NUFFNANG

Sunday 18 August 2013

Semakin RAMAI puak berOTAK LIBERAL diSIMPAN DS Najib, semakin PENDEK jangka HAYAT kerajaannya..

Semakin RAMAI puak berOTAK LIBERAL diSIMPAN DS Najib, semakin PENDEK jangka HAYAT kerajaannya..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita mengKRITIK HEBAT mereka yang berOTAK LIBERAL dalam penTADBIRan kerajaan kerana POLISI yang diCIPTA mereka ini selalunya meRUGIkan NEGARA.. CONTOHnya, bagaimana seorang MENTERI PEMANDU berFIKIR untuk menJUAL syarikat penerbangan NEGARA MAS sebagai jalan MUDAH untuk menyelesaikan masalah.. Ini meWAJARkan untuk kita berTANYA, takat ini aje ke tahap pemikiran seorang MENTERI? JUAL dan JUAL lepas tuh adalah yang akan mengaut KOMISEN? Siapa? CIMB dan Khazanah lagi ke? SeMISKIN-MISKIN NEGARA seperti Bangladesh dan Nepal pun tak de JUAL syarikat penerbangan?

MAS diBINA oleh orang lain tapi nak diJUAL oleh orang lain pulak.. MUDAH bukan menjadi seorang yang berOTAK LIBERAL? Ini mengINGATkan kita semula di zaman REJIM MERTUA-MENANTU 5 TAHUN dulu.. Bagaimana syarikat MOTOR Augusta yang diBELI oleh Proton diJUAL dengan HARGA RM1 kepada GEVI-Spa yang menJUAL pulak hingga mengaut keUNTUNGan berJUTA-JUTA Euro! Begitu jugak dengan ISU penJUALan SAHAM GLC seperti Pantai Holdings dan TELEKOM kepada TEMASEK Holdings Singapore dan kemudiannya terpaksa diBELI balik..TEMASEK yang memBELI buat DUIT tapi Khazanah yang BELI balik keRUGIan pasal BELI dengan HARGA lebih tinggi?

IRONInya, keBODOHan REJIM MERTUA-MENANTU sebelum ini dan kePIMPINan DS Najib sekarang menyimpan SPESIS berOTAK LIBERAL dalam penTADBIRan kerajaan NYATA telah meROSAKkan NEGARA.. Kalau dulu, atas DESAKan mereka jugaklah yang MAHUkan beberapa AKTA yang diKATAkan LAPUK telah diMANSUHkan.. HARI ini, apabila JENAYAH BUNUH-memBUNUH dah sampai tahap MAFIA dan Yakuza nak bukak cawangan, terKIAL-KIAL pulak nak adakan semula AKTA yang hampir SAMA? Tak ke BODOH NAMAnya? Dok ikut sangat DESAKan para PEGUAM penJAHANAM yang buat DUIT dengan BELA 'CRIMINAL'?

IRONInya lagi, apabila mereka yang berOTAK LIBERAL ini berada di dalam penTADBIRan kerajaan, mereka jugak BEBAS meLANTIK sesiapa pun untuk menJALANkan URUSAN kerajaan.. Tak KISAHlah mereka meLETAK PENYANGAK atau 'GEDEBE' sebagai pembantu menerusi NEPOTIsma dan KRONIsma.. AGENSI kerajaan dah jadik macam HARTA TOK NENEK mereka.. Walhal bukan mereka pun yang memBINA SEMUA ini sejak NEGARA mencapai keMERDEKAan?Akibatnya, golongan MUDA yang SAYANGkan NEGARA dan TAHU SEJARAH telah diPINGGIRkan dari menyertai penTADBIRan NEGARA kerana TIDAK LIBERAL..


Dalam UMNO sebuah PARTI NASIONALIS pun 2X5 jugak.. KeROSAKkan UMNO berMULA apabila MERTUA yang jadik PM memBERIkan MUKA kepada MENANTU untuk JAWATAN Timbalan 'BOSS' Pemuda UMNO.. Walhal, MASA tuh ada beberapa MUKA lain turut menCALONkan diri jugak? Akibat TEKANAN, SATU demi SATU tarik diri.. MENANTU yang PERASAN KONONnya dia aje yang belajar di 'OVERSEA' diKATAkan menCAMPURi URUSAN kerajaan hingga NEGARA ini hampir TIDAK lagi menjadi seperti sebuah NEGARA sebaliknya macam sebuah KONGLOMERAT..Hingga ke HARI ini keROSAKkan yang SAMA berULANG lagi..

TIDAK ada apa yang berUBAH dalam penTADBIRan DS Najib.. Apabila DS Najib KEKAL memBERIkan MUKA kepada puak berOTAK LIBERAL, maka kita pakat-pakat TUNGGUlah pulak apa yang akan TINGGAL untuk NEGARA ini.. HARI ini, beberapa BLOG meLAPORkan pulak tentang KERENAH seorang S/U AKHBAR kepada MENANTU tadi yang PERASAN dirinya macam SELEBRITI.. ->KLIK<- a="">



Tak siapa TAHU apakah keLAYAKkan seorang 'AH-So' yang diketahui UMUM pro-DAP La'anatullah untuk dijadikkan S/U AKHBAR kepada MENANTU yang kini ialah MENTERI KBS..Kalau diLIHAT GAMBAR di bawah, ada keSERASIan kot?


Apakah GAMBARan yang nak diBERIkan oleh DS Najib kepada RAKYAT dengan memBIARkan sahaja perLANTIKkan MUSUH dalam SELIMUT sebegini? Lebih terBUKA? Lebih LIBERAL? Apakah UNTUNGnya kepada Kerajaan UMNO/BN dan NEGARA? Sampai sekarang TIDAK ada JAWAPAN untuk ini SEMUA.. Tatkala MENANTU cuba memPROMOSIkan diri dengan mengKRITIK pemilihan CEC DAP La'anatullah, sepatutnya ada PIHAK pergi 'TWEET'kan kat S/U AKHBARnya itu suruh KOMEN.. Kita PAKAT tengok REAKSI 'AH-So' pro DAP La'anatullah itu..


Agak-agak BERANI ke 'AH-So' S/U AKHBAR tuh KOMEN terhadap kenyataan 'BOSS'nya sendiri tetang pemilihan CEC DAP La'anatullah itu? KAH!KAH!KAH!

Kita nak TANYA kat AHLI-AHLI UMNO sendiri.. Kamu SEMUA tak RIMAS ke dek keLAKUan 'MALAUN' berOTAK LIBERAL yang menJAHANAMkan PARTI kamu, AGAMA kamu, BANGSA kamu dan NEGARA kamu? HARI ini keKUATan PARTI kamu pun bukan seKUAT 15 TAHUN dulu pun.. Kalau UMNO keluar BN, dan berGERAK sendirian pulak ada HARAPAN le NEGARA ini jadik macam kat Mesir.. UMAT Melayu/ISLAM yang meRUPAkan MAJORITI RAKYAT berGANTUNG kepada UMNO untuk memPERTAHANkan HAK dan kePENTINGan mereka.. Jadik, AHLI-AHLI UMNO pun kenalah TAHU peranan mereka pada pemilihan PARTI nanti!

Wallahualam..
  

No comments: