NUFFNANG

Tuesday 14 October 2014

ARTIKEL MENARIK UNTUK KJ, NAJIB DAN HISHAMMUDDIN! ... Secara TERSIRATnya, DATUK Kadir Jasin dah bukak semula 'SEJARAH HITAM' kePIMPINan Pemuda UMNO pada HARI ini..

ARTIKEL MENARIK UNTUK KJ, HISHAMMUDDIN DAN NAJIB! ... Secara TERSIRATnya, DATUK Kadir Jasin dah bukak semula 'SEJARAH HITAM' kePIMPINan Pemuda UMNO pada HARI ini..

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Ada pelbagai CARA untuk kita menafsir TULISan seorang 'JOURNALIST' atau pun WARTAWAN.. TIDAK SEMUA di kalangan mereka ini menyampaikan sesuatu perkara secara 'STRAIGHT Forward'.. Malah, keHEBATan seseorang WARTAWAN itu boleh diNILAI jika TULISannya itu mengAJAK pemBACAnya berFIKIR dan cuba memahami MAKSUD terSIRAT di sebaliknya..TAMBAH pulak kalau seorang WARTAWAN tahap 'OTAI' seperti DATUK Kadir JASIN, lagilah BANYAK perkara yang cuba diSAMPAIkannya secara terSIRAT dan hanya diFAHAMi jika anda mengGUNAkan OTAK..


Oleh itu apabila DATUK Kadir menulis tentang perihal seorang MENTERI yang dikeTAHUi UMUM bukan diSUKAi RAMAI pun di dalam BLOGnya, anda kenalah seHARUSnya menCARI apa yang terSIRAT yang dia nak SAMPAIkan walaupun terpaksa HANTUK KEPALA.. ->KLIK<- a="">

Secara keSELURUHannya, DATUK Kadir telah memBUAT perBANDINGan secara 'TOTAL' antara kePIMPINan MENTERI terSEBUT yang jugak 'BOSS' Pemuda UMNO itu dengan 'BOSS-BOSS' Pemuda UMNO yang terdahulu sejak UMNO MULA diTUBUHkan.. DATUK Kadir jugak telah menyenaraikan setiap SLOGAN kePIMPINan Pemuda UMNO sejak ZAMAN TUN Hussein ONN lagi sehinggalah kepada ZAMAN sekarang yang TIDAK ada siapa pun TAHU apakah SLOGANnya.. Mungkin SLOGAN itu seperti GAMBARan di bawah ini?

DATUK Kadir jugak turut menyatakan perSAMAan antara para 'BOSS' Pemuda UMNO terdahulu yang mana RAMAI di kalangan mereka ini AKTIF dengan keGIATan BELIA sebelum menjadik 'BOSS' Pemuda UMNO..Sekarang nih, bila diSEBUT aje keGIATan BELIA, ianya telah diSELEWENGkan KONON-KONONnya dengan GAMBARan sebegini..


Dengan KATA lain, AHLI-AHLI UMNO sebelum ini mengenali TOKOH Pemuda mereka dengan keGIATan BELIA masing-masing sebelum menjadik 'BOSS' di dalam Pemuda UMNO bukannya setelah menJAWATnya dengan mengHULURkan 'FULUS' ke setiap CAWANGAN UMNO dulu.. Itulah perBEZAan KETARA yang DATUK Kadir SEBUT di dalam BLOGnya kepada mereka yang berFIKIR 2,3 KALI..

Kita nak TANYAlah kepada anda SEMUA.. Apakah ISTIMEWAnya 'BOSS' Pemuda UMNO ini sehingga UMNO sanggup memBUTAkan 'MATA' yang CELIK untuk menerimanya? Berapa KERATkan di kalangan anda TAHU latar belakang dia ini sebelum dia menjadik NAIB 'BOSS' Pemuda UMNO setelah berBELAS orang yang turut menCALONkan diri berSAMAnya menarik diri pada pemilihan TAHUN 2004?Kenapa agaknya? Mungkin MANTAN 'BOSS' Pemuda UMNO yang jugak NAIB PRESIDEN UMNO sekarang ini boleh menJELASkan kepada RAKYAT apa yang sebenarnya berLAKU?


HAKIKATnya, sejak daripada itulah UMNO mula LEMAH dan kemuncaknya ialah seperti apa yang kita LIHAT pada HARI ini selepas PRU-12 dan PRU-13 lalu..

Seseorang yang 'LOSER' dalam segenap ASPEK dan langsung TIDAK TAHU apa penCAPAIannya dan sumbangannya terhadap NEGARA selama ini boleh pulak diSANJUNG dan diBERIkan tempat oleh UMNO sendiri? Kenapa dia ini patut diKATAkan 'LOSER'?


  • Masihkah anda INGAT tentang KISAH 'My-TEAM' yang diWUJUDkan KONONnya untuk mengembalikan keGEMILANGan BOLA SEPAK di NEGARA kita? HASILnya? 'My-TEAM' yang diTAJA oleh dan diPROMOSIkan sebegitu RUPA hanya menjadik PASUKAN BELASAHan di arena antarabangsa.. 
  • Anda tentu INGAT bahawa dengan 'CONTRIBUTION' yang macam 'HAMPEH' menerusi 'My-TEAM' pun tiba-tiba aje dia terPILIH menjadik Timbalan PRESIDEN FAM? HASILnya, sekali lagi menyaksikan keMAJUan BOLA SEPAK NEGARA pun TIDAK ke mana sangat.. Dalam 'RANKING' FIFA masa dia pegang JAWATAN itu pun keDUDUKan NEGARA kita kat 'NOMBOR 3 ANGKA aje'..
  • Sekarang ini pun semasa dia menjadik MENTERI KBS menyaksikan NEGARA kita ini asyik terlebih SASARan aje dalam mengutip PINGAT EMAS samada di SUKAN Komanwel atau pun di SUKAN Asia.. Ye la.. Letak SASARan tuh MUDAH aje.. Pasal dapatnya belum tentu pun..
Tak ke BODOH NAMAnya jika anda SEMUA masih meLIHAT dia ini sebagai salah seorang TOKOH SUKAN? TOKOH apa ke BENDAnya asyik GAGAL memanjang lepas tuh menyalahkan orang lain dan PAKSA orang lain BERHENTI? Itu dalam BIDANG SUKAN yang KONON-KONONnya cuba diPUBLISITIkan dia ini sebagai seorang yang memBAWAkan pemBAHARUan.. Ye la.. Dulu ada ACARA yang NEGARA ini mampu MENANG PINGAT, sekarang dah makin takde.. Itu dah diKIRA sebagai pemBAHARUan la tuh.. NEGARA lain pun KAGUM dengan penCAPAIan kita .. 

Apa? Dia seorang AHLI POLITIK yang BERANI? Apa keBERANIan dia? Yang ini?


KAH!KAH!KAH! Kalau diTANYAkan BUDAK-BUDAK yang boleh diSOGOK dengan AIS KRIM RM1 di dalam Pemuda UMNO, mereka nih KAGUM KONONnya dia ini BERANI berDEBAT dengan LAWAN.. IRONInya, keHEBATan dia berDEBAT tak KIRAlah dengan Rafizi ke Ambiga ke langsung TIDAK mampu meningkatkan penCAPAIan UMNO/BN dalam PRU pun.. 'Air LIUR' yang berHAMBURan semasa berDEBAT tak akan SAMA dengan 'PELUH' seorang PEMIMPIN yang beKERJA demi RAKYAT.. Nak CONTOH? Masih INGAT tak SLOGAN 'PADE Doh' dia nih dahulu?


SLOGAN yang diREKA KHAS sebagai DAYA penarik untuk menawan NEGERI Kelantan pada PRU-12.. Punyalah 'CONFIDENT'nya dia pasal semasa PRU-11 sebelumnya, DUN Kelantan diKUASAi oleh PAS hanya dengan keLEBIHan 1 KERUSI aje.. KONONnya dengan SLOGAN sedemikian dapat menarik SOKONGan pengUNDI Kelantan untuk meMENANGkan UMNO/BN.. HASILnya? Bukan aje DUN Kelantan, DUN Perak, DUN Selangor, DUN Kedah dan DUN Pulau Pinang sekaligus TUMBANG pada PRU-12 dulu.. HEBAT sungguh penangan SLOGAN itu! HE!HE!HE!

Jadik kalau dalam BIDANG SUKAN pun 'LOSER', POLITIK pun 'LOSER', apakah perkara yang dia memPUNYAi keLEBIHan berBANDING orang lain? Nak TAHU? Haa.. Kalau bab mengira 'FULUS' berSAMA RAKAN-RAKAN 'TINGKAT 4'nya tuh memang HEBAT.. Kalau takat 'FULUS' dia aje takpe, ini 'FULUS' dari PUNCA yang tak keTAHUan..


Tak CUKUP dengan itu, 'FULUS' NEGARA di bawah KAWALan Pak MERTUAnya pun dia nak peLINGKUP sebagai MODAL berMAIN dengan RAKAN 'TINGKAT 4'..


Sekarang bila DS Najib LANTIK dia jadik MENTERI KBS, lagilah 'KENCANG' dia berMAIN 'FULUS' untuk keMENTERIannya.. DS Najib buat PEJAM MATA aje la.. Kalau tak nanti dia KATAkan pulak KONONnya orang MUDA semakin menJAUHi UMNO..


Kalau diTANYA kepada para 'PenCACAI' dalam UMNO yang keBANYAKkannya berOTAK SINGKAT, mereka ini KAGUM dengan SIJIL OXFORD yang dia ada.. Tak KIRAlah walaupun SIJIL OXFORDnya itu menyatakan dia BELAJAR SUBJEK yang jugak boleh diPELAJARi di mana-mana IPT pun dalam Malaysia.. Kalau dia BELAJAR SAINS NUKLEAR ke..TEKNOLOGI NANO ke.. Kita pun KAGUMlah jugak.. Mungkin sebab itulah RAMAI yang ada PhD menyertai PAS kot.. Namun, seperti keBANYAKkan golongan Melayu yang GEMARkan HIBURAN, dia memang CUKUP 'EXPERT' dalam bab-bab sedemikian.. Setakat ini memang dia aje 'BOSS' Pemuda UMNO yang berBAKAT BESAR sebagai pengHIBUR sebegini..


Anda boleh mengatakan UMNO itu BODOH.. Ya.. UMNO memang BODOH tetapi untuk mengatakan UMAT Melayu/ISLAM terMASUK yang menyokong UMNO jugak BODOH ialah sesuatu yang bakal menCETUSkan TRAGEDI berDARAH.. HARI ini sepatutnya diWUJUDkan satu BENTUK 'BARRIER' antara UMNO dengan UMAT Melayu/ISLAM.. Ini kerana UMAT Melayu/ISLAM ini tak perlulah diPALITkan dengan keBODOHan UMNO yang tak RETI nak memilih PEMIMPIN..Lagi pun, KRITERIA untuk memilih PEMIMPIN dalam UMNO TIDAK meLAMBANGkan KRITERIA yang SAMA seperti apa yang UMAT Melayu/ISLAM pernah LAKUkan turun-temurun sejak sekian LAMA.. 


Maka, ada keBENARannya apa yang DATUK Kadir TULIS dalam BLOGnya itu.. KePIMPINan dalam UMNO sudah pun diTETAPkan kepada si POLAN itu dan si POLAN ini yang selalunya diKAITkan dengan penyebaran 'FULUS' setiap kali pemilihan PARTI.. Namun begitu, kePIMPINan NEGARA ini pulak belum tentu lagi menCONTOHi CORAK pemilihan PEMIMPIN yang SAMA seperti dalam UMNO? Oleh itu, terPULANGlah kepada kita SEMUA untuk memilih bila tiba MASAnya..

Wallahualam..  

No comments: