NUFFNANG

Monday 2 February 2015

[BIAR BETOL!?] ... Anda perlu BACA ini untuk mengeTAHUi sebab terSIRAT kenapa Jackie Chan dapat PINGAT 'DATUK'.. HE!HE!HE!

[BIAR BETOL!?] ... Anda perlu BACA ini untuk mengeTAHUi sebab terSIRAT kenapa Jackie Chan dapat PINGAT 'DATUK'.. HE!HE!HE!

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..
Sekarang ini memang boleh diKATAkan amat JARANG kalau kita nak JUMPA mana-mana GENERASI MUDA menJUNJUNG BUDAYA Melayu hingga ke peringkat DUNIA.. HINA sangat ke BUDAYA Melayu kita ini? Atau pun memang Melayu ni sudah SINONIM dengan PE'EL MUDAH memPAMERkan keBODOHan kepada orang lain? HARI ini hanya kerana perTELAGAHan dalam SUKAN, BUDAYA Melayu telah diCEMARi dengan perBUATan sebegini dan 2 KELUARGA Di-RAJA keSEDIHan..


Waa.. Hanya kerana SUKAN BOLA SEPAK aje tuh habis BUDAYA Melayu yang KONONnya PENUH dengan ADAB dan TATASUSILA diBUANG entah ke mana.. Punyalah SUKAnya Melayu dengan 'MENATANG' dalam 'BANNER' itu hinggakan yang ANJURkan acara PELUK 'MENATANG' dalam 'BANNERtuh pun mereka jugak?


Apakah Melayu sudah HILANG ARAH? Mustahil kerana hanya Melayu sahaja BANGSA dalam DUNIA ini yang sanggup 'ASSOCIATE'kan ISLAM dengan BANGSA mereka? Pak-Pak ARAB, Pakistan, Parsi dan RAMAI lagi yang ISLAM lebih dulu daripada Melayu pun tak BERANI meng'ASSOCIATE'kan BANGSA mereka dengan ISLAM? Namun begitu, walaupun ISLAM, yang terGEDIK-GEDIK mengGATAL macam JALANG yang keGERSANGan kat bawah nih budak-budak Melayu jugak..


HE!HE!HE! Melayu 'CELUP' yang PERASAN dirinya tuh IDOLA pun 2X5 jugak dalam bab seperti di atas.. Itu pun ada HATI nak 'SOUND' orang lain? KAH!KAH!KAH!


IRONInya, begitu LUNYAInya JATIDIRI Melayu ini hinggakan MUSUH-MUSUH Melayu pun begitu MUDAH memPERLEKEHkan Melayu dan jugak ISLAM kerana ini.. Terlalu LEMAH hinggakan tak mampu berBUAT apa-apa pun apabila diri mereka diperALATkan?


Kalau diHASUT oleh MUSUH-MUSUHnya sendiri, LAJU aje orang Melayu nak berTINDAK? Begitu PAYAHnya nak ajak Melayu berMUAFAKAT seSAMA Melayu.. Malah, ketika RAMAI UMAT Melayu/ISLAM dilanda MUSIBAH BANJIR lalu, Melayu seSAMA Melayu jugak yang GALAK dok berGASAK?


Apa nak jadik dengan Melayu nih? MUSUH dah ada depan MATA pun HARAM tak boleh nak BUAT apa-apa pun? Melayu bukannya tak TAHU bahawa mereka sedang diTINDAS dan bakal diTINDAS dengan lebih DAHSYAT lagi.. Namun, PE'EL BURUK mereka lebih SUKA berTEGANG URAT seSAMA sendiri walaupun depan MATA MUSUH sendiri..


HE!HE!HE! Tatkala Melayu SIBUK dok memBUANG segala ADAB dan BUDAYA mereka sendiri yang PENUH dengan TATASUSILA hingga mengANCAM BANGSA mereka sendiri, masih ada SELEBRITI ASING  yang mengKAGUMi dan mengHORMATi BUDAYA Melayu seperti orang ini?


HE!HE!HE! Memang patut dia diBERIkan PINGAT 'DATUK' kerana secara TIDAK langsung dia telah menyampaikan MESEJ secara terSIRAT bahawa bukannya BUDAYA Melayu itu TIDAK INDAH tetapi PE'EL BURUK orang Melayu yang MUDAH terPENGARUH dengan keBIADABan itulah yang perlu diBUANG.. Sedangkan orang ASING seperti dia pun boleh mengHORMATi BUDAYA Melayu, susah sangatkah untuk orang Melayu sendiri memPERTAHANkannya? 

~ TAHNIAH untuk DATUK Jackie Chan.. ~ HE!HE!HE!

 Wallahualam..

No comments: