NUFFNANG

Tuesday 3 February 2015

[CALON MCA YANG BAKAL HILANG UNDI MELAYU-ISLAM DI PRU AKAN DATANG] ... Alahaiii KP MCA Ni sepatutnya Bersatu Untuk KEnaikan Harga Barang...Kaum CIna Turut Terasa BEbannya Bahkan Semua Kaum Lah...

[CALON MCA YANG BAKAL HILANG UNDI MELAYU-ISLAM DI PRU AKAN DATANG] ... Alahaiii KP MCA Ni sepatutnya Bersatu Untuk KEnaikan Harga Barang...Kaum CIna Turut Terasa BEbannya Bahkan Semua Kaum Lah...

Sekarang apa kita nak harga barang TURUN, tak payah banyak bunyi!

Jawapan Datuk Seri Ismail Sabri kepada Ketua Pemuda MCA mengenai isu Boikot Peniaga Yang Tidak Turunkan Harga Barangan Selepas Harga Minyak Turun:

Bagi saya, KP MCA sepatutnya terima kasih pada saya sebab menggunakan suara majoriti Melayu untuk 'pressure Chinese traders' turunkan harga, sebab majoriti Chinese adalah consumers yang akan turut tertekan akibat harga barang tak turun.

Jika harga turun akibat pressure ini.. majoriti konsumer Cina juga akan sama-sama memperolehi faedah.

Sepatutnya KP MCA menyeru kepada consumers Cina untuk gunakan suara mereka untuk pressure traders ini.

Nampaknya Pemuda MCA tidak tahu priority siapa yg patut mereka lindungi.

Saya juga berpandangan KP MCA ini tidak mempunyai semangat BN kerana bersekongkol dgn DAP - musuh BN dalam menghadapi isu ini.

Sebagai KP MCA dan senator dia sepatutnya menghubungi saya atau bertemu saya untuk mendapatkan penjelasan dan bukannya 'join forces' bersama DAP.

Perlu diingat kaum Cina juga akan terjejas sebagai pengguna dengan permainan traders ini.

No comments: