NUFFNANG

Wednesday 13 May 2009

Grand design besar-besaran Anwar kuasai PAS..

Grand design besar-besaran Anwar kuasai PAS..

Dinilai 5.0 oleh seorang [?]



Oleh NTanwar, AIDCclub

Seboleh mungkin Anwar tidak tidak mahu pergelutan muktamar PAS menjadi perhatian masyarakat. Anwar mahu perubahan dalaman PAS berlaku secara menyeluruh tanpa disedari oleh umum. Sebab itu Anwar berusaha divert issue kepada pilihanraya kecil di DUN Penanti dan berpakat dengan DAP supaya buat gimik peletakan jawatan Manoharan, tetapi semuanya tidak menjadi..

Terbaru Anwar meletakkan PAS dalam keadaan terhimpit di Perak. Nizar wakil PAS, dihimpit rapat oleh DAP hinggakan menjadi jurucakap DAP. Kenyataan media Nizar bukan lagi keluar dari pejabat PAS, sebaliknya dibuat di pejabat DAP, membuktikan Nizar tidak cukup power, jika tidak disupport oleh DAP.

Memang itu realitinya, Nizar dari PAS hanya mempunyai 6 ADUN termasuk dirinya sendiri, berbanding dengan DAP 17 dan PKR 5 . Tiga orang yang sepatutnya menjadi ADUN PKR dan DAP telah keluar menjadi ADUN Bebas, menyokong ADUN BN yang berjumlah 27 orang.

Siapa mastermind yang mula-mula mencaturkan wakil PAS menjadi MB Perak (walaupun bilangan ADUNnya 6 orang), kalau bukan Anwar Ibrahim berpakat dengan Husam Musa (PAS) ?

Sebaik sahaja PAS Kelantan berjaya memenangi semula pemerintahan di Kelantan, selepas bernafas nyawa-nyawa ikan (hanya majoriti satu kerusi), Husam merajuk membawa diri ke Kuala Lumpur (menemui Anwar ?) dengan alasan untuk menyelesaikan isu pelantikan kerajaan PR di Perak dan Selangor.

Memang Husam Musa ’laju bekerja’, walaupun kapasitinya sebagai Naib Presiden, tetapi ’terlebih laju’ mengalahkan Presiden dan Timbalan Presiden PAS, melakukan ’perundingan’ dengan Anwar.

Inilah hujah utama geng Erdogan kenapa mereka bermati-matian menyokong Husam Musa sebagai Timbalan Presiden, hatta termasuk Presiden PAS kerana Husam seorang yang ’laju bekerja’

Tetapi ’laju apa’ ? Bertindak sendirian, berpakat dengan Anwar Ibrahim, tanpa mendapat restu daripada Presiden PAS dan membelakangkan Timbalan Presiden PAS. Meletakkan kedudukan Dr Hassan Ali yang sepatutnya menjadi Timbalan Menteri Besar ke posisi paling tercorot kalah kepada Dr Xavier Jayakumar, Elizabeth Wong, Ronnie Lew dan Teresa Kok, inikah yang dikatakan ’laju bekerja’ ?

Berpakat dengan Anwar Ibrahim meletakkan Nizar sebagai MB boneka yang dikontrol oleh 17 wakil DAP di Perak, inikah yang dikatakan ’laju bekerja’ ?

Itu bukan ’laju bekerja’ tetapi menjadi rakan kongsi, menjayakan agenda Anwar untuk meletakkan kedudukan PAS dalam keadaan terhimpit hingga tiada jalan keluar lagi
Maknanya MOU persefahaman kerajaan PR di Selangor dan Perak dibuat antara Anwar Ibrahim, Husam Musa (PAS) dan Lim Kit Siang (DAP). Bukankah itu Husam dari awal-awal lagi sudah menjadi ’budak suruhan’ Anwar yang kononnya mewakili PAS ?

Sebenarnya ketika Husam berunding di Kuala Lumpur itu, Husam dikatakan merajuk apabila terdapat desas desus mengatakan tok guru Nik Aziz tidak akan menyambung tugasnya sebagai exco paling kanan Kelantan (exco ekonomi) dan hanya diberikan exco paling junior (exco belia), namun setelah Husam berjaya ’mengertak tok guru, exco ekonomi telah dikembalikan kepadanya dan Husam kembali semula ke Kelantan.

Tetapi apa yang terjadi dengan MOU Husam dengan Anwar tentang kerajaan PR di Selangor dan Perak ? Adakah idea itu berjaya ?

Gembirakah Dr Hassan Ali yang sepatutnya menjadi Timbalan Menteri Besar Selangor dengan posisi paling tercorot menjaga hal ehwal adat istiadat Melayu dan agama Islam ? Berjayakah Dr Hassan jaga adat Melayu dan Islam, sedangkan Dr Xavier Jayakumar sedang membesarkan kuil, Teresa Kok sedang memperlekehkan simbol-simbol Islam termasuk azan dan tulisan jawi dan dalam masa sama memperbesarkan gereja ?

Ronnie Lew dan Eizabeth Wong pula sedang membenarkan lesen judi, rumah urut dan ’along’ besar-besaran di Selangor. Berjayakah Hassan Ali pertahankan Melayu dan Islam tetapi exco-exco yang lebih kanan daripadanya sedang melakukan grand design besar-besaran menghakisnya ?

Untuk tahu gembira atau tidak Hassan Ali, dengar pendapat Khalid Samad (geng Erdogan) ketika dipecat daripada menjadi Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor.

Kata Khalid, ” Hassan Ali pecat saya kerana dia tidak sependapat dengan saya. Sepatutnya kalau PKR dan DAP yang memenangkan PAS di Selangor, selepas menang PAS patut menyokong kerajaan yang dipimpin oleh PKR dan DAP. Tetapi dia (Hassan Ali) tidak bersetuju dengan saya”



Bagaimana pula dengan Nizar ? Berjayakah agenda PAS, apabila Nizar dikelilingi oleh orang-orang DAP ?. Bermula dengan perjanjian Pangkor 11, gadai tanah rezab Melayu kepada Cina hingga 999 tahun, seperti kata Mustafa Ali, Pengarah Pilihanraya PAS Pusat, tindakan Nizar ibarat memberi bulan dan bintang kepada DAP. Inikah yang kejayaan yang dibanggakan PAS ?

Nizar dan sentiasa diapit oleh Ngeh dan Nga akan mencabar sesiapa sahaja yang mendakwa PAS ingin memperjuangkan Negara Islam dan hukum hudud. Nizar cabar buktikan PAS memperjuangkan Islam walhal semua itu termaktub dalam fasal 5 perlembagaan PAS ?

Inikah kejayaan Husam, menurut kemahuan Anwar, menjadikan PAS semakin liberal dan akan menjadi seperti PKR.

Inilah satu-satu buah tangan hasil kejayaan Husam, meletakan ahli-ahli ”berbaju PAS, badan PKR’ seperti yang dinukilkan oleh Azizi Abdullah. Kalau itu ukuran kejayaan Husam, tunggu mimpi ngeri yang paling ditakuti oleh tok guru Nik Aziz iaitu bimbang PAS ditolak oleh pengundi Melayu, hingga tinggal satu kerusi seperti yang pernah terjadi di Kelantan.

Sekarang perancangan Anwar dan Husam menguasai PAS secara diam-diam telah terbongkar. Anwar cuba tutup, bimbang konspirasinya terbongkar, Husam pun mahu berpuasa daripada bercakap politik, tetapi bagaimana dengan ahli-ahli PAS yang lain ?

Bagaimana dengan Nik Abduh (anak tok guru) yang terpaksa menulis di blognya mendedahkan konspirasi melaga-lagakan dua tok guru (Nik Aziz dan Hadi) ?

Bagaimana dengan Nasruddin Tantawi, Timbalan Ketua Pemuda PAS Pusat yang secara terang-terangan mengkritik Anwar berkenaan isu pembinaan replika gergasi Anwar di Gombak dan mengkritik Husam yang mencabarnya supaya melawan Presiden PAS.




Nik Abduh dan Nasruddin Tantawi ini kedua-dua produk ’ustaz’ daripada universiti Al Azhar, Timur Tengah. Kedua-dua bersuara tidak bersetuju dengan tindakan Husam, mengadaikan Islam kepada Anwar dan DAP semata-mata untuk mendapatkan kuasa.

Tetapi apa yang terjadi kepada Nik Abduh selepas dia membongkarkan konspirasi Husam menguasai PAS ? Nik Abduh ditewaskan oleh Abdul Lattif, proksi Husam untuk jawatan Ketua Pemuda PAS Kelantan.

Memang betul Husam mahu ’berpuasa’ daripada bercakap politik, tetapi Husam tidak ’berpuasa’ daripada bekerja mencaturkan individu yang menghalang cita-citanya. Bukankah tindakan Husam ini sebiji sama dengan tindakan Anwar, membunuh sesiapa sahaja, tidak kira lawan atau kawan politik, sekiranya menjadi penghalang politik ?

MSO dalam tulisannya mendedahkan kekalahan Nik Abduh sudah dijangka apabila Mohd Zaki Ibrahim, (Ketua Pemuda PAS Kelantan) telah berjumpa dengan Abdul Latiff di Pantai Cahaya Bulan (PCB) sehari sebelum pengundian. Apabila Mohd Zaki sebagai Ketua Pemuda merestui Abd Latiff, apa harapan lagi Nik Abduh untuk menang ?

Siapa Mohd Zaki ? Dia bekas Ketua Pemuda PAS Kelantan yang bukan kelulusan agama. Dia adalah anak buah Husam Musa. Adiknya Zamarksari Ibrahim adalah Ketua Pemuda PKR Kelantan. Dari situ sudah nampak jelas perkaitan Zaki, Husam dan berakhir dengan Anwar Ibrahim.

Mohd Zaki Ibrahim pula dikatakan disuruh oleh Husam untuk mencabar Nasruddin Tantawi sebagai Ketua Pemuda PAS Pusat untuk menutup mulut ustaz dari Tantawi itu yang sentiasa memberi dalil Al Quran mengenai kesalahan Anwar Ibrahim.

Adakah selepas ini, Nasruddin Tantawi juga menjadi mangsa kedua sembelihan Husam selepas Nik Abduh ?

Dikatakan jentera Husam sama hebat seperti Anwar Ibrahim. Dana melimpah ruah, orang-orang yang sanggup mati kepadanya telah dibeli satu persatu.

Blogger Kickdefella atau nama sebenar Syed Azidi pun sanggup mati kerana Husam. Kickdefella berasal daripada UMNO (dulu sokong Anwar), masuk PAS dan sanggup menyerahkan nyawa kepada Husam.

Ketika salah seorang pelawat blog Meli Kapak Jangak (ketua pengarang Wasilah) mendedahkan kehidupan peribadi Kickdefella (pelawat mendedahkan Kicdefella minum arak dengan menyertakan tulisan pengakuan Kickdefella sendiri) yang tidak selaras dengan aspirasi PAS Kelantan, Husam telah bermati-mati membela Kickdefella dan menghantar surat saman kepada Meli.

Kickdefella, blogger upahan Husam ditangkap polis kerana menyiarkan artikel yang berniat menghasut

"Minta maaf boss..dah kena tangkap dah..saya sanggup serahkan jiwa dan raga kepada tuan..", kata Kickdefella kepada Husam sambil cium tangan. "Tak per..tak per..saya akan jamin nanti..nanti saya bincang dengan Anwar..jasa tuan 'hamba' amat besar..", kata Husam.


Semua orang-orang Keadilan yang keluar dari PKR, masuk PAS pun bertuankan Husam. Adakah ini perancangan Anwar-Husam ? Saifuddin Nasution, dari PKR, masuk PAS, bertuankan Husam Musa, sekarang kembali semula kepada Anwar Ibrahim, sebagai Pengarah Piliharaya PKR.

Begitu juga dengan Saari Sungip, Anuar Tahir, Saufi Daud. Malah ketika Ezam Mod Nor menyatakan ura-ura ingin keluar daripada PKR, orang yang pertama berunding dengannya adalah Husam Musa.

Adakah Husam Musa ingin menjadi PAS seperti PKR, one stop centre, boleh bertukar-tukar ahli sesuka hati. Kalau begitu amat malang bagi PAS, kerana PAS bakal menjadi seperti PKR..

Menjelang Muktamar PAS ini, PAS telah bergolak besar, bukan setakat bergoncangnya jawatan Timbalan Presiden, yang menjadi buruan Husam, Nizar juga dicatur supaya merebut Naib Presiden, Zaki akan merebut Ketua Pemuda dan Dr Lo’lo Ghazali akan mencabar kerusi Ketua Dewan Muslimah.

Kalau semua perancangan ini berjaya, maka lengkaplah grand design Anwar untuk menguasai PAS secara besar-besaran, dan Anwar boleh tersenyum puas serta kembali semula ke Amerika, melaporkan kepada Carl Gershman, bahawa, dia telah berjaya menawan PAS!

Dulu pada tahun 2005, Anwar telah beritahu Carl Gershman bahawa PAS sekarang tidak lagi memperjuangkan cita-cita "Negara Islam". Macam mana Anwar terlalu konfiden yakinkan Carl, si Yahudi penaja dana demokrasi Amerika itu bahawa PAS akan ikut telunjuknya. Kemudian benar seperti dikata Anwar, PAS gugurkan slogan 'Negara Islam' pada PRU 12. Kebetulan atau perancangan Anwar ?

Sekarang, pada 2009, Anwar boleh kembali lagi ke Amerika, beritahu Carl Gershman, "Carl, sekarang bukan setakat PAS berjaya gugurkan "Negara Islam", tetapi seluruh kepimpinannya telah kita ambil alih", kata Anwar sebagai usaha menambahkan lobi demokrasi ke Malaysia.

Mungkin anda berfikir perkara ini tidak logik. Sama juga tidak logik, Anwar boleh melaporkan kepada Amerika berkenaan dengan PAS dan mengetahui apa yang akan berlaku kepada PAS,seperti dalam video NED, sedangkan Anwar bukan ahli PAS.



sumber - NTanwar

Artikel lain berkaitan :

. Benarkah Anwar peralatkan Husam Musa kuasai PAS ?

. Siapa ’pembantu sesat’ hasut Tok Guru Nik Aziz ?

. Konspirasi goncang kerusi Presiden PAS ?


source : anwaribrahimdotcom.blogspot.com
. Anwar sudah pangkah siapa patut ‘dibunuh’ dalam PAS..

. Sekeping foto seribu makna..Walter Chia dan Saifuddin Nasution

. Rasional Erdogan dan PKR benarkan kalimah ALLAH kepada agama lain ?

1 comment:

Singh Is Kinng said...

Salam Saudara,

Mintak amek gambar sheih untuk artikel terbaru saya.

Harap maklum dan Wassalam.