NUFFNANG

Wednesday 23 July 2008

Projek Mega Babi: Agenda Jahat DAP Halau Melayu Keluar Sepang ??

Projek Mega Babi: Agenda Jahat DAP Halau Melayu Keluar Sepang

Contributed by belantan on Wednesday, July 23 @ 09:05:33 MYT

by Pembela Melayu


Dalam banyak pihak membahas kewajaran pelaksanaan Projek Mega Babi di Sepang, ramai yang terlupa memandang kehadapan untuk berfikir sejenak agenda tersembunyi DAP. Pernahkah kita terfikir kenapa kerajaan Selangor yang didominasi oleh DAP memilih Sepang sebagai tapak untuk Projek Mega Babi di Selangor?

Untuk pengetahuan semua, berdasarkan bancian bancian penduduk di Sepang bagi tahun 2008:

Melayu :58.71%
Cina :23.26%
India :17.86%
Lain-lain :0.18%

Berdasar fakta di atas, ternyata Melayu adalah kaum majoriti di Sepang dan adalah tidak wajar project mega babi dijalankan di situ. Ini kerana orang Melayu memang memandang jijik babi serta ianya haram di sisi Islam. Hakikatnya, DAP mempunya agenda tersembunyi apabila cuba mempercepat projek mega babi bernilai RM 100 juta di Sepang.

Tidak dapat dinafikan lagi bahawa Sepang adalah antara Daerah yang paling berkembang pesat di Selangor. Sepang adalah merupakan antara satu-satunya dahulunya daerah dalam Selangor yang mempunyai prasarana yang bertaraf antarabangsa iaitu:

Kuala Lumpur International Airport (KLIA)
Sepang FI International Circuit
Cyberjaya - MSC yang pertama dan terbesar di Malaysia
Sepang GoldCoast - Projek bertaraf antarabangsa terbaru di Sepang

Jika di lihat prasarana-prasarana bertaraf antarabangsa yang telah terdapat di Sepang, tidak hairanlah dalam tempoh 10-20 tahun akan datang, Sepang mungkin akan menjadi bandar yang maju serta terkenal di serata dunia. Ini menyebabkan harga hartanah di kawasan Sepang akan meningkat berlipat kali ganda.

Kedudukan strategik Sepang bersebelah pusat pentadbiran kerajaan Malaysia menjadikan salah satu tempat yang menjadi impian ramai pelabur dan pembeli hartanah di kawasan Sepang walaupun kemudahan instrastruktur di Sepang adalah kurang berbanding bandar-bandar lain di Selangor.

Dilaporkan bahawa terdapat lebih 250 berstatus MSC dan 67 buah syarikat bertaraf “multinational” beroperasi di Cyberjaya.

Nokia (M) Sdn Bhd
SITA
SAP Learning Technologies (M) Sdn Bhd
Siemens Multimedia Sdn Bhd
Motorola Multimedia Sdn Bhd
Alcatel Networks MSC Malaysia Sdn Bhd
Lotus Development Services (M) Sdn Bhd
Lucent Technologies (M) Sdn Bhd
Oracle MSC Malaysia Sdn Bhd
Ericsson Expertise Centre Malaysia Sdn Bhd
Ericsson Academy Sdn Bhd
Ericsson Business Consulting Sdn Bhd
EHPT Sdn Bhd
Asia Pacific Information Service (DHL)
Baan Education Asia Pacific
Shell Information Technology International Sdn Bhd
British American Tobacco GSD (Kuala Lumpur) Sdn Bhd
Reach Internet Services(MSC Malaysia) Sdn Bhd
Rockwell Automation (M) Sdn.Bhd.
Unisys MSC Malaysia Sdn Bhd
Alcatel MSC Malaysia Sdn Bhd
IBM (M) Sdn Bhd
Computer Associates (M) Sdn Bhd
Lotus Engineering Malaysia Sdn Bhd
Biodata Information Technology Malaysia Sdn Bhd
Scope International (M) Sdn Bhd
Huawei Technologies Sdn Bhd
Fortum Sendi Prima Sdn Bhd
IT-365 Malaysia Sdn Bhd
Satyam Computer Services Ltd
SmartTrust Sdn Bhd
AVEVA Asia Pacific Sdn Bhd
Schlumberger Technologies (M) Sdn Bhd
Shell Global Solutions (Malaysia) Sdn Bhd
HSBC Electronic Data Processing (Malaysia) Sdn Bhd
WIPRO Limited
BMW Asia Technology Centre Sdn Bhd
Prudential Services Asia Sdn Bhd
Silicon Graphics Sdn Bhd
Panasonic RD Centre Sdn Bhd
ZTE (Malaysia ) Corporation Sdn Bhd
ExxonMobil Business Support Centre Malaysia Sdn Bhd
Amway2u.com Sdn Bhd
e2 Power Sdn. Bhd
Getronics Technology Sdn Bhd
Motorola Technology Sdn Bhd (SCO Division)
Fujitsu (Malaysia) Sdn Bhd
Bloomberg (M) Sdn Bhd
Intel Malaysia Design Center (MSC Malaysia) Sdn Bhd
Reuters (M) Sdn Bhd
Fujitsu Telecommunication Asia Sdn Bhd
Pernec Multimedia RD Center Sdn Bhd
BT Multimedia Sdn Bhd
Sun Microsystems (M) Sdn Bhd
NTT (MSC Malaysia) Sdn Bhd
EDS MSC Malaysia Sdn Bhd
Compaq Multimedia Sdn Bhd
Microsoft Knowledge Capital Center Sdn Bhd
Comptel Communications Sdn. Bhd.
Tecnomen (M) Sdn. Bhd.
Castlewood Systems (M) Sdn Bhd
Marconi 3G Sdn Bhd
CISCO MSC Malaysia Division
Canal+ Technologies Sdn Bhd
NEC Systems Integration Malaysia Sdn Bhd
TATA CONSULTANCY SERVICES MALAYSIA SDN BHD
Petronas eLearning Solutions Sdn Bhd
Aljjazeera International (Malaysia) Sdn Bhd

Tetapi apa yang menyedihkan ialah lebih 90% daripada pekerja syarikat bertaraf “multinational” ini adalah bukan Melayu. Apabila dipersoalkan kenapa pekerja Melayu tidak sampai 10%, alasan yang biasa diberikan oleh pihak pengurusan bukan Melayu dalam syarikat “multinational” ini ialah kekurangan calon Melayu yang berkelayakan. Hakikat yang sebenarya 50% pekerja bukan Melayu yang bekerja dalam syarikat “multinational” ini tidak berkelayakan tetapi tetap diambil untuk bekerja,

Pemimpin DAP kafir harbi dan penyokong pro DAP ini melihat bahawa kawasan Sepang bakal menjadi sebuah bandaraya terkemuka dengan pelbagai prasarana yang bertaraf antarabangsa. Tetapi, sayang kerana kebanyakan kawasan Sepang dipenuhi oleh kampung-kampung Melayu. Lebih menyakitkan hati mereka, tanah-tanah di Sepang ini pula banyak berstatus “Malay Reserved Land”. Ini bermakna amat sukar bagi mereka menguasai Sepang di masa depan.

Salah satu tujuan utama mereka merancang project mega babi bernilai RM 100 juta di Sepang ialah untuk menghalau keluar orang Melayu dari situ. Walau secanggih bagaimana teknologi yang digunakan untuk ladang babi itu, perkara yang paling asas ialah umat Islam sememangnya jijik dengan lembu pendek berkaki empat itu.

Selepas kejayaan projek mega babi ini, sudah pasti akan wujud industri sampingan berasaskan babi ini di kawasan tersebut. Industri ini termasuklah :

1. Industri Gelatin babi
2. Industri Minyak berasaskan lemak babi
3. Industri Pakaian berasaskan kulit babi
4. Industri Baja kompo berasaskan tahi babi
5. Industri makanan haiwan ternakan berasaskan sisa lebihan babi seperti perut
6. Industri berus berasaskan bulu-bulu babi

Tidak dapat dinafikan bahawa terdapat banyak applikasi yang boleh dihasilkan daripada babi-babi ini. Apabila RM 100 juta telah dilaburkan di Sepang, maka kita akan melihat banyak industri sampingan berasaskan babi akan tumbuh di sekitar kawasan ini.

Selepas ini, Sepang mungkin akan dikenali sebagai bandar babi kerana industri-industri yang wujud hasil daripada projek mega ladang babibernilai RM100 juta. Inilah sebenarnya hasrat sebenar DAP apabila mereka ingin mempercepatkan dan membesarkan projek ini.

Apabila keadaan ini berlaku, maka umat Islam Melayu yang tinggal di kawasan tersebut akan merasa tidak selesa kerana jijik serta status haram babi itu sendiru di sisi Islam. Hakikat yang sebenarnya, bukan setakat pencemaran alam sekitar dan bau busuk yang menjadi isu kepada umat Islam. Tetapi, status babi itu sendiri!!

Orang Melayu akan mula berpindah keluar daripada kawasan Sepang dan ini akan menyebabkan banyak kawasan terbiar dan hendak dijual oleh orang Melayu dengan harga yang rendah. Kesempatan ini akan diambil oleh puak pro-DAP yang ‘racist’ untuk meningkatkan pegangan hartanah mereka di Sepang.

Tidak dinafikan terdapat beberapa ladang babi HARAM yang terdapat di Sepang sekarang ini. Ramai penduduk kawasan sekitar masih bersabar kerana yakin tindakan akan diambil oleh pihak tertentu untuk menutup ladang babi HARAM ini. Maka, mereka masing sanggup bersabar tetapi apabila projek mega babi bernilai RM 100 juta ini dibina atas restu Pakatan Rakyat, maka harapan mereka untuk melihat ladang babi ditutup telah pecah berkecai. Tidak guna bagi mereka bersabar lagi kerana ladang babi itu akan KEKAL di Sepang dan tidak mungkin ditutup buat selama-lamanya.

Ladang babi HARAM pun susah hendak ditutup!! Lihat sahaja kes di Melaka apabila DAP kafir harbi menjadi kepala menghalang usaha kerajaan negeri menutupnya. Tidak cukup dengan itu DAPlah yang menjadi dalang yang menghasut orang Cina dengan isu perkauman apabila ladang babi haram ini hendak ditutup!!

DAP cepat mengambil kesempatan ini dalam suasana politik semasa untuk merealisasikan matlamat jahat mereka dengan cuba mencepatkan pembinaan projek mega babi ini. Alasan bahawa ianya telah “diluluskan” oleh kerajaan sebelumnya digunakan sebaik mungkin untuk mengaburi mata rakyat. Mungkin bekas MB Selangor tidak dapat membaca strategi puak pro-DAP ini semasa bersetuju dengan projek ini pada konsepnya. Tetapi, hari ini adalah menjadi matlamat bangsa Melayu Islam untuk menentang projek ini daripada diteruskan!

Disebabkan kewujudan prasarana dan intrastruktur yang bertaraf antarabangsa di Sepang, maka nilai hartanah akan meningkat secara mendadak. Ini menyebabkan orang-orang Melayu yang pernah memiliki hartanah di kawasan tersebut tidak dapat menikmati kelebihan ini dan akan mengalami kerugian yang amat besar.

Hanya golongan yang suka memakan babi sahaja yang akan membeli hartanah di Sepang kerana mereka tidak merasa jijik mempunyai penempatan di ladang babi. Lebih-lebih lagi dengan teknologi canggih dan terkini maka kuranglah masalah alam sekitar.

Sungguh hebat percaturan politik DAP kafir harbi ini. Pada masa yang sama, DAP kafir harbi ini menggunakan MB boneka mereka untuk menyalahkan kerajaan Selangor belumnya. Hakikat yang sebenarnya ialah projek ladang babi pada masa itu hanyalah pada peringkat kajian dan bukan berskala besar.

Apa yang pasti hasil daripada projek mega ladang babi di Sepang ialah satu kaum akan mendapat keuntungan yang besar, manakala orang Melayu Islam pula akan mendapat kerugian yang paling besar.

Inikah keadilan yang dijanjikan oleh Pakatan Rakyat kepada mereka yang telah mengundi mereka… ops.. terlupa adakah ini hukuman kepada rakyat Sepang kerana tidak memilih calon PKR dan PAS dalam PRU-12?

kzso - what say pas and pkr on this? can't they just re-locate the pig farm/industry to other chinese predominant/majority area? are there any other places in selangor dap or gerakan or mca can propose? are the mb and pas so weak that they cannot defend the malays and islam in sepang? or dap wants to show that they're smarter and 'holding' pas and pkr balls in their hands?

No comments: