti yang hadir (bukan semua orang penanti pun) dengan kononnya kezaliman yang dilakukan oleh kerajaan BN dan sedikit isu rasuah dan isu SPRM. Manakala, Ahmad Awang mewar-warkan tentang isu pergolakan dan desakan pembubaran DUN di Perak.

Tapi yang paling aku tertarik ialah ucapan Azmin.

Azmin berceramah tentang betapa bagusnya DAP dan pemimpin2 cina dalam PR. Salah satu ungkapan yang masih terlekat dalam kepala aku ialah " lebih baik kita berada di bawah pemerintahan cina daripada berada dibawah pemerintahan melayu perasuah".

Aku yang dok tengah syiok minum hampir tersemboq ayaq kat muka pakcik Pas yang dok depan aku. Hebat sungguh ucapan Azmin. Dia dengan berani menentang amalan yang "sinonim" dengan PKR sendiri. Dia mungkin dah lupa, di penanti... PKR sedang menghadapi isu rasuah yang di laporkan oleh kak min.

Ucapan Azmin ibarat "telunjuk ditunding kedepan, tetapi 4 lagi menunding kearah sendiri".

Jika di tafsir balik isi ceramah oleh Azmin, para pengundi harus menolak Dr mansor dan PKR kerana tiada gunanya memilih "melayu perasuah" sebagai pemimpin. Tetapi sayang sebab tiada calon cina bebas bertanding di penanti.

Mungkin calon bebas cap wau bulan iaitu saudara Nai Khan Ari a/l Nai Keow boleh dijadikan alternatif kerana beliau bukan melayu.

Apa-apa pun, keputusan PRK N12 Penanti besok adalah merupakan sesuatu yang menarik untuk kita saksikan. Apakah Mansor akan "rebah" dikaki kak min atau PKR akan terus bertapak kukuh di sini. Peratusan keluar mengundi dan majoriti undian juga bakal menjadi tumpuan.

Sama-sama lah kita tunggu.

p/s: di Guar Perahu (salah satu kubu kuat Pas), dilaporkan bendera PKR banyak yang dikoyakkan oleh "tangan2 ghaib" semalam. Mungkinkah ini signal penolakkan dari ahli2 Pas dikawasan tersebut ??? Wallahualam.

source : pusakaayahnda.blogspot.com
-----------------------------------------------

Pesanan buat rakyat Penanti!




ParpuKari: Kepada pengundi di Penanti, saya nak mintak tolong sikit la, kalau boleh esok korang undi la Kak Min tu, bukan apa, kita tak nak parti yang takde matlamat perjuangan serta parti yang kuat merasuah, sex bebas, sex luar tabi'e dan pelbagai kemungkaran dan kejahatan lagi ini menang!

Sudah-sudahlah tu, apa kata penduduk di Penanti esok bagi amaran awal pada PKR tentang keharamjadahan mereka! bila lagi nak ajar mereka pun? Inilah masanya, anda lihatlah sendiri seorang lelaki dayus yang suka berkongsi boleh cakap ikut suka kepala otak dia je!

Ingat, esok apabila kamu, orang Penanti mengundi PKR, maknanya kamu mengundi kemungkaran yang terbukti telah mereka lakukan! Sanggupkah kamu mengundi mereka yang sudah diketahui akan kejahatan mereka? Sanggupkah anda menghancurkan masa depan anda semata-mata untuk seorang manusia yang demi kuasa sanggup jual negara sekalipun?

Kalau nak dramatik lagi berilah kemenangan pada Kak Min! Baru mereka tahu betapa tingginya langit dan betapa rendahnya bumi! Kita ajar mereka habis-habisan!

Ini pandangan peribadi saya sahaja, apa kata orang UMNO esok ramai-ramai turun dan pangkah Kak Min! Sekiranya anda Melayu Islam maka anda tidak akan mengundi sebuah Parti yang jahat sebegini, orang-orang PAS pun tak suka calon PKR ini, mereka sudah tahu siapa PKR sebenarnya, tetapi demi mematuhi pemimpin-pemimpin tertinggi mereka, maka mereka diamkan sahaja apai yang membara dalah hati mereka!

Saya nak mintak semua rakyat yang bijaksana dan baik hati di Penanti supaya menolak calon PKR tersebut! Undilah Kak Min, beliau boleh mewakili anda semua dan berilah dia peluang untuk bersuara di DUN Pulau Pinang, percayalah lepas ini kita akan melihat lebuh banyak pembongkaran dari Kak Min!

Selamat Mengundi! Buatlah pilihan bijak, tolaklah calon PKR!

Baca disini, Kalau 16 Sept pun Anwar boleh rasuah...inikan pilihanraya kecil..

source : www.parpukari.com

-------------------------------------------


No comments: