NUFFNANG

Monday 9 February 2015

[PANASS !!! AHLI PAS BONGKAR DALANG JATUHKAN TG AHA] ... NAMA-NAMA PEMIMPIN PAS YANG MAHU JATUHKAN PRESIDEN PAS DIDEDAHKAN !

[PANASS !!! AHLI PAS BONGKAR DALANG JATUHKAN TG AHA] ... NAMA-NAMA PEMIMPIN PAS YANG MAHU JATUHKAN PRESIDEN PAS DIDEDAHKAN !

Nampaknya, nanah di dalam parti PAS semakin berbau apabila beberapa nama kepimpinan PAS telah didedahkan dan dikaitkan dengan komplot untuk menjatuhkan Abdul Hadi Awang.
Anda baca :  
Krisis dalaman PAS dilihat semakin parah apabila sekumpulan ahli yang menyokong Datuk Seri Abdul Hadi Awang menuduh Ahli Jawatankuasa Pusat,Dr Hatta Ramli sebagai antara yang berkomplot untuk menggulingkan presiden parti itu.

Ketua Pemuda PAS Kuantan, Fadhli Ibrahim pada Ahad mendakwa bahawa kumpulan itu mempunyai bukti dalam bentuk paparan skrin mesej aplikasi WhatsApp yang menunjukkan Ahli Parlimen Kuala Krai itu mengeluarkan arahan supaya 'menyerang' Abdul Hadi.

Selain Hatta, beliau juga mengaitkan Timbalan Presiden, Mohamad Sabu; Naib Presiden, Datuk Husam Musa; Presiden PasMa, Datuk Phahrolrazi Nawawi Ahmad dan Ketua Penerangan Muslimat, Aiman ​​Athirah Aljundi bersekongkol untuk menjatuhkan presiden dan kepimpinan ulama.

"Kami merasakan bahawa ahli-ahli PAS perlu sedar bahawa terdapat percubaan jahat untuk menjatuhkan presiden, kepimpinan ulama dan mengambil alih PAS.

"Kami juga meminta mereka yang terlibat dalam konspirasi ini untuk meletakkan jawatan berikutan mendedahkan ini," katanya sebelum menyerahkan memorandum kepada parti itu menjelang mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat di sini.

Fadhli juga berkata beliau mempunyai salinan Akuan Berkanun (SD) untuk menyokong dakwaannya yang kemudiannya diedarkan kepada media di Pejabat Agung PAS di sini. 
Mesej WhatsApp yang dilampirkan dalam SD itu mendedahkan bahawa kumpulan yang bernama 'Hawaii Five-O' berkenaan mendakwa bahawa presiden telah bersetuju untuk membentuk kerajaan perpaduan dengan Umno.

Terdahulu, Abdul Hadi diberikan sambutan menggalakkan oleh para penyokongnya ketika tiba untuk menghadiri mesuarat Jawatankuasa PAS Pusat - mstar
Nama-nama yang disebut sering dikaitkan dengan kumpulan Anwarinas di dalam parti PAS dan isu di atas adalah satu isu yang sangat besar dan sudah pasti akan menjatuhkan parti tersebut.

Apakah kerana ini maka Setiausaha Agung PAS mengumumkan bahawa parti PAS tidak akan sertai demonstrasi sokong Anwar Ibrahim pada 10hb Februari? BACA SINI

Dan jika begini teruk nanah dan konflik dalaman parti PAS, kita masih hairan, kenapa parti PAS masih mahu lagi bergayut kepada Pakatan Pembangkang.

Dan Abdul Hadi Awang sepatutnya tidak hadir semasa Mesyuarat Pakatan Pembangkang. 

Apa gunanya hadir dan berdepan dengan kepimpinan PKR dan DAP yang hipokrit dan boleh dianggap 'tangan ghaib' menyokong kepimpinan PAS yang mahu menjatuhkan beliau.

Abdul Hadi Awang pernah berkata bahawa beliau 'bukan murid sekolah' apabila menyindir Lim Guan Eng, kroni tegar Lim Kit Siang, yang menyuruh beliau hadir ke mesyuarat Pakatan Pembangkang.

Ironinya, 'murid sekolah' pun boleh berfikir jika ada orang yang permain-mainkan, mengutuk dan 'menikam dari belakang'. 'Murid sekolah' ini tinggalkan sahaja orang ini.

Hadi Awang PAS? Kan beliau bukan taraf 'murid sekolah' dah. 

Atau drama murahan ini yang akan berlaku nanti? BACA SINI

source : dr mim

No comments: