NUFFNANG

Monday 6 October 2014

ANWAR MELALUI ERDOGAN ANWARINAS BERJAYA BUATKAN...ABDUL HADI AWANG, PRESIDEN PAS DAN PAS GALI KUBUR SENDIRI ...

ANWAR MELALUI ERDOGAN ANWARINAS BERJAYA BUATKAN...ABDUL HADI AWANG, PRESIDEN PAS DAN PAS GALI KUBUR SENDIRI ...

Laporan portal pro-pembangkang SorosKiniMalaysiaKini : 
Tan Sri Zainuddin Maidin berkata "mengorbankan" dokumen negara Islam yang diperjuangkan dengan tahaluf siyasi pada muktamarnya tiga tahun lalu menyebabkan Hadi "ditelan" penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim atau “Anwarinas”.

"Sebenarnya beliau menggali kuburnya sendiri dari sejak muktamar PAS 2011.
"Strategi beliau untuk menyelamatkan PAS dengan mengorak langkah radikal dan dinamik samalah dengan langkah (Tun) Mahathir (Mohamad) membawa masuk Anwar ke dalam Umno dengan tujuan untuk menyelamatkan masa depan Umno dari ditelan oleh PAS.

"Tetapi akhirnya Mahathir hampir ditelan oleh Anwar tetapi beliau bernasib baik dalam keadaan lemas ada anggota Majlis Kerja Tertinggi yang sanggup menyelamatkannya," katanya.

Zainuddin yang juga bekas ketua pengarang Utusan berkata serangan DAP dan PKR semasa dan selepas krisis menteri besar Selangor membuktikan kerjasama itu menyebabkan PAS tidak lagi mempunyai kekuatan.

Nasib Asri Muda

Malah beliau menjangkakan Hadi (bawah) akan menerima nasib yang sama dengan pemimpin bekas presiden PAS yang beraliran nasionalis Datuk Asri Muda dan disingkirkan pemimpin “liberal, sekular, profesional dan tidak beridentiti”

"Dalam keadaan sekarang DAP dan PKR melihat PAS tidak lagi mempunyai peluang untuk kembali kepada kekuatan asalnya malah sedang mencari jalan untuk survival dan bukannya untuk memulihkan kekuatan.

"PAS sekarang berada dalam keadaan cedera parah.

"DAP dan PKR hanya menunggu untuk melihat tindak tanduk Hadi yang lebih membuka peluang kepada mereka untuk menolak beliau ke dalam jurang yang lebih dalam dan melemaskannya," kata beliau.

PAS dikritik hebat kerana didakwa tidak mahu bekerjasama menyokong calon menteri besar Selangor yang asal Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan dianggap PKR dan DAP menjadi sebab utama krisis itu berlarutan selama lebih dua bulan.

Dua ADUN PAS Selangor turut dipanggil oleh jawatankuasa disiplin parti itu kerana menyokong akuan bersumpah menyokong Azizah bagi menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim Ogos lalu.

Timbalan presiden PKR Azmin Ali pula dipilih oleh istana dua minggu lalu sebagai menteri besar ke-15 Selangor dan kedua untuk PKR -MK
Dalam masa yang sama, Lim Kit Siang DAP sendiri tidak menafikan Pakatan pembangkang sedang menghadapi krisis yang paling teruk dek isu perebutan Jawatan MB Selangor.   
It is now two weeks since the PKR Deputy President Mohamad Azmin has been sworn in as the Selangor Mentri Besar but the question whether Pakatan Rakyat is still relevant to the hopes and expectations of Malaysians who had looked up to PR for political leadership and change have yet to be answered. 
There can be no denial thatPakatan Rakyat suffered its worst crisis and haemorrhage and the most serious blow of public confidence in its six-year existence as a result of the protracted Selangor Mentri Besar crisis, and the jury is still out whether PR can recover from such as major crisis in the 14th General Elections. more
Sehingga ke hari ini, rakyat sedang menanti saat untuk parti PAS keluar daripada Pakatan Pembangkang yang telah menghina dan memijak-mijak mereka tanpa rasa kesihan.

Dan mengapa Anwar Ibrahim menggelabah? Baca Sini

Source : dr mim

No comments: