NUFFNANG

Saturday 23 May 2009

Nizar (yang diperkudakan oleh DAP) mencabar kuasa Sultan!

Nizar mencabar kuasa Sultan!



Dengar khabarnya esok DAP nak buat mogok lapar kat depan pejabat DAP di Ipoh!

Apa cerita ni wahai pembangkang, tak boleh ke kamu nak terima keputusan mahkamah? Kenapa bila kena kat BN mereka akan terima dengan hati terbuka, tak bising pun, tak komplen apa pun, BN redha segala keputusan mahkamah!

Kenapa bila kena kat korang, semuanya disalahkan orang lain? Apa kamu fikir rakyat tak boleh berfikir ke? Apa kamu fikir kalau kamu buat macam tu, kamu semua boleh jadi hero ke?

Inilah masalahnya kalau ada segelintir manusia yang tak boleh nak terima hakikat! Bukankah keputusan mahkamah tadi sebulat suara? Bukankah hakim yang mengadili tadi tu adalah hakim yang telus?

Kenapa saya kata telus kerana ada di antara hakim-hakim tersebut mempunyai hubungan baik dengan pemimpin tinggi dari kalangan pembangkang! Lain lah kalau keputusan tadi datang dari Hakim yang 'bias' dengan kerajaan.

Kalau kita yang menyokong kerajaan boleh terima keputusan mahkamah dengan hati terbuka maka kenapa anda tak boleh terima? Fikir-fikirkanlah!

Sedikit nasihat dari saya kalau nak buat rayuan, buatlah! Tapi tak perlu nak kecoh-kecoh lagi, wahai Nizar bintang 3, sekiranya kamu hendak mencabar keputusan penghakiman semalam maka kamu dengan ini secara terang-terangan mencabar kuasa Tuanku Sultan!

Ya Nizar bintang 3 yang berjiwa komunis! Kamu memang berniat jahat! Kamu masih belum berpuashati lagikah? Bersyukurlah kamu tinggal di negeri Perak, kalau negeri lain...lu pikir la sendiri!

Kami rakyat negeri Perak memberikan amaran kepada sesiapa yang cuba menganggu gugat kuasa Tuanku Sultan kami! kami sebagai rakyat negeri ini pun ada had atau kesabaran kami! 'Enough is Enough'

Aku cukup kecewa dengan perangai segelintir penyokong pakatan pembangkang yang beragama Islam tadi di mahkamah! Kamu berkelakuan seperti iblis! Aku malu melihat perangai kamu tadi! Kalau nak mengaku parti yang memperjuangkan Islam maka kamu kena jadi Islam, bukan hanya pada nama sahaja!!!

Grow up la!

kzso - by looking at the seat and seating arrangement, confirmed that ngeh's (dap) position is higher than nizar (pas) in perak

No comments: