NUFFNANG

Friday 30 August 2013

Cina Kencing Melayu Tak Haram!? Cina Kencing Tiang Haram! – LGE

Cina Kencing Melayu Tak Haram!? Cina Kencing Tiang Haram! – LGE

Dalam tempoh 24 jam, ketua menteri lidah bercabang sudah buat u turn.. seperti biasa belitnya tak pernah berubah..Inilah Lim Guan Eng yang semua orang kenal.
28 haribulan seperti terteranya surat diatas sebenarnya adalah satu ugutan kepada kesemua pengusaha pawagam agar tidak menayangkan filem Tanda Putera. Dengan alasan filem tersebut bersifat rasis.. semua orang tahu Lim Guan Eng sendiri pun belum pernah menonton filem tersebut namun beliau mengunakan alasan kononnya satu babak didalam filem itu sekumpulan lelaki cina kencing di tiang bendera… di ulangi KENCING DI TIANG BENDERA..
Maka atas justifikasi itu Lim Guan Eng mengunakan kuasanya sebagai tokong dan ketua menteri regim negeri mengarahkan agar filem tersebut tidak boleh ditayangkan di Pulau Pinang

Bagaimana pula filem Namewee yang aksinya kencing terhadap melayu? Ada Lim Guan Eng dan haprak pakatan persoalkan?Gambar dibawah adalah klip video filem yang bakal ditayangkan dipawagam tidak lama lagi..
Lihat bagai mana Namewee kencing tepat terkena kepada dua penungang motosikal berbangsa melayu dan dalam masa yang sama dialog “Ku Benci Padamu”..
Inilah sedutan dalam video tersebut :sumber MIM

Lirik : Ku benci padamu….I hate you



29 haribulan, Lim Guan Eng sedar bahawa ugutannya terhadap pengusaha pawagam dengan menggunakan peruntukan undang undang PBT tidak boleh dilaksanakan…maka terjadilah “ARAHAN” bertukar menjadi “NASIHAT”
surat1
Pengusaha pawagam bagai dikambing hitamkan tersepit ditengah tengah.. namun mereka harus sedar bahawa lesen mereka boleh ditarik balik oleh pihak FINAS dibawah skim wajib tayang..
Pengarah filem kontroversi Tanda Putera, Datuk Shuhaimi Baba berkata, pawagam yang menyekat tayangan filemnya tanpa persetujuan, boleh ditarik lesen pawagam oleh Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas).
Ini kerana, tambah Shuhaimi, filem itu berada bawah skim wajib tayang.
NONE“Setakat ini kita tidak ubah apa-apa dan tayangan di Pulau Pinang akan diteruskan kerana filem ini di bawah skim wajib tayang.
“Bagi pawagam yang menarik balik tayangan tanpa sebarang persetujuan daripada pihak kami atau Finas, tindakan menarik balik lesen pawagam boleh kenakan,” beliau dipetik sebagai berkata kepada Mstar.
Rangkaian pawagam Golden Screen Cinemas (GSC) hari ini akur dengan “arahan” kerajaan Pulau Pinang untuk tidak menayangkan filem itu di kesemua panggung wayangnya di Pulau Mutiara itu.
Menurut kenyataan GSC pagi ini, syarikat berkenaan akan memulangkan wang pelanggan yang telah membeli tiket lebih awal.
Pihak FINAS harus tarik lesen pawagam GSC kerana mereka lebih takut tokong DAP kerana berasakan kuasa tokong mampu melawan FINAS.
GSC double standart dan pengurusannya punyai persefahaman bersama Lim Guan Eng dan DAP kerana “cina kencing tiang” adalah satu provokasi perkauman berbanding ” Cina kencing melayu” seperti filem Namewee…
Jom baca pendapat seorang lelaki cina selepas beliau menonton Tanda Putera..
Screenshot_2013-08-30-03-34-15-1
Pisau kata “   Puak melayu pakatan memang tak kisah kena kencing dengan cina rasis..sebab dah memang makanan tiap hari…memang patut pun bebal”
source : pisau.net

No comments: